2021-10-16, 12:49
Avslutad
Så vad ni säger är att Lena blir gangbangad på brandstationen?
Citera
2021-10-16, 17:31
Medlem
Det roligaste är att de inte fattar att lika mycket fördomar som finns här finns även i den bloggen och då utger sig den ändå för att vara seriös.
Efter fåntrattens vitlista har ju bloggen blivit som ett Flashback fast med reklam och ännu mer självgoda äkspärter och ryggdunkare.
Citera
2021-10-16, 17:38
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Snarare klart som korvspad
https://www.merinfo.se/foretag/%C3%84ngsj%C3%B6dal-Text-AB-5590784640/2kglx1c-1m2cd/nyckeltal

https://www.merinfo.se/foretag/Unip%C3%B6rs-AB-5591256655/2kgw18v-1nkff
Lenas företag säljer plånböcker för 13000 kr/år och håller föredrag för en okänd men troligen låg summa så vi kan väl anta att hon är en av de två som får lön från Lasses bolag.

Man är alltså övre medelklass ifall man är ett par med med lön på tillsammans en knapp miljon, och äger ett bolag som ovanpå det har en årlig vinst kring 0.5-1.0 miljoner.

Kanske även inkluderat att man äger/betalat sin bostad a 2.5-3 mille och okänd börsportfölj och kan äta på fin restaurang ibland.

Alla som är imponerade räcker upp en hand nu!

Det verkar för övrigt vara Lena som äger den motorcykel Lasse så ödmjukt råkar få med på bild emellanåt och den är inte besiktad sedan 2014. Och ungefär samma förhållande gäller hennes ryska militärbil.
Kan det vara allt Lasse omsätter? Finns det andra bolag eller inkomster?
Min rörmokargranne har starkare nyckeltal.
Citera
2021-10-17, 11:16
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
Det roligaste är att de inte fattar att lika mycket fördomar som finns här finns även i den bloggen och då utger sig den ändå för att vara seriös.
Efter fåntrattens vitlista har ju bloggen blivit som ett Flashback fast med reklam och ännu mer självgoda äkspärter och ryggdunkare.
Haha. Snarare Facebook med tanke på de två lådvinstanterna som ibland skriver dagbok i kommentarsfältet och fantiserar om vindkraftsparker. Ett boomerdagis på nätet.
Citera
2021-10-17, 14:03
Medlem
Citat:

Ja, utrensningarna av kommentatorerna med hjälp av den så kallade vitlistan har dragit ner kompetensen och framförallt den intellektuella hederlighet ordentligt.

Numera är bloggens kommentarsfält ett av nätets största ekokammare. Men jag tror uppriktig att det är så Lasse vill ha det. Han vill enbart bekräfta sin egen (enkla) världsbild och så får han gärna leva, många som har ett liknande förakt mot ny kunskap. Det sorgliga är dock hans fanclub aka kommentatorerna, ett flertal verkar välutbildade, men de lider om möjligt av ett ännu större bildningsförakt, än bloggaren. Det är problematiskt med hårt censurerade kommentarsfält, det drar tills sig folk som enbart vill bekräfta sin bias och när denna bias är normen i övriga samhället kläcks inga banbrytande idéer till gång för samhället och medborgarna direkt. Blir mer " vi vet allt, alla andra är rysstroll/svärjisar". En enkel men smått patetiskt hållning mot sin samtid och sitt eget väsen.
Citera
2021-10-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Kan det vara allt Lasse omsätter? Finns det andra bolag eller inkomster?
Min rörmokargranne har starkare nyckeltal.

Det kommer väl snart några humblebraggande inlägg på bloggen som ska förklara hur mycket mer han egentligen omsätter.

Han har ju även "Ängsjödal Konsult" som omsatte 50-99 tkr under 2020.

Du har alltså grannar som tillhör övre medelklass, får jag gissa att han kör Toyota Hiace istället för Tesla, går klädd i en kavaj från Jula och inte i sin vildaste fantasi skulle köpa middag på flera tusenlappar. Trots att din granne troligen har betydligt större dolda inkomster än Lasse.
Citera
2021-10-18, 03:10
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Ja, utrensningarna av kommentatorerna med hjälp av den så kallade vitlistan har dragit ner kompetensen och framförallt den intellektuella hederlighet ordentligt.

