Citat:
Ursprungligen postat av
judenheten
Jo, men det är ju också regel vad gäller dåliga och stormiga relationer? Det går liksom svinfort hela tiden, ingen landar någonsin i nånting, ingen normal människa hinner fatta vad som händer. Det verkar ju också vara så, E insåg vem L var när hon redan var en del av hans liv, och då blev det betydligt svårare att bli av med henne. Bland mer beräknande personer är detta en del av planen, men hos EIPS-personer tror jag inte det är riktigt lika avsiktligt.
Såklart inte, det handlar om faktiska känslostormar.
Nu har jag en hel del erfarenhet av den här typen av personligheter men har svårt att tänka mej att gemene man inte ser detta ganska omgående. Trots detta ger sej alltså "alla" dessa män sej i kast med henne. Lite svårt med idén om att hon är boven i alla dessa draman. Att det endast är hon som utnyttjar män och att dessa inte är ute efter något själva. Det skvallras om sugardaddys t.ex. I alla andra fall är ju vinkeln att det är dom som utnyttjar tjejer men här blir det helt plötsligt omvänt?
Gällande förhållandena tror jag att det är jagsvaga killar som blir helt tagna av den kärlek, nära dyrkan, empati, omtanke och uppmärksamhet dom plötslig får. Det är helt fantastiskt. Och omställningen när det helt plötsligt blir förakt och man inte är vatten värd är väldigt svår att hantera. Speciellt om man själv är jagsvag och i ett utsatt läge.
Jag tror fortsatt att just den här kombinationen var extra explosiv. Trots allt skvallrande har det ju inte kommit fram uppgifter om våld eller dödshot tidigare?
Att han just vid det här tillfället ber henne dra tror jag är en del i deras mönster. Ena sekunden kan hon dra andra måste hon vara närvarande som den enda som förstår en.