Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Vad vi ser efter att öppnat upp är att smittspridningen inte tar fart.
Vaccinet verkar fungera bra trots flera antivaxxers förhoppning om att allt ska gå åt helvete.
Vi mentalt friska har återfått livet vi hade förut och har börjat resa och umgås med andra som vi gjorde före pandemin.
De ovaccinerade lever troligen i sina mörka rum och letar efter minsta tecken till tvivel de kan spinna vidare på. Arma stackare.
Idag har jag återigen varit på tjänsteresa och träffat andra på deras företag och umgåtts och vi fikade tillsammans och åt en väldigt bra lunch, precis som de flesta gjorde före 2020.
Life is back.
Ni antivaxxers, gå och dränk er.
Haha! I alla fall mitt liv är/har varit precis tvärtom vad Sunimod tror.
Jag är ovaccinerad (fast inte antivaxxer).
- Jag hoppas att vaccinerna hjälper och att riskgrupper och gamla får sina tredje doser i tid, innan effekten hinner avta helt.
- Jag tycker att jag är mentalt frisk ovaccinerad, men jag har inte behövt "återfå" livet som förut, för jag har haft det hela tiden. Jag har rest, träffat människor både på jobbet och i privatlivet. Ofta har man hört/läst folk säga "så skönt att äntligen få träffa barn och barnbarn, nu när jag är vaccinerad". Jag har träffat mina barn och barnbarn minst en gång i veckan, under hela pandemitiden. Har också suttit barnvakt, när barnen var sjuka och inte kunde gå på dagis.
-Har alltså inte levt i "mitt mörka rum", vilket de vaccinerade har gjort. Arma stackare!
Nu får vi se hur mycket immunförsvar de vaccinerade har kvar, efter att ha isolerat sig i mer än ett år. En vanlig liten förkylning kommer nog slå hårt mot dem!