2021-10-19, 06:29
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigesbanker
Senaste nytt i dokusåpan Bulletin:

https://www.expressen.se/nyheter/bulletins-vd-tar-in-trippelmordare/

”Bulletins vd tar in trippelmördare”
Massmördaren är adopterad från Korea, VD:n bor på Åland, Styrelseordförande är kurd bosatt i Ukraina och Dan Korn bor i Storbritannien. Chefredaktören bor i USA och talar inte svenska.

Ett gäng skummisar som hyr in bulvaner som representanter på bolagsstyrelsen då de inte vill närvara personligen samt mördare för att skrämma upp oliktänkande.

Blir ni sugna på att bli prenumeranter?
Citera
2021-10-19, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Massmördaren är adopterad från Korea, VD:n bor på Åland, Styrelseordförande är kurd bosatt i Ukraina och Dan Korn bor i Storbritannien. Chefredaktören bor i USA och talar inte svenska.

Ett gäng skummisar som hyr in bulvaner som representanter på bolagsstyrelsen då de inte vill närvara personligen samt mördare för att skrämma upp oliktänkande.

Blir ni sugna på att bli prenumeranter?
Just det, glömde skriva om det.
Vad gör Tino i Ukraina?
Högerextremist eller Ukrainska brudar?
Citera
2021-10-19, 06:33
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Och jag som brukade läsa och gilla Tinos inlägg.
Iofs reagerade jag när han ständigt skulle svara och ge tillbaka på alla angrepp hur larviga dom än var.
Detta är ett definitivt dödsskott för Bulletin, vem vill bli associerade med Bulletin nu?
Nästan för bra för att vara sant för i vänsterns ögon.
Nu kan dom sänka alla som jobbat med Bulletin i diskussioner med frågan, Jobbade du inte tidigare på Bulletin, där en trippelmördare utredde personalfrågor?

Förmodligen blir det uppror. Någonstans finns en gräns; jag tror den går vid mördare.
Citera
2021-10-19, 07:00
Medlem
Folketstempels avatar
Nästan 600 miljoner i potten.
Det krävs minst 1500 betalande prenumeranter per upplaga.

https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/nyhetstidningarna-som-far-dela-pa-581-miljoner-i-driftsstod/

Ansökningstiden är ute, resultaten presenteras i December.
https://www.mprt.se/stod-till-medier/Sok-driftsstod/

Skulle vara intressant att se hur många "prenumeranter" som är bosatta i Ukraina.

Det borde gå lätt att frisera siffrorna, kommunisterna ETC får 21 miljoner för två medier och fascisterna på Nya tider drygt 5 miljoner.
Dessa två har det spekulerats mycket om ang fusk.
ETC har åkt fast ett par gånger.
Citera
2021-10-19, 07:01
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
De har lyckats med en sak och det är att göra högern till åtlöje för de kommande tio åren. Huruvida det är avsiktligt eller om det beror på inkompetens - det är frågan?

För de som är äkta höger är det såklart en konspiration det passar in i en högerpersons världsuppfattning att Bulletin var ett så stort hot så att vänstern infiltrerade/mutade/hotade de här personerna att agera som de gjort.

Vi andra lutar oss tillbaks äter vårat popcorn och låter oss underhållas.
Senast redigerad av MadBalt 2021-10-19 kl. 07:06.
Citera
2021-10-19, 07:06
Medlem
Citat:
Dessa två har det spekulerats mycket om ang fusk.
ETC har åkt fast ett par gånger.

Källa?
Citera
2021-10-19, 07:08
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Källa?

Internet, första träff:
https://www.journalisten.se/nyheter/etc-ska-aterbetala-84-miljoner-i-presstod
Citera
2021-10-19, 07:12
Medlem
Citat:
Internet, första träff:
https://www.journalisten.se/nyheter/etc-ska-aterbetala-84-miljoner-i-presstod

