2021-10-20, 16:21
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Är Klaudia Kujawa mgm dotter?

Det är Beatas kompis. Tror att hon är skriven bara där. Bor på annat ställe.
Citera
2021-10-20, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Så är det inte. Sen hände två stora olyckor med Heweliusz och Estonia finns lag at alla passagerare måste vara registrerade och legitimerade. Och i alla fall på Polferries kollar man allas id.
Aldrig blivit registrerad när jag åkt färja mellan Helsingborg-Helsingör. Bryter dom mot lagen?
Citera
2021-10-20, 16:25
Moderator
OYs avatar
Diskussion om enskilda användare i tråden är ot och kan komma att resultera i varning.

/Mod
Citera
2021-10-20, 16:28
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Man kollar id snabbt men det betyder inte att den försvunna kvinnan inte kan ha tagit färjan från Ystad samma dag hon gick upp i rök.

Visst, sen Schengen så det är bara rederiet som kollar id. Hon kunde gömma sig i bagageluckan eller i kabin hos nån långtradare. Men, varför. Varför skulle hon till Polen? Därför att hon är polska?

Du påstår att hon kunde vara det elaka som provocerade bråk och argumenterar att hon stack till Polen för hon tröttnat på bråk med mannen. Bestäm dig.
Citera
2021-10-20, 16:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Du vill ha bevis för att han ska ha misshandlat henne-
Du får bildbevis, men då duger inte det.

Den där bilden eller om det var bilder säger ingenting om att hennes make måste ha slagit henne, skadorna kan lika gärna ha uppkommit när hon föll eller hamnade i bråk med någon annan.

Skadorna kan dessutom i teorin ha uppstått när paret gemensamt pucklade på varandra.

Eftersom den försvunna kvinnan verkar ha en märklig förmåga att hamna i trassliga relationer så är det ingalunda orimligt att anta att även hon själv är en del av problemet.

Om du är anhängare av övertygelsen att kvinnor ej kan tillfoga sig själva skador för att på så sätt skada pojkvännen och utmåla honom som kvinnomisshandlare så kan jag informera dig och tråden att det händer från tid till annan.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/kvinna-ljog-om-knivattack-fran-pojkvan/

Och för att avrunda. Varken du eller jag eller någon annan i tråden vet hur skadorna på de där bilderna uppstod och i vilket sammanhang.

Inte sant? 😎
Citera
2021-10-20, 16:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Visst, sen Schengen så det är bara rederiet som kollar id. Hon kunde gömma sig i bagageluckan eller i kabin hos nån långtradare. Men, varför. Varför skulle hon till Polen? Därför att hon är polska?
.

Varför är det orimligt att hon rest tillbaka till Polen? Har hon inte sina rötter där? Hon tröttnade kanske på allt bråk med maken i Malmö och försvann på ungefär samma sätt som förra gången när hon lämnade maken och de 4 barnen i Polen ensamma utan att säga ett ord? Dvs, historien har upprepat sig fast tvärtom?

Citat:
Du påstår att hon kunde vara det elaka som provocerade bråk och argumenterar att hon stack till Polen för hon tröttnat på bråk med mannen. Bestäm dig.

Vad ska jag bestämma mig för? Jag har dessutom inte påstått någonting utan förde fram en hypotes.

Hon kan ha provocerat fram hur mycket bråk som helst i teorin men till slut så tröttnade hon kanske på allt tjafs?

Teorin om en ny pojkvän kan ju faktiskt vara förklaringen till hennes försvinnande och adjö till maken och barnen i Malmö?

Utesluter du helt att hon kan ha hittat en ny kille?
Citera
2021-10-20, 16:50
Medlem
Citat:
Den där bilden eller om det var bilder säger ingenting om att hennes make måste ha slagit henne, skadorna kan lika gärna ha uppkommit när hon föll eller hamnade i bråk med någon annan.

Skadorna kan dessutom i teorin ha uppstått när paret gemensamt pucklade på varandra.

