2020-03-26, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Nu tror jag Lasse blandade om vilket konto han svarade ifrån och råkade svara Linus från bloggens officiella istället för som Ben Dover som från början hade dialogen.

https://imgur.com/a/O5D0CQR

Ha ha... Lasse är väl lite nervös och ur gängorna nu när han torskat...
Och DÅ kan det lätt bli fel från vilket konto Lasse svarar...
Citera
2020-03-26, 11:46
Medlem
Varför kickas inte det lilla äcklet Ben Dover ut? Jag tror inte det är Wilderäng själv, men det är högst troligt att de är nära vänner och nästan kommer över ens om vem och vad de ska spamma. Ben Dover är en sällsynt elakt och korkat troll!

När det gäller bloggens trovärdighet har vi nu sett början till det riktiga slutet, idioten har satsat på fel häst och kört i diket och försöker få något slags medlidande från svansen på bloggen. Det mest komiska är att svansen verkar ha mer näsa för affärer än vad den stora bloggaren har.
Kan inte än vara något skadeglad emot sådana översittare som begår ordentliga misstag. Om han bara hade varit lite ödmjuk så kanske, men nu är det bara rätt åt idioten.

Kommer vi att få se fler och fler och fler gästinlägg nu när bloggaren själv har skjutit av sig båda fötterna? Fler inlägg och reklam för Lenas alster? Hennes senaste var ju riktigt narcissistrunkande (heter väl annat när det är kvinnor)
....Boken som blev ett resultat av min resa dit har nu blivit prisbelönad. Fantastiskt bra läsning...

Han kan ju alltid fortsätta att försörja sig som den Ullareds-författare han är.
Citera
2020-03-26, 11:58
Medlem
Jag tror det är Lasse. Ännu mer efter idag.
Lasse har också tendenser till personagrepp men vet att det inte är rumsrent så när det "behövs" kallar han in Tyler Durden som får sköta bloggens dirty job.
Citera
2020-03-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Har Lasse torskat dit ordentligt nu med ...
Precis som den varumärkestorsk han är - dvs naivt och okritiskt köpt mystiken och den påstådda exklusiviteten det ger den egna personen - när det gäller de närmast sektliknande bolagen som Apple med iPhone och TESLA..

"..Spiltan kan nog sägas ha lite trovärdighetsproblem efter detta. Klen tröst om man likt undertecknad har den absoluta majoriteten sina tillgångar (inklusive det som skulle vara årets lön) låsta hos Spiltan, förstås. En bra lärdom att ta med sig in i framtiden kan jag konstatera..."
När jag började läsa Lars blogg för många år sedan blev jag inspirerad av hans inlägg och tog till mig av hans tankar och rekommendationer. Men i takt med att han började bete sig mer och mer som en skitstövel mot sina läsare fick jag en alltmer avog inställning och tog det snarare som en rekommendation att inte ta efter hans exempel. Lars har skrivit många inlägg om hur bra Lysa och Spiltan Fonder är med sina låga avgifter. Jag övervägde själv Lysa Fonder men fick en dålig magkänsla, delvis eftersom Lars skrev så mycket gott om dem. Det kan man vara glad för nu!

De flesta har väl förlorat pengar på börsen de senaste veckorna, men man får vara bra dum om man låser in alla sina tillgångar i riskabla räntepapper hos relativt små aktörer som Lysa eller Spiltan. Aktier är alltid bäst på sikt, bara man är beredd på att ta några nedgångar då och då. Och vill man ha kortsiktigt räntesparande finns det stabilare aktörer att välja på.
Citera
2020-03-26, 15:05
Medlem
Väntar bara på att Revolut ska packa ihop och visa sig vara en rysk penningtvätt maskin.
Citera
2020-03-26, 16:43
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
Väntar bara på att Revolut ska packa ihop och visa sig vara en rysk penningtvätt maskin.

Haha, jag har tänk på det också. Tanke på Wilderängs ryssfobi, är det märkligt att han kränger revolutkort, då ägaren är ryss och olika bankinspektioner i andra länder har påpekat tidigare en del om Revoluts dåliga kontroll på penningtvätt. Men inkomst går väl före moral. Synd att han inte lever efter det han skriver.

Såg nu att han ändrat sin logga från "Cornucopia" till "Coronucopia", han har skum (icke) humor.
Citera
2020-03-26, 17:08
Medlem
Lasse får kanske sälja "slängvåningen" på Södermalm i Stockholm för att få kassaflödet att gå ihop nu... ?

En "slängvåning" är annars någonting som en "Cotswold Ranger" har i den exklusiva stadsdelen Belgravia i London
En "Cotswold Ranger" är en yngre ogift och sportig "ädling" / "lord" etc. som ärvt en större lantegendom i The Cotswolds i södra England men som har just en "slängvåning" att bo i när han är i London...
En Cotswold Ranger körde tidgiare oftast Range Rover men idag är det Tesla som gäller. Man vill ju vara miljövän !
Citera
2020-03-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
När jag började läsa Lars blogg för många år sedan blev jag inspirerad av hans inlägg och tog till mig av hans tankar och rekommendationer. Men i takt med att han började bete sig mer och mer som en skitstövel mot sina läsare fick jag en alltmer avog inställning och tog det snarare som en rekommendation att inte ta efter hans exempel. Lars har skrivit många inlägg om hur bra Lysa och Spiltan Fonder är med sina låga avgifter. Jag övervägde själv Lysa Fonder men fick en dålig magkänsla, delvis eftersom Lars skrev så mycket gott om dem. Det kan man vara glad för nu!

