Sätila-Tintin är ett rätt smickrande öknamn. Tintin är trots allt en driftig och äventyrlig hjälte som reser jorden runt och löser kriser. Wilderäng har mer gemensamt med karaktären Dwight Schrute från sitcomen the Office (amerikanska versionen).
Precis som Lars är Dwight en autodidakt expert på ekonomi, krig, våld, smittspridning, lantbruk och ledarskap. Han överskattar ständigt sina intellektuella förmågor, och är bosatt på en gård mitt ute i ingenstans. Det finns till och med vissa fysiska likheter:
https://en.wikipedia.org/wiki/Dwight_Schrute#/media/File
wight_Schrute.jpg
Ekonomihistorikern Jan Jörnmark, vars texter håller otroligt mycket högre klass än Wilderängs, skrev i januari ett inlägg på Facebook om hur mycket han gillar Flashback. Det fick Dwight Wilderäng att tända på alla cylindrar. Tydligen har han en "kompis" som läser Flashback åt honom.
Ett utdrag av några av hans svar:
Lars Wilderäng: Kan konstatera att där jag har facit så har Flashbackgenierna 100% fel. Övervärderat forum som lever på myten om sin egen storhet.
Lars Wilderäng: Som sagt, det där är något som trollen, idioterna och ärligt talat rätt sorgliga människor på Flashback försöker intala sig själva. Som sagt, jag har facit på allt i en tråd, och kan konstatera att det är mytomaner, troll och personer med stora ... personliga utmaningar, som inte har rätt på en enda punkt. Även en blind höna kan väl finna ett korn ibland, som en gång bland miljontals på fem år. I övrigt så överdriver de bara sina egna förmågor för att kunna motiverar skiten.
Dock är det väl bra att folk som uppenbarligen mår rätt dåligt och är rätt missnöjda med sina egna liv har någonstans de kan lätta på trycket.
Lars Wilderäng Tja det finns en typ sextiosidig (läser den inte, har blockat Flashback) hattråd med sida upp och sida ner med lögner om mig. Visar på kvaliteten hos Flashback-genierna.
Det framgår rätt tydligt utifrån det jag får återberättat för mig ibland att Flashback-genier har noll koll på vad de skriver om och inte klarar av att kolla upp saker som kräver fem sekunders googling om det motsäger deras lögner. För att inte tala om alla enorma luckor de har, det är inte så att de har någon faktiskt insiderinformation alls att komma med. Känns iofs bra att man har en bekantskapskrets som inte läcker någon faktiskt verklig information till Flashback.
Iaf noll kompetens, noll insyn, noll kunskaper om grundläggande saker i det svenska samhället, och bara fria fantasier. Plus en hel del humoristisk projciering där de lägger sina egna bristande egenskaper på mig.
Och ja, jag sitter på facit på varenda en av de saker de kräkts ur sig, eftersom det handlar om mig.