Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Visst kan barn också bli rejält sjuka av covid19. Dessutom blir de sjuka som andra. Skillnaden är bara att de i allmänhet blir mindre sjuka. Rätt stor skillnad.
Men som sagt - vissa blir rejält dåliga.
https://www.cdc.gov/mis/mis-c.html
Varför ska jag söka vård? Jag känner mig inte krasslig och så har jag vaccinerat mig. Däremot hade jag förstås gärna velat få en påfyllnadsdos av vaccin. Har du vaccinerat dig ännu?
Men hur många barn har blivit rejält sjuka? Det måste ju vara ett försvinnande litet antal. Är det ens något barn alls utan andra hälsoproblem som har drabbats allvarligt av Covid? Är det inte idioti att även vaccinera dessa, när det är så mycket oklarheter.? Det känns som lite hål i huvudet att ta risker, om än små, när det inte finns någonting att vinna. Får känslan av att de som driver på detta, inte har barnens bästa i tankarna, utan drivs av egen rädsla(hysteri).
Är det inte bättre att vi har kontrollgrupper, om de ändå inte har just något att vinna på vaccinering? Varför offra hela mänskligheten om det skulle gå riktigt åt helvete. Inte för att jag tror på ett sådant scenario, och människan fyller ju ingen funktion på planeten, men ändå...Åtminstone någon kontrollgrupp som sagt var.