Citat:
Ursprungligen postat av
sverigesbanker
Senaste nytt i dokusåpan Bulletin:
https://www.expressen.se/nyheter/bulletins-vd-tar-in-trippelmordare/
”Bulletins vd tar in trippelmördare”
Jag bara undrar hur i helvete tidningens ledning lyckas sylta in sig i precis allt som en seriös tidning bör hålla sig borta från? Att människor kan få en andra chans, absolut. Men för Bulletin har det ju varit turbulens redan från början och fortsatt så hela tiden. Och när förtroendet är som lägst så väljer man att anlita en nyligen släppt trippelmördare. Det är så häpnadsväckande. Rickard Nilsson uppger att han "spontant" bjöds in till bolagsstämman av Jannik Svensson.
"Deltagandet i bolagsstämman skedde ”spontant”.
”Under ett möte angående podcasts på torsdagen berättade Jannik om bolagstämman. Spontant bjöds jag då in av honom för att delta som ett av hans bolagsstämmobiträden. Jag har alltså aldrig företrätt tidningen eller bolaget Bulletin.”"
Trots denna "spontana" inbjudan reser sig Rickard Nilsson upp på bolagsstämman och tar vd:n i försvar och förklarar att det vore olämpligt att tala om vissa saker som är under utredning.
"Det juridiska ombudet Ricard Nilsson bryter in med hög röst:
– Det är direkt olämpligt att vissa frågor besvaras, det är en pågående utredning som pågår både av rättsväsendet och internt och av tredje part gentemot olika förehavanden och olika personer i beslutsfattande ställning. Därför vill jag starkt förorda vd att inte besvara frågor då det kan äventyra utredningen som sådan, säger han."
Frågan är hur länge Bulletin kan hålla ut innan konkursen är ett faktum? Frågan är hur smart det var att anlita en chefredaktör från New York för enligt uppgift, med 200000 i månadslön?