2021-10-22, 15:08
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Det jag undrar är hur hon skulle kunna ta sig osedd till Ystad utan färdmedel och sedan hålla sig undan all elektronisk bevakning.
Antingen måste hon vara en hemlig agent eller så var p-pillerna inte alls det utan I själva verket osynlighetspiller.

Det är många polska långtrådare på vägarna i Sverige men ...Det fallet är också uppmärksammat i Polen. Skulle ingen ha sett henne på 4 veckor? Vart skulle hon tagit vägen? Hennes mor kom ju till Sverige. Hon har även syskon. Skulle de underlåta att berätta för mor att Beata är i Polen? Svårt att tro på det.
Citera
2021-10-22, 15:26
Medlem
MadZero99s avatar
Om man påstår sig veta något som inte polisen vet är det väl bäst att informera polisen istället för att vagt säga ”jag vet något men jag tänker inte berätta vad”. Vad är ens poängen med det?
Citera
2021-10-22, 15:30
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Frågan är vad du menar. Sybel skrev att C kanske tyckte att B var lössläppt, och därför ville hämnas.
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det var svar på en kommentar om trafficking.
Påminner dig/er om ditt replikerade inlägg:
Citat:
Kontroll? Hur tänker du då?
Eftersom hon vågat anmäla en gång lär hon ju göra det direkt när hon blir släppt, även om han hotar henne. Det borde han begripa.
Trafficking låter som en kuslig möjlighet, men vem vet. Om han tycker hon är lössläppt, tycker han kanske att han kan tjäna pengar på det.

Det är väl troligare att om hon är lössläppt så kan det vara förklaringen till att hon dumpade såväl Polenfamlijen och äktenskapet med CR för att tjäna pengar på det?

Och jovisst, finns en möjlighet att CR hämnats henne för det.
Senast redigerad av Taggad 2021-10-22 kl. 15:41.
Citera
2021-10-22, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qrazy
Förhållandet har pågått ett tag innan skilsmässoansökan. Inga av de inblandade är några helylle familjefokuserade människor utan livsstilen (speciellt runt barn) går att starkt ifrågasätta.

Min teori är att hon är försvunnen frivilligt och jag tror faktiskt att mannen kommer att släppas inom någon månad. Men då vet jag också en del som jag misstänker inte har nått polisen än, dock kommer de snart upptäcka denna information.

Kommer inte uppge källor, men kan säga att det jag vet är ingen andrahandsinformation.

Hur ser du på risken att hon har blivit mördad just p.g.a. av det nya förhållandet?
Du som känner dom kanske vet vilken grad av svartsjuka mannen kan uppnå.
Citera
2021-10-22, 15:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad

Det är väl troligare att om hon är lössläppt så kan det vara förklaringen till att hon dumpade såväl Polenfamlijen och äktenskapet med CR för att tjäna pengar på det?

Huvudfrågan var : OM nu C håller B inlåst, vilka skulle motiven kunna vara.
Citera
2021-10-22, 16:01
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Huvudfrågan var : OM nu C håller B inlåst, vilka skulle motiven kunna vara.

Han kanske var inblandad i nåt brottsligt och hon hotade att avslöja det? Då kunde han tom ta brottskompisar till hjälpen. OBS! Lös teori och inte påstående.
Citera
2021-10-22, 16:13
Medlem
Citat:

Du verkar dra slutsatsen att ordet lössläppt = prostituerad?
Citera
2021-10-22, 16:15
Medlem
Citat:

Finns ju faktiskt en del pengar att tjäna här. B kanske kände att det passade bra då hon ändå gillade (gissar) att träffa många olika män. Allt kanske är påhittat av både GM och BF, alltså hon”bara” gömmer sig, kanske är GM ute efter ett stort skadestånd. Allt ihopklurat av dem båda medan B..e..a har kul å tjänar pengar på nån bordell i Moldavien. Vem faan vet😂
Citera
2021-10-22, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hur ser du på risken att hon har blivit mördad just p.g.a. av det nya förhållandet?
Du som känner dom kanske vet vilken grad av svartsjuka mannen kan uppnå.

Känner är att ta i. Möjligheten finns såklart, men jag bedömer det vara mer sannolikt att det är frivilligt i detta läget.
Citera
2021-10-22, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Han kanske var inblandad i nåt brottsligt och hon hotade att avslöja det? Då kunde han tom ta brottskompisar till hjälpen. OBS! Lös teori och inte påstående.

Kan vara. Och därmed tog henne till en tämligen folktom plats för att bli bortförd.
Citera
2021-10-22, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Det är många polska långtrådare på vägarna i Sverige men ...Det fallet är också uppmärksammat i Polen. Skulle ingen ha sett henne på 4 veckor? Vart skulle hon tagit vägen? Hennes mor kom ju till Sverige. Hon har även syskon. Skulle de underlåta att berätta för mor att Beata är i Polen? Svårt att tro på det.

Precis. Antagligen gick B inte under radarn i 1 månad när hon stack till Sverige. Då borde de inte lagt ner så mycket resurser på att hitta henne denna gången.
Citera
2021-10-22, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerraPersson
Finns ju faktiskt en del pengar att tjäna här. B kanske kände att det passade bra då hon ändå gillade (gissar) att träffa många olika män. Allt kanske är påhittat av både GM och BF, alltså hon”bara” gömmer sig, kanske är GM ute efter ett stort skadestånd. Allt ihopklurat av dem båda medan B..e..a har kul å tjänar pengar på nån bordell i Moldavien. Vem faan vet😂
Det var det dummaste inlägget jag har läst i den tråden!
Stor skadestånd!
Tror du man får miljoner och sitta felaktig i häktet några månader?
Du bor i Sverige. Staten har alltid rätt tom när den har fel.
Jag trodde att alla började fatta detta under pandemin men tyvärr finns det folk som aldrig fattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in