Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Ok, är det något Du kan lägga ut som visar att de båda spåren hänger ihop?
Vet inte om jag orkar ta denna diskussion en gång till här i tråden.
De första tusen inläggen var helt fixerade vid ABs teleobjektivbilder. Då trodde alla att sladden gick i över 90 grader p g a teleobjektivets förvrängning. På samma sätt var det svårt med avstånden där ju cc är ca 12m mellan vita streck på motorväg och det bara var några millimeter emellan på bilderna. Därför tänkte folk tvärfel konstant.
Men många titta på det relevanta i de väldigt högupplösta bilderna d v s broms- och sladdspåren.
Och det var många liksom jag som såg bromsspåren som var svaga och varierade i styrka beroende på ABS men att de faktiskt syns. På samma sätt så syns de svaga sladdspåren som inte syns på några andra bilder.
Sedan har detta fallit i glömska i tråden och man har fokuserat på de två mycket klargörande Facebook videon som postades senare. Men de är lågupplösta och visar vare sig bromsspåren eller de svagare sladdspåren (som visar att det de facto var fråga om fyrhjulssladd och inte bromsspår)
Lite senare i tråden fyllde jag i bromsspårens övergång till sladdspår åt någon som inte verkade ha tittat så noga på de högupplösta bilderna. Just nu hittar jag inte mitt eget inlägg. Det har blivit några stycken i denna tråd. Men den som söker han finner.....
Man behöver jämföra bilderna eftersom jag kluddade på bromsspårens övergång till sladdspår.
Eller så förstorar man själv ursprungsbilderna och skapar sin egen uppfattning. Det finns gott om länkar till dessa tidigt i tråden.
Sedan kan man säkert ha olika uppfattningar ändå men jag vågar nog påstå att det finns tydliga bromsspår. Så tydliga man nu kan få med ABS som endast låser med pulser. Men ändå låser.