2021-10-20, 18:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/gw-om-beatas-f%C3%B6rsvinnande-%E2%80%9Dhandv%C3%A4skan-%C3%A4r-med-s%C3%A4kerhet-hennes%E2%80%9D/vi-AAPkM2C
Vi lär få ge oss till tåls ett bra tag till. ☹
Citera
2021-10-20, 18:53
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/gw-om-beatas-f%C3%B6rsvinnande-%E2%80%9Dhandv%C3%A4skan-%C3%A4r-med-s%C3%A4kerhet-hennes%E2%80%9D/vi-AAPkM2C

Enligt GW:s teori bekräftar han att poliserna borde kunnat se om hon gått på en färja eller ej. Så det har poliserna med största sannolikhet avfärdat vid det här laget. Gissar att de har en del annan övervakningsmaterial att gå igenom. Mobilmaster, kameror på bussar och gator, telefonlistor osv. Om hon skulle varit suicid eller flytt av egen vilja är det ett tämjeligen udda tillfälle att göra det på, och även då att hon skulle flytt utan några som helst tillhörigheter. Men det är klart. Hon skulle ju kunnat parkerat en cykel där. Stängt av mobilen vid Oxie för att sedan låta alla hon känner tro att hon är död för att hon i hemlighet hatade både sin mamma, sina barn och man. Och sen cyklat i tja 3-4h till Ystad för att sedan slänga sin väska i en random buske och krypa in i lastutrymmet på en lastbil.
Vet man förresten om hon ägt en cykel?

Håller fullständigt med.
Citera
2021-10-20, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Är bilen beslagtagen ännu?

Ja, och det har även gjorts fynd som skickats till nfc. Min egen gissning är blod. För det finns väl inget annat som skulle vara av intresse då det är känt att Beata åkt i bilen.
Citera
2021-10-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Jag tror hon är vän eller ev syster till Beata

Ok, genom hennes fb profil hittade jag en profil som Beata skapat i nytt namn för ca 2 år sedan.
Senast redigerad av Heretic77 2021-10-20 kl. 19:32. Anledning: Ändring
Citera
2021-10-20, 19:37
Medlem
Vissa personer här vill att Beatas make ser ut som ett odjur. Men jag sett med egna ögon hur han gick med alla 3 barn i butiken och köpte godis till alla tre. Han gjorde ingen skillnad mellan sin son och dom andra pojkar. Men han var mycket upprörd när Beata gick med barnen till butik och köpte till äldre barn godis men köpte ingenting till deras gemensamma pojke. Och pojken är ju bara 7 år gammal. Hur kan man behandla så illa sitt eget barn? Hur kan man hämnas på barnen? Det hände några dagar förre hennes försvinnande.
Citera
2021-10-20, 19:43
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Vissa personer här vill att Beatas make ser ut som ett odjur. Men jag sett med egna ögon hur han gick med alla 3 barn i butiken och köpte godis till alla tre. Han gjorde ingen skillnad mellan sin son och dom andra pojkar. Men han var mycket upprörd när Beata gick med barnen till butik och köpte till äldre barn godis men köpte ingenting till deras gemensamma pojke. Och pojken är ju bara 7 år gammal. Hur kan man behandla så illa sitt eget barn? Hur kan man hämnas på barnen? Det hände några dagar förre hennes försvinnande.

Du verkar ha mycket ”insider info”. Känner du paret i fråga eller är du ett till troll?
Citera
2021-10-20, 20:06
Medlem
Jag känner lite mannen. En vecka förre Beatas försvinnande började han prata med mig om sin familj. Han sade att hon tömde både hans företagets konto och hans privat konto. Han berättade att han spärrade för henne både konto och att hon blev arg på honom. Han sade att han kommit hem efter jobbet men kunde inte komma in för att hon bytte låset. Han visade en video till mig. Han står med sin son utanför entré dörr, men Beata öppnade inte dörren och släppte inte sonen in. Bara gick till källaren. Hon var inte ensam. Det var en kvinna med henne. Det var mörkt ute. Mannen sade att det var runt klockan 9 på kvällen.
Citera
2021-10-20, 20:18
Medlem
Citat:
Jag känner lite mannen. En vecka förre Beatas försvinnande började han prata med mig om sin familj. Han sade att hon tömde både hans företagets konto och hans privat konto. Han berättade att han spärrade för henne både konto och att hon blev arg på honom. Han sade att han kommit hem efter jobbet men kunde inte komma in för att hon bytte låset. Han visade en video till mig. Han står med sin son utanför entré dörr, men Beata öppnade inte dörren och släppte inte sonen in. Bara gick till källaren. Hon var inte ensam. Det var en kvinna med henne. Det var mörkt ute. Mannen sade att det var runt klockan 9 på kvällen.

