2021-10-19, 21:19
Medlem
Vilka klåpare! De lyckas ju klanta sig i allt.
Citera
2021-10-19, 21:32
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
Hur länge till är det rimligt att tro att Bulletin kommer finnas, i sin nuvarande form?

Pengarna verkar i princip vara slut. Så kanske en månad till innan man självmant väljer att avsluta hela projektet.
Citera
2021-10-19, 21:37
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Styrelsen består bara av Tino och Dan Korn. Jannik är suppleant.

Minst en person var smart nog att spela in vad som hände på den extra bolagsstämman. Kan tänka mig att det är livat på redaktionen nu. Vem är förrädaren, eller finns det flera?
Citera
2021-10-19, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Vi kan nog konstatera att Tinos karriär har ungefär samma framtidsutsikter som Pontus Enhörning
Hen Tino har snott 500 000 från ett fund me projekt som han aldrig tänker göra klart. I 2 år har folk bett om pengarna tillbaka och nu har han slutat att svara.
Citera
2021-10-19, 21:45
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigesbanker
Ja, jag tvivlar ej på att han faktiskt är civilekonom. Bara mest nyfiken på hur det gick till då det, som jag tidigare påpekade, ej finns något lärosäte som erbjuder civilekonomprogrammet på distans.

Att alla kurser som krävs för en sådan examen finns på distans så man ändå kan få till en civilekonom-examen är något jag får fördjupa mig i. Det hade passat mig att kunna lägga kvällar och helger på det.

Civilekonom är ingen skyddad akademisk yrkesexamen, som till exempel civilingenjör är. Du kan läsa ämnen som är kravet enligt civiekonomförbundet på distans, sök på företagsekonomi, statistik, nationalekonomi och någon juridisk översiktskurs på antagning.se
Citera
2021-10-19, 21:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Pengarna verkar i princip vara slut. Så kanske en månad till innan man självmant väljer att avsluta hela projektet.

Nu verkar de ju spana efter presstöd. Vilket jävla cirkus det verkar vara. Bara de inte ger den där idioten i USA några skattekronor bara. Vad de slösat bort hitills är ju iofs stackare som trodde på det här och köpte prenumeration och gav en slant.
Citera
2021-10-19, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Från Tinos Facebook.
Men vi har växt på mindre än ett år till 600,000 unika läsare per månad och 11,600 prenumeranter, vilket är unikt.
Det krävs 15000 för presstöd, ansökningstiden gick ut 15/10.
11600 hade de igår, 18/10.
Expressen är vår direkta konkurent, nu har Bulletin på 1 år 20% så många digitala prenumeranter som detta miljardföretag och börjar få ordning på vår nyhetsjournalistik, så nu har de skickat en slaskreporter att karraktärsmörda vår nya VD.
Nu vet vi att de har fuskat med sin ansökan om presstöd, han avslöjar själv i affekt att de inte har tillräckligt med prenumeranter.
Antagligen oavsiktligt då han har noll koll och någon annan sköter bedrägeriets administration.

HAHHAHAHHA HAHHAHAHHAHAHH

Detta borde bli en komedifilm.
Citera
2021-10-19, 21:52
Medlem
Citat:
Vi får väl tacka vår lyckliga stjärna att M+SD inte hann göra Tino till finansminister eller nåt, och än en gång tacka gud för att han i sin oändliga visdom gör dessa Trump/Giuliani-clowner så miserabelt inkompetenta
Var det ett seriöst förslag?
Citera
2021-10-19, 22:02
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigesbanker
Hur har han utbildat sig till civilekonom i fängelset? Den utbildningen finns ju ej på distans.
Kriminalvården hade frigångssystem för studier förr i tiden, man behövde inte läsa på distans. Annars har de också en egen utbildningsorganisation där man kan följa externa utbildningar från insidan. Det var inte ovanligt att på ett eller annat sätt läsa högskoleutbildningar på anstalter förr i tiden. Numera är det väl mest grund-SFI och liknande
Citera
2021-10-19, 22:13
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSINT
Du använder "kasta sten i glashus" i ett märkligt sammanhang om du syftar på mitt inlägg. Om det är generellt om tråden förstår jag hur du menar.

Nä, du är en sill som försöker trycka dit Bulletin precis som artiklarna du länkade.
Citera
2021-10-19, 22:13
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
I teorin så är det styrelsen som rekryterar VD, i praktiken så brukar man överlåta det till styrelseordförande att ta fram förslag på VD.

I Bulletins fall så verkar det vara att plocka första bästa från något dårhus.
Jo men typ så! "Här har vi en 27-årig kille utan tidigare chefserfarenhet. Borde passa perfekt som vd i ett medieföretag som håller på att bygga upp sin verksamhet". I sann Bulletinanda tar han med sig en trippelmördare till bolagsstämman. Säga vad man vill, men Bulletin ligger definitivt i framkant när det gäller att överträffa sig själv genom att leverera nya överraskningar
Citera
2021-10-19, 22:24
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ett av de otaliga komiska momenten i detta bröderna Coen-manus är att den enda som tjänar på detta är "woke"-vänsterliberalen i NY som skrattar hela vägen till banken med svenska nationalisters och flashbackares stålar

Var ett par som hade 100k i månaden i början som nu hoppat av, de har tjänat lite på det hela också.
Dock tror jag inte du hittar så många svenska nationalister som pyntat till det här projektet, om du läst tråden från början så var det forumets Moderater (Rosa Centrister) som diggade det här projektet, de är knappast några svenska nationalister även om du som illröd kanske tror det, men du tror väl att nazister är höger också

Nationalisterna i tråden dödförklarade istort sett projektet från första början och dödsspiralen har pågått en stund nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jo men typ så! "Här har vi en 27-årig kille utan tidigare chefserfarenhet. Borde passa perfekt som vd i ett medieföretag som håller på att bygga upp sin verksamhet". I sann Bulletinanda tar han med sig en trippelmördare till bolagsstämman. Säga vad man vill, men Bulletin ligger definitivt i framkant när det gäller att överträffa sig själv genom att leverera nya överraskningar

Det är underhållande i sin kompletta galenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in