2021-10-20, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Aldrig blivit registrerad när jag åkt färja mellan Helsingborg-Helsingör. Bryter dom mot lagen?

Det är lag om man färdas över en viss sträcka på Östersjön. Kortare sträckor finns inget krav T.ex om du åker till Bornholm från Ystad inget krav men om du åker till Polen krav.
Citera
2021-10-20, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Intressant det där med bilen, kanske är Ystad ett villospår och hon tog bilen via Danmark och Tyskland?

Om hon tog bilen til Danmark, da villa den danska polisen kunna hjälpa, man kan (fast) inte Åke i Danmark på motorvägen utan av bli registrerat av det Danska ANPR system (Automatsik nummerplade registrering).
Citera
2021-10-20, 20:52
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfd
Om hon tog bilen til Danmark, da villa den danska polisen kunna hjälpa, man kan (fast) inte Åke i Danmark på motorvägen utan av bli registrerat av det Danska ANPR system (Automatsik nummerplade registrering).
Barby skriver att Beatas bil var på verkstad så hur hon kunde köra i väg med den? Tog hon cykel till verkstad. Det var ju kvällen så verkstad var stängd. Bröt sig in i den och körde i väg?
Är svenska polisen så himla korkad så den skulle inte uppmärksamma den andra bilen?
Senast redigerad av ursalund 2021-10-20 kl. 20:57.
Citera
2021-10-20, 20:55
Medlem
Jag faktisk tycker sund om barn. Att dom måste uppleva igen mammas försvinnande. Den älste pojke var ju bara 7 år gammal för 8 år sedan, presis som hans yngste bror är nu. Jag hoppas att deras mamma i liv, läser min inlägg och skäms för att hon utsätt sina barn för såna upplevelse igen.
Citera
2021-10-20, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Sedan Estonia sjönk så finns det en lag som kräver att rederier för passagerarlistor. Dessa listor skickas efter avgång till svenska myndigheter så de bör kunna se om hon åkt med färja från Ystad eller ej.

Personligen så tror jag att en person har placerat hennes väska på platsen i Ystad i syfte att den ska hittas utan id (då färjorna kräver pass eller nationellt ID för att åka pga kravet med passagerarlistor) så det ska verka som hon har åkt till Polen. Denna person vet om kravet med ID/Pass så har nog tidigare åkt till Polen via Ystad. (Men vet nog inte om kravet med passagerarlistor och att varje passagerare registreras)

Om personen hade velat göra sig av med väskan i Ystad så hade det varit väldigt lätt att fylla väskan med stenar och dumpa i hamnbassängen helt obemärkt. Den var uppenbart placerad för att hittas. (Därför kreditkort var kvar så det snabbt kan se att det är hennes väska)

Ska jag gissa så ligger hon nog dumpad i något vattendrag eller begravd i någon skog etc kanske i närheten av Ystad kommun då personen reste dit för att placera väskan. Kanske runt sövde/Snogeholm eller liknande (eller längre ut på Österlen). Hade jag varit polis så hade jag tittat om mannen har haft någon anknytning till något sådant ställe via jobb/hobby etc och letat där.

Dock bara lite spekulation från min sida.

Det var min tanke också. Det finns iofs byar och hus lite överallt men även ställen där det är mer glest kring 101:an. Tror där bara är vanliga fartkameror också så håller han hastigheten lär han ju inte fastna där. Jag vet inte om han åkt förbi Ystad till Österlen? han måste ju ha haft ett stort stresspåslag och velat göra sig av med kroppen så fort som möjligt? (Ja, om inte han känt till nåt bra ställe där pga jobb som du säger.) I Skurup finns ju en del polska byggfirmor vet jag.
Citera
2021-10-20, 21:22
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ska vi sätta en peng på att samma person döljer sig bakom Barby och Gräsklipparen?

När jag läser alla teorier som folk tar fram så undrar jag om de ser den svenska polisen som totala idioter.
Citera
2021-10-20, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hm. Att man som invandrad inte fixar grammatiken är förståeligt, men då har man oftast heller inte koll på vissa ord och uttryck som du använder dig av. Trovärdig? NEJ! Mer åt trollhållet.
Garanterat Troll!
Citera
2021-10-20, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
När jag läser alla teorier som folk tar fram så undrar jag om de ser den svenska polisen som totala idioter.

Haha. Ja troligtvis gör de det. Eller så vet dom att det är troll.
Barby är uppenbarligen fejk. Stavar alla ord rätt i sitt ena inlägg trots meningsbyggnadsfelen varpå i det andra även börjar stava fel på orden.
Citera
2021-10-20, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Barby skriver att Beatas bil var på verkstad så hur hon kunde köra i väg med den? Tog hon cykel till verkstad. Det var ju kvällen så verkstad var stängd. Bröt sig in i den och körde i väg?
Är svenska polisen så himla korkad så den skulle inte uppmärksamma den andra bilen?
Strunta i Barby…troligtvis ett troll! Här för att precis som Gräsklipparkillen smutsa ner tråden!
Citera
2021-10-20, 21:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag faktisk tycker sund om barn. Att dom måste uppleva igen mammas försvinnande. Den älste pojke var ju bara 7 år gammal för 8 år sedan, presis som hans yngste bror är nu. Jag hoppas att deras mamma i liv, läser min inlägg och skäms för att hon utsätt sina barn för såna upplevelse igen.

Ja den "försvunna kvinnan" har ju tydligen övergett sina barn i Polen när hon åkte till Sverige 2013 så varför skulle hon inte kunna överge barnen i Malmö?

Det är svårt att förstå varför det finns skribenter som försvarar sånt där märkligt beteende, nu vet vi dock inte vad som hänt i Malmö men att hon tidigare stuckit ifrån sina 4 barn i Polen säger väl en hel del?

Jag tror att hon hittat en ny kille som hon tillbringar tid med nu men vi får se om det dyker upp något som bekräftar den teorin.
Citera
2021-10-20, 22:40
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Skärp er för fan tokfior!
Hur kommer det sig att ALLT som kan tolkas som klandervärt av Beata mörkas och tystas ner så snabbt så man undrar vad som egentligen döljs om Beata?
Hennes orimliga syndfrihet innebär väl också att barnen kom till med jungfrufödsel?

Kontot var skapat bara för att ge kommentarer om detta och kommer med ”info” som dels absolut inte stämmer, men också låter väldigt väldigt fabricerat. Källkritik.
Citera
2021-10-20, 22:42
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Jag tror att hon hittat en ny kille som hon tillbringar tid med nu men vi får se om det dyker upp något som bekräftar den teorin.
Enligt C släktingar så hade hon en ny kille, en arab. Men de även tillstyrker att han är inte försvunnen

Och nu väntar mig dina teorier att hon hade två pojkvänner. Eller tre. Kanske hundra.
Senast redigerad av ursalund 2021-10-20 kl. 22:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in