Spännande att du skapat ditt konto för att bekräfta vad det sagts i hörsägen.

Nu var ju hon på skyddat boende med deras barn så det du skriver stämmer inte.
Citera
2021-10-20, 20:19
Medlem
Citat:
Låter uppdiktat. Av dig. Du får nog försöka lite bättre
Citera
2021-10-20, 20:26
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Jag finner lite märkligt att ni känner varann bara lite men han berättar för dig såna personliga saker. Det är inte att jag tror inte dig. Jag undrar över hans beteende. De flesta pratar med sina vänner, familj och inte med nån man känner lite.

Annan sak det det med tomma konton. Det pratas vild här och där. Om hon gjorde det så varför hon skulle dumpa väskan med bankkorten?

Ja, den den drama är märkligare för varje dag som går.
Citera
2021-10-20, 20:31
Medlem
Citat:

Enligt GW:s teori bekräftar han att poliserna borde kunnat se om hon gått på en färja eller ej. Så det har poliserna med största sannolikhet avfärdat vid det här laget. Gissar att de har en del annan övervakningsmaterial att gå igenom. Mobilmaster, kameror på bussar och gator, telefonlistor osv. Om hon skulle varit suicid eller flytt av egen vilja är det ett tämjeligen udda tillfälle att göra det på, och även då att hon skulle flytt utan några som helst tillhörigheter. Men det är klart. Hon skulle ju kunnat parkerat en cykel där. Stängt av mobilen vid Oxie för att sedan låta alla hon känner tro att hon är död för att hon i hemlighet hatade både sin mamma, sina barn och man. Och sen cyklat i tja 3-4h till Ystad för att sedan slänga sin väska i en random buske och krypa in i lastutrymmet på en lastbil.
Vet man förresten om hon ägt en cykel?

Sedan Estonia sjönk så finns det en lag som kräver att rederier för passagerarlistor. Dessa listor skickas efter avgång till svenska myndigheter så de bör kunna se om hon åkt med färja från Ystad eller ej.

Personligen så tror jag att en person har placerat hennes väska på platsen i Ystad i syfte att den ska hittas utan id (då färjorna kräver pass eller nationellt ID för att åka pga kravet med passagerarlistor) så det ska verka som hon har åkt till Polen. Denna person vet om kravet med ID/Pass så har nog tidigare åkt till Polen via Ystad. (Men vet nog inte om kravet med passagerarlistor och att varje passagerare registreras)

Om personen hade velat göra sig av med väskan i Ystad så hade det varit väldigt lätt att fylla väskan med stenar och dumpa i hamnbassängen helt obemärkt. Den var uppenbart placerad för att hittas. (Därför kreditkort var kvar så det snabbt kan se att det är hennes väska)

Ska jag gissa så ligger hon nog dumpad i något vattendrag eller begravd i någon skog etc kanske i närheten av Ystad kommun då personen reste dit för att placera väskan. Kanske runt sövde/Snogeholm eller liknande (eller längre ut på Österlen). Hade jag varit polis så hade jag tittat om mannen har haft någon anknytning till något sådant ställe via jobb/hobby etc och letat där.

Dock bara lite spekulation från min sida.
Citera
2021-10-20, 20:37
Medlem
sybels avatar
Citat:
Hm. Att man som invandrad inte fixar grammatiken är förståeligt, men då har man oftast heller inte koll på vissa ord och uttryck som du använder dig av. Trovärdig? NEJ! Mer åt trollhållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in