Numera är bloggens kommentarsfält ett av nätets största ekokammare. Men jag tror uppriktig att det är så Lasse vill ha det. Han vill enbart bekräfta sin egen (enkla) världsbild och så får han gärna leva, många som har ett liknande förakt mot ny kunskap. Det sorgliga är dock hans fanclub aka kommentatorerna, ett flertal verkar välutbildade, men de lider om möjligt av ett ännu större bildningsförakt, än bloggaren. Det är problematiskt med hårt censurerade kommentarsfält, det drar tills sig folk som enbart vill bekräfta sin bias och när denna bias är normen i övriga samhället kläcks inga banbrytande idéer till gång för samhället och medborgarna direkt. Blir mer " vi vet allt, alla andra är rysstroll/svärjisar". En enkel men smått patetiskt hållning mot sin samtid och sitt eget väsen.
Vad jag tänkte skriva.
Ytterligare en ironi som undgår dem. De är för upptagna att verifiera varandra och stundtals säga hur fel alla andra har utanför deras cornu-land. De ser sig själva som en elitisk klubb även ifall de själva inte vill erkänna det. Samtidigt som de inte vill bli utmanade med motsatta åsikter eller argument. Deras beteende är ju, roligt nog, skadligt mot all form av utveckling.
Senast redigerad av Modd-dumskalle 2021-10-18 kl. 03:12.
Citera
2021-10-18, 12:34
Medlem
Han skröt ju för nån vecka sen om att han inte lånade massa pengar. Detta verkar faktiskt stämma. Senaste pantbrevet utfärdades i samband med att han köpte gården. Totalbeloppet är 999500. Vet någon varför han la sig precis under miljonen?
Citera
2021-10-18, 18:50
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Hej!

För några år sedan så skrev han en hel del om såkallade "särbegåvade barn". Med linjen att skolan gör fel och är jättedum eftersom den inte stimulerar och utvecklar de "särbegåvade" tillräckligt mycket. Så när de "särbegåvade" inte lyckas så bra som "alla" trodde, så är allting samhällets, och alla andras, fel.

Det tycker jag talar för att han ser sig själv som ett missförstått stackars geni, som inte fått all den uppskattning och pris som han så väl förtjänar.

/FCR
Citera
2021-10-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Hej!

För några år sedan så skrev han en hel del om såkallade "särbegåvade barn". Med linjen att skolan gör fel och är jättedum eftersom den inte stimulerar och utvecklar de "särbegåvade" tillräckligt mycket. Så när de "särbegåvade" inte lyckas så bra som "alla" trodde, så är allting samhällets, och alla andras, fel.

Det tycker jag talar för att han ser sig själv som ett missförstått stackars geni, som inte fått all den uppskattning och pris som han så väl förtjänar.

/FCR

Det är ju ingen högoddsare att hans och Mensa-mammans barn är ganska skärpta.
Citera
2021-10-20, 16:25
Avslutad
Idag har Bitcoin nått ett nytt All Time High. Som bekant älskar Wilderäng guld som ett skydd mot inflation medan han säger att Bitcoin är helt värdelöst. Jag ser fram emot hur Wilderäng förklarar hur allt detta går ihop.

Jag vet att du läser detta. Jag vet att du fortfarande tycker du är smart angående Bitcoin medan det är alla andra på marknaden som är dumma herr Wilderäng!
Citera
2021-10-20, 17:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Idag har Bitcoin nått ett nytt All Time High. Som bekant älskar Wilderäng guld som ett skydd mot inflation medan han säger att Bitcoin är helt värdelöst. Jag ser fram emot hur Wilderäng förklarar hur allt detta går ihop.

Jag vet att du läser detta. Jag vet att du fortfarande tycker du är smart angående Bitcoin medan det är alla andra på marknaden som är dumma herr Wilderäng!
Olofsson är en kontraindikator, säger han köp så sälj, säger han sälj så köp.
Hög svansföring är det enda han besitter, resten är strunt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in