De flesta har väl förlorat pengar på börsen de senaste veckorna, men man får vara bra dum om man låser in alla sina tillgångar i riskabla räntepapper hos relativt små aktörer som Lysa eller Spiltan. Aktier är alltid bäst på sikt, bara man är beredd på att ta några nedgångar då och då. Och vill man ha kortsiktigt räntesparande finns det stabilare aktörer att välja på.

Lars är bra! Han har fel i vad han än skriver , det fattade jag för länge sedan, och då är det bara att göra precis tvärtom mot hans råd. Den regeln räddade åtminstone mitt PPM genom denna kris. Hoppas han ger sina goda råd även inför nästa. Bara gör motsatsen, så kommer allt bli bra.
Citera
2020-03-27, 07:34
Medlem
jack.danielss avatar
Han har som bekant lämnat börsen, helt enligt sin ”konjukturmodell” och lagt sig i räntebärande papper, där han redovisade för ett tag sedan att han hade 7-8 % avkastning! Jag tänkte att det vore en hyfsad avkastning på börsen fast till mycket högre risk! Nu var ju inte hans ”säkra” sparande heller så säkert
Citera
2020-03-27, 14:57
Medlem
Sätila-Tintin är ett rätt smickrande öknamn. Tintin är trots allt en driftig och äventyrlig hjälte som reser jorden runt och löser kriser. Wilderäng har mer gemensamt med karaktären Dwight Schrute från sitcomen the Office (amerikanska versionen).

Precis som Lars är Dwight en autodidakt expert på ekonomi, krig, våld, smittspridning, lantbruk och ledarskap. Han överskattar ständigt sina intellektuella förmågor, och är bosatt på en gård mitt ute i ingenstans. Det finns till och med vissa fysiska likheter: https://en.wikipedia.org/wiki/Dwight_Schrute#/media/Filewight_Schrute.jpg

Ekonomihistorikern Jan Jörnmark, vars texter håller otroligt mycket högre klass än Wilderängs, skrev i januari ett inlägg på Facebook om hur mycket han gillar Flashback. Det fick Dwight Wilderäng att tända på alla cylindrar. Tydligen har han en "kompis" som läser Flashback åt honom.

Ett utdrag av några av hans svar:

Lars Wilderäng: Kan konstatera att där jag har facit så har Flashbackgenierna 100% fel. Övervärderat forum som lever på myten om sin egen storhet.

Lars Wilderäng: Som sagt, det där är något som trollen, idioterna och ärligt talat rätt sorgliga människor på Flashback försöker intala sig själva. Som sagt, jag har facit på allt i en tråd, och kan konstatera att det är mytomaner, troll och personer med stora ... personliga utmaningar, som inte har rätt på en enda punkt. Även en blind höna kan väl finna ett korn ibland, som en gång bland miljontals på fem år. I övrigt så överdriver de bara sina egna förmågor för att kunna motiverar skiten.
Dock är det väl bra att folk som uppenbarligen mår rätt dåligt och är rätt missnöjda med sina egna liv har någonstans de kan lätta på trycket.

Lars Wilderäng Tja det finns en typ sextiosidig (läser den inte, har blockat Flashback) hattråd med sida upp och sida ner med lögner om mig. Visar på kvaliteten hos Flashback-genierna.
Det framgår rätt tydligt utifrån det jag får återberättat för mig ibland att Flashback-genier har noll koll på vad de skriver om och inte klarar av att kolla upp saker som kräver fem sekunders googling om det motsäger deras lögner. För att inte tala om alla enorma luckor de har, det är inte så att de har någon faktiskt insiderinformation alls att komma med. Känns iofs bra att man har en bekantskapskrets som inte läcker någon faktiskt verklig information till Flashback.

Iaf noll kompetens, noll insyn, noll kunskaper om grundläggande saker i det svenska samhället, och bara fria fantasier. Plus en hel del humoristisk projciering där de lägger sina egna bristande egenskaper på mig.

Och ja, jag sitter på facit på varenda en av de saker de kräkts ur sig, eftersom det handlar om mig.
Citera
2020-03-27, 15:33
Medlem
Jörnmark är inte bara värmlänning utan även Fil.Dr (Ph.D på "utrikiska") _och_ ävenså docent! Dvs har gjort en fördjupande utveckling av sin doktorsexamen.
Det är kvalitet det med tunga referenser bakom.

Ibland brukar övertecknad byta ett par ord och meningar med Jan, inte bara över FB utan även IRL i samband med några pilsner !
Senast redigerad av Satilamannen 2020-03-27 kl. 15:38.
Citera
2020-03-28, 10:39
Medlem
Han är för rolig. Röd näsa o stor skor så är han komplett!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in