2021-10-22, 16:27
Medlem
MadZero99s avatar
Qrazy, om du har info som du tror polisen inte har- tipsa anonymt. Gör någonting. Om hon är frivilligt försvunnen så är det ändå familj och vänner som är förtvivlade och saknar henne. Finns ingen anledning att bara sitta på info och gå ut på skvallerforum och säga att du vet saker du inte kommer säga.
Citera
2021-10-22, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerraPersson
Finns ju faktiskt en del pengar att tjäna här. B kanske kände att det passade bra då hon ändå gillade (gissar) att träffa många olika män. Allt kanske är påhittat av både GM och BF, alltså hon”bara” gömmer sig, kanske är GM ute efter ett stort skadestånd. Allt ihopklurat av dem båda medan B..e..a har kul å tjänar pengar på nån bordell i Moldavien. Vem faan vet😂

Skulle hon tjäna mer pengar på att va prostituerad i Moldavien än i Sverige?
Hade nog hellre stannat i Sverige då. Hon jobbade dessutom som städare på Sodexo, vilket är ett deprimerande jobb som man inte gör om man inte absolut måste. Har själv jobbat där och hade nog hellre tjänat pengar som prostituerad om jag nu varit det.
Citera
2021-10-22, 16:37
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qrazy
Känner är att ta i. Möjligheten finns såklart, men jag bedömer det vara mer sannolikt att det är frivilligt i detta läget.
Vad tror du Beata gjorde när mannen kört?
Citera
2021-10-22, 16:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hur ser du på risken att hon har blivit mördad just p.g.a. av det nya förhållandet?
Du som känner dom kanske vet vilken grad av svartsjuka mannen kan uppnå.

Hon är en gift 5-barnsmor och borde väl vara ett föredöme för sina barn? Hon skulle kanske avsluta sitt nuvarande äktenskap innan hon ger sig i lag med nya karlar?

Vad gott kommer av att hon eventuellt varit otrogen mot sin make?

Svartsjuk kan förövrigt vem som helst bli, det har inget med kön att göra.

Teorin om ett möjligt svartsjukebråk med dödlig utgång känns trots allt inte orimlig om hon nu har "hållit på med" andra killar och män bakom ryggen på sin make?

Observera nu att jag tar inte våldshandlingar i försvar men behandlar man andra människor bra så minskar man självklart risken att själv bli dåligt behandlad.
Citera
2021-10-22, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon är en gift 5-barnsmor och borde väl vara ett föredöme för sina barn? Hon skulle kanske avsluta sitt nuvarande äktenskap innan hon ger sig i lag med nya karlar?

Vad gott kommer av att hon eventuellt varit otrogen mot sin make?

Svartsjuk kan förövrigt vem som helst bli, det har inget med kön att göra.

Teorin om ett möjligt svartsjukebråk med dödlig utgång känns trots allt inte orimlig om hon nu har "hållit på med" andra killar och män bakom ryggen på sin make?

Observera nu att jag tar inte våldshandlingar i försvar men behandlar man andra människor bra så minskar man självklart risken att själv bli dåligt behandlad.

Att bli så svartsjuk att man tar livet av någon är väl ganska väl känt att män toppar den listan
Citera
2021-10-22, 17:25
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Du verkar dra slutsatsen att ordet lössläppt = prostituerad?
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Kontroll?
Trafficking låter som en kuslig möjlighet, men vem vet. Om han tycker hon är lössläppt, tycker han kanske att han kan tjäna pengar på det.

Kopplingen gjorde sig snarare sybel skyldig till vilken jag spann vidare på..
Senast redigerad av Taggad 2021-10-22 kl. 17:39.
Citera
2021-10-22, 17:50
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Skulle hon tjäna mer pengar på att va prostituerad i Moldavien än i Sverige?
Hade nog hellre stannat i Sverige då. Hon jobbade dessutom som städare på Sodexo, vilket är ett deprimerande jobb som man inte gör om man inte absolut måste. Har själv jobbat där och hade nog hellre tjänat pengar som prostituerad om jag nu varit det.
Ojdå, tänkvärt inlägg .
Någon skrev att 24-åriga Kla*udia Kuj*awa vilken är skriven på samma adress som B och CR var kollega till Beata vilket följdaktligen bör innebära som anställda på Sodexo kanske ?
Senast redigerad av Taggad 2021-10-22 kl. 18:07.
Citera
2021-10-22, 18:09
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Kopplingen gjorde sig snarare sybel skyldig till vilken jag spann vidare på..
Det är DIN tolkning, inte min koppling.
Citera
2021-10-22, 18:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Att bli så svartsjuk att man tar livet av någon är väl ganska väl känt att män toppar den listan

Men nu vet inte du eller vi andra om den häktade mannen är svartsjuk.

Han blev kanske bara trött, ledsen och förbannad om hon nu var otrogen?
Citera
2021-10-22, 18:26
Medlem
Citat:

Va hon otrogen tror ni? Med hur många isåfall?
Citera
2021-10-22, 18:32
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:

Blir man så trött, ledsen och förbannad att man tar livet av en annan människa så bör man vara inlåsta for good.

Men med tanke på att det är starkt möjligt att han misshandlat henne (bilder som Beata skickat på blåmärken och sagt är slag från honom, vad personer omkring dom har sagt etc) så kan det mycket möjligt vara svartsjuke-agerande. Men det betyder inte att hon var otrogen. Med såna människor räcker det med att ha en vän av motsatt kön för att de ska låta händerna ta styret.
Citera
2021-10-22, 18:34
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerraPersson
Va hon otrogen tror ni? Med hur många isåfall?

Vi vet inte om hon var otrogen, det är en tråds-teori utan riktig bakgrund (annat än qrazy vilket nja, inte så pålitligt när det är ”jag vet men säger inget”)

Men då är det ju den här svensken/araben som tagits upp här innan som är av intresse. Kanske han behandlade henne bättre och inte slog henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in