2022-03-30, 16:07
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Oj vad Lasse liten blev kränkt av att bli kallad hobbyexpert. Så pass att han tackade nej till en intervju för första gången på 10 år.

Han ser sig alltså som en riktigt expert. Därmed ser sig twitterlänkaren alltså likvärdig kompetensmässigt med generaler och andra militärt utbildade vilka har det som sitt yrke att studera krig.
Det säger en hel del om hans egen självbild.

Ja. den är tämligen grandios.

Brukar vara så hos självutnämnda experter som aldrig sett krig i verkligheten.
Citera
2022-03-30, 16:59
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Fast nu snackar han inte så my-cket om Incels som han gjorde förut...
Ja, Lasse-basse har ord-tourettes ! Vissa ord är trendiga o inne för honom i perioder...

"killgissning".
Citera
2022-03-30, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Ja. den är tämligen grandios.

Brukar vara så hos självutnämnda experter som aldrig sett krig i verkligheten.

Du glömmer att Lasse är värnpliktigt utbildad i ABC-skydd. Lasse glömmer nämligen aldrig det eftersom han nämner den detaljen varje gång han skriver om hur ofarliga kärnvapen är.
Citera
2022-03-30, 17:20
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du glömmer att Lasse är värnpliktigt utbildad i ABC-skydd. Lasse glömmer nämligen aldrig det eftersom han nämner den detaljen varje gång han skriver om hur ofarliga kärnvapen är.

Och leda hela bataljonen eftersom de gamla löjtnanterna trivdes bättre i den varma stabshytten. Och han fick minsann sanera riktig senapsgas! Riktigheten i dessa påståenden är det upp till var och en att bedöma.
Citera
2022-03-30, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Och leda hela bataljonen eftersom de gamla löjtnanterna trivdes bättre i den varma stabshytten. Och han fick minsann sanera riktig senapsgas! Riktigheten i dessa påståenden är det upp till var och en att bedöma.

Min bedömning är att Lasse-Basses tjänst i princip var att likställa med sekreterare/personlig assistent till kompanichefen, dvs så nära Malaj man kan vara utan att vara det.
Citera
2022-03-30, 18:18
Medlem
Härligt att se den gamle bolsjeviken i kommentarsfältet som alltid gnäller högerut. Vänstern är ju alltid felfri. Slår aldrig fel, kommunist javisst!
Han kan ju flytta hem till propagandamaskinen från Svea Vägen 68, han som dyker i bloggen när det snackas Löfven, som en byracka dyker upp när tiken löper.
Citera
2022-03-30, 19:25
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:

Han har en poäng om att kärnvapen inte är i närheten så "farliga" som folk tror.

Dock är de anledningar han framför inte riktigt aktuella gällande moderna kärnvapen.

Men vad vet jag, jag har ju aldrig varit "ABC-Skydds" soldat.

Jag har bara haft en person som var involverad i kärnvapentesterna i Nevada som lärare vad gäller dylika saker, och vad vet denne om ämnet jämfört med en svensk värnpliktig ABC-Soldat.

Framför allt, vad lars inte förstår är att små hundar skäller, stora hundar behöver inte.
Citera
2022-03-30, 19:37
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Min bedömning är att Lasse-Basses tjänst i princip var att likställa med sekreterare/personlig assistent till kompanichefen, dvs så nära Malaj man kan vara utan att vara det.

En "Sloke" alltså?

Det var som F-n, det kan man inte ana när man läser beskrivningar av hans tjänstgöring på bloggen.

MÖP, däremot verkar mer troligt.

Iofs, hade inte jag varit hjälpligt skicklig att göra hål i saker från avstånd så låg jag nära till hands för "Malajtjänst" också.

"Tack och lov" ansågs jag värd att plågas igenom en förlängd utbildning och uppträning av fysik för att kunna sprida svensk neutralitet till specifika individer som upprört försvarsledningen på olika vis, såsom att invadera landet.

Mitt tjänsgöringsbetyg var nog sämre än herr Ws, då jobbet i sig tydligen ansågs bra, men min disciplin och respekt för orderkedjan ansågs bristande.

Gillar inte att lyda meningslösa idiotorder, eller få ett resultat "borträknat" för att jag använt bättre utrustning än försvaret ansåg det värt att ge mig. Utrustning jag införskaffat för egna pengar.

Jaja, jag var ingen ABC-rambo, så jag ligger väl i lä.
Citera
2022-03-30, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
Ingen av dem tål att skämtas om och båda slår med öppen hand.

Bra gissat. Men in tanke var att båda är cucks!
Citera
2022-03-30, 20:03
Bannlyst
Lasse är specialtränad av CIA och Chuck Norris, han kan roundhouse-kicka en atombomb 500 mil!

Det är möjligt att han lärt sig ABC i försvaret men då i betydelsen sjukvård, och inte vapenkategorier.
Citera
2022-03-30, 20:06
Medlem
Citat:

När du säger det så stämmer han helt perfekt in på den typen. Och det förklarar att han ibland skulle ha fått uppgiften att vidarebefordra lite order. Och de personerna brukar också trots sitt sällan brilljerande intellekt vara just så dryga, självgoda och som han, sparka neråt slicka uppåt kombinerat med bristande förståelse för vilka personer som egentligen står över och under honom.
Citera
2022-03-30, 23:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trid3nt
”Inte intressant nog” för Bokmässan, skriver han. Lite sur är han nog på att de inte förmår uppskatta hans genialitet. Vi lär nog se många försök till upprättande av heder de närmaste dagarna.

Det låter som Arnstad-logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in