2021-10-20, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Jo, du måste söka till nästa termin genom hela programmet även om du blivit antagen. Det finns också en gräns på hur många poäng du får ha släpande. Att L med sina diagnoser och problem tyckte att distansstudier va jobbigt är inte förvånande.

När gjordes den förändringen i Högskoleförordningen?
2021-10-20, 18:52
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Trots allt skvallrande har det ju inte kommit fram uppgifter om våld eller dödshot tidigare?

K beskriver hur han och L slåss, och att L tar till våld och kastar saker när "orden tar slut". Han säger även att förhållandet gjorde honom till en sämre människa. E säger även i filmen att L slagit honom med full kraft i ansiktet och slagit sönder dörrar i huset. I FUP finns en bild på en trasig dörr.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När gjordes den förändringen i Högskoleförordningen?

Utbildningshistoria är ej mitt område. Google är din kompis.
Senast redigerad av judenheten 2021-10-20 kl. 18:56.
2021-10-20, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
K beskriver hur han och L slåss, och att L tar till våld och kastar saker när "orden tar slut". Han säger även att förhållandet gjorde honom till en sämre människa.

Utbildningshistoria är ej mitt område. Google är din kompis.

Ok. Inte läst det. Det är ju info som faktiskt är relevant i relation till brottet till skillnad från myket annat skvaller.
Det är inte alls ovanligt att man känner som honom då det är oerhört svårt att inte dras med i känslokarusellen och man själv beter sig som man inte trodde man var kapabel till. Rude awakening.
2021-10-20, 19:28
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ok. Inte läst det. Det är ju info som faktiskt är relevant i relation till brottet till skillnad från myket annat skvaller.
Det är inte alls ovanligt att man känner som honom då det är oerhört svårt att inte dras med i känslokarusellen och man själv beter sig som man inte trodde man var kapabel till. Rude awakening.

Som jag kommer ihåg det så sa K att L INTE var våldsam fysiskt, men att hon kastade saker!
2021-10-20, 19:34
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Som jag kommer ihåg det så sa K att L INTE var våldsam fysiskt, men att hon kastade saker!

FUP s. 202:

Citat:
FL: De gånger ni haft en konflikt, hur har Lydia försökt lösa det eller hur har hon hanterat det?
Kimmo beskriver att de har kommit till såna punkter där han och Lydia slagits. Kimmo beskriver att det var därför relationen upphörde, Kimmo kände att han blev en sämre och sämre människa med Lydia. Kimmo beskriver att det blev fysiska konflikter när orden inte räckte.Kimmo beskriver att hon till exempel kastade saker på en, Kimma beskriver att saker som tallrikar, men även en brandsläckare vid ett tillfälle. Kimmo beskriver att när hon blir väldigt frustrerad så blir det agerande när orden inte räcker så kommer det något flygande.
2021-10-20, 20:28
Medlem
Citat:

Nä precis, det står att hon blev frustrerad och då slängde hon saker, och det var så från båda håll sa han.
2021-10-20, 20:53
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Nä precis, det står att hon blev frustrerad och då slängde hon saker, och det var så från båda håll sa han.

Men snälla sluta trolla, detta är saxat direkt ur FUP sidan 202,

FL: De gånger ni haft en konflikt, hur har Lydia försökt lösa det eller hur har hon hanterat
det ?
Kimmo beskriver att det har kommit till såna punkter där han och Lydia slagits. Kimmo
beskriver att det var därför relationen upphörde, Kimmo kände att han blev en sämre och
sämre människa med Lydia. Kimmo beskriver att det blev fysiska konflikter när orden inte
räckte.
2021-10-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Vad fasen vet du om jag läst eller inte?
Orkar bara inte med svamlet här.
Jag tror du nästan är den enda som har nåt att tillföra i denhär tråden just nu.
2021-10-20, 21:12
Medlem
Citat:

Det står även där att han säger att hon haft affärer med andra män när hon hade småbarn och en relation med K. och att det inte går/gick och lita på vad hon sa.
2021-10-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Det står även där att han säger att hon haft affärer med andra män när hon hade småbarn och en relation med K. och att det inte går/gick och lita på vad hon sa.

Ok. Det har fortfarande inget med mordet att göra.
2021-10-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ok. Det har fortfarande inget med mordet att göra.
Jo... Relevant att det inte går och lita på vad hon säger om hur relationen med E varit och hur hon säger att hon blivit provicerad att skjuta.. Och hennes version hur det gått till!
2021-10-20, 21:24
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ja, som så många andra av oss, vad ledde upp till att hon sköt?

Men det verkar ju vara väldigt viktigt för vissa här, att anledningen till skottet inte ska komma fram.

Ja och jag undrar varför, Vi vet alla att L sköt E och det pratas det om men inte motivet till varför hon sköt, Någonting måste ha triggat henne till att skjuta, Och jag tror inte att hon helt plötsligt går iväg och hämtar hagelgeväret för att sedan skuta E utan någon som helst anledning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in