Eftersom den försvunna kvinnan verkar ha en märklig förmåga att hamna i trassliga relationer så är det ingalunda orimligt att anta att även hon själv är en del av problemet.

Om du är anhängare av övertygelsen att kvinnor ej kan tillfoga sig själva skador för att på så sätt skada pojkvännen och utmåla honom som kvinnomisshandlare så kan jag informera dig och tråden att det händer från tid till annan.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/kvinna-ljog-om-knivattack-fran-pojkvan/

Och för att avrunda. Varken du eller jag eller någon annan i tråden vet hur skadorna på de där bilderna uppstod och i vilket sammanhang.

Inte sant? 😎

Sant, hon kan ha varit på krogen ofta och hamnat i bråk ofta och då fått sig lite riv- och slagsår. Hon va kanske en person som tände på lite ”cat-fight”. Varför då inte passa på å ta lite bilder ”om” hon skulle behöva sätta sin make på plats. Han kanske inte drog in tillräckligt med deg. Hennes mamma kanske är psyk-sjuk och slog henne som barn, och hon ärver skiten. Vem vet, hon lär njuta nånstans i Polen…..kanske ser en bra film och kopplar av😀
Citera
2021-10-20, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
3 vuxna och ett barn på 62 kvm är inte en miljö att rekommendera. Förstår inte varför ni ska hålla på och smussla och mörka om hur hon ställde till det?
Visar det sig att hon utsatts för brott så är hennes trassliga relationer högst relevanta.

Hade självklart varit bättre med en 4 rummare på 110 kvm. Men i dagens Sverige ser det tyvärr ut så här i många familjer. Vad smusslas och mörkas det om?
Citera
2021-10-20, 16:56
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Varför är det orimligt att hon rest tillbaka till Polen? Har hon inte sina rötter där? Hon tröttnade kanske på allt bråk med maken i Malmö och försvann på ungefär samma sätt som förra gången när hon lämnade maken och de 4 barnen i Polen ensamma utan att säga ett ord? Dvs, historien har upprepat sig fast tvärtom?

Vad ska jag bestämma mig för? Jag har dessutom inte påstått någonting utan förde fram en hypotes.

Hon kan ha provocerat fram hur mycket bråk som helst i teorin men till slut så tröttnade hon kanske på allt s?

Teorin om en ny pojkvän kan ju faktiskt vara förklaringen till hennes försvinnande och adjö till maken och barnen i Malmö?

Utesluter du helt att hon kan ha hittat en ny kille?

På dina frågor om ev pojkvän och om ev flykt med nya pojkvännen har jag svarat redan. Tänker inte upprepa mig.
Citera
2021-10-20, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Är Klaudia Kujawa mgm dotter?
Jag tror hon är vän eller ev syster till Beata
Citera
2021-10-20, 17:59
Medlem
Är bilen beslagtagen ännu?
Citera
2021-10-20, 18:07
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/gw-om-beatas-f%C3%B6rsvinnande-%E2%80%9Dhandv%C3%A4skan-%C3%A4r-med-s%C3%A4kerhet-hennes%E2%80%9D/vi-AAPkM2C

Enligt GW:s teori bekräftar han att poliserna borde kunnat se om hon gått på en färja eller ej. Så det har poliserna med största sannolikhet avfärdat vid det här laget. Gissar att de har en del annan övervakningsmaterial att gå igenom. Mobilmaster, kameror på bussar och gator, telefonlistor osv. Om hon skulle varit suicid eller flytt av egen vilja är det ett tämjeligen udda tillfälle att göra det på, och även då att hon skulle flytt utan några som helst tillhörigheter. Men det är klart. Hon skulle ju kunnat parkerat en cykel där. Stängt av mobilen vid Oxie för att sedan låta alla hon känner tro att hon är död för att hon i hemlighet hatade både sin mamma, sina barn och man. Och sen cyklat i tja 3-4h till Ystad för att sedan slänga sin väska i en random buske och krypa in i lastutrymmet på en lastbil.
Vet man förresten om hon ägt en cykel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in