Tack.
Citera
2021-10-19, 07:18
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Bulletin som fenomen hjälper onekligen till att exponera det blåbruna blocket som en realitet inom svensk politik:

https://twitter.com/karlssonmax/status/1450203043790733314?s=21

Ebba & Ulf har som vi vet lovat att ta itu med kriminaliteten i samhället. Genom att gå på fest med VD:n som köper tjänster av trippelmördaren? Halloween börjar tidigt i år.
Senast redigerad av Yayoi 2021-10-19 kl. 07:21.
Citera
2021-10-19, 07:19
Medlem
Åsiktsmässigt befinner jag mig inte speciellt långt ifrån honom, men det finns knappast en mer patetiskt opinionsbildare än Mattias Lindberg. Tinos lydiga lilla dräng som lydigt attackerar alla som är kritiska mot husbondens haveristprojekt. The Gimp i Pulp Fiction framstår som en mer självständig person.
Citera
2021-10-19, 07:29
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigesbanker
Senaste nytt i dokusåpan Bulletin:

https://www.expressen.se/nyheter/bulletins-vd-tar-in-trippelmordare/

”Bulletins vd tar in trippelmördare”
Jag bara undrar hur i helvete tidningens ledning lyckas sylta in sig i precis allt som en seriös tidning bör hålla sig borta från? Att människor kan få en andra chans, absolut. Men för Bulletin har det ju varit turbulens redan från början och fortsatt så hela tiden. Och när förtroendet är som lägst så väljer man att anlita en nyligen släppt trippelmördare. Det är så häpnadsväckande. Rickard Nilsson uppger att han "spontant" bjöds in till bolagsstämman av Jannik Svensson.
"Deltagandet i bolagsstämman skedde ”spontant”.

”Under ett möte angående podcasts på torsdagen berättade Jannik om bolagstämman. Spontant bjöds jag då in av honom för att delta som ett av hans bolagsstämmobiträden. Jag har alltså aldrig företrätt tidningen eller bolaget Bulletin.”"
Trots denna "spontana" inbjudan reser sig Rickard Nilsson upp på bolagsstämman och tar vd:n i försvar och förklarar att det vore olämpligt att tala om vissa saker som är under utredning.
"Det juridiska ombudet Ricard Nilsson bryter in med hög röst:

– Det är direkt olämpligt att vissa frågor besvaras, det är en pågående utredning som pågår både av rättsväsendet och internt och av tredje part gentemot olika förehavanden och olika personer i beslutsfattande ställning. Därför vill jag starkt förorda vd att inte besvara frågor då det kan äventyra utredningen som sådan, säger han."
Frågan är hur länge Bulletin kan hålla ut innan konkursen är ett faktum? Frågan är hur smart det var att anlita en chefredaktör från New York för enligt uppgift, med 200000 i månadslön?
Citera
2021-10-19, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag bara undrar hur i helvete tidningens ledning lyckas sylta in sig i precis allt som en seriös tidning bör hålla sig borta från? Att människor kan få en andra chans, absolut. Men för Bulletin har det ju varit turbulens redan från början och fortsatt så hela tiden. Och när förtroendet är som lägst så väljer man att anlita en nyligen släppt trippelmördare. Det är så häpnadsväckande. Rickard Nilsson uppger att han "spontant" bjöds in till bolagsstämman av Jannik Svensson.
"Deltagandet i bolagsstämman skedde ”spontant”.

”Under ett möte angående podcasts på torsdagen berättade Jannik om bolagstämman. Spontant bjöds jag då in av honom för att delta som ett av hans bolagsstämmobiträden. Jag har alltså aldrig företrätt tidningen eller bolaget Bulletin.”"
Trots denna "spontana" inbjudan reser sig Rickard Nilsson upp på bolagsstämman och tar vd:n i försvar och förklarar att det vore olämpligt att tala om vissa saker som är under utredning.
"Det juridiska ombudet Ricard Nilsson bryter in med hög röst:

– Det är direkt olämpligt att vissa frågor besvaras, det är en pågående utredning som pågår både av rättsväsendet och internt och av tredje part gentemot olika förehavanden och olika personer i beslutsfattande ställning. Därför vill jag starkt förorda vd att inte besvara frågor då det kan äventyra utredningen som sådan, säger han."
Frågan är hur länge Bulletin kan hålla ut innan konkursen är ett faktum? Frågan är hur smart det var att anlita en chefredaktör från New York för enligt uppgift, med 200000 i månadslön?

Ett av de otaliga komiska momenten i detta bröderna Coen-manus är att den enda som tjänar på detta är "woke"-vänsterliberalen i NY som skrattar hela vägen till banken med svenska nationalisters och flashbackares stålar
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2021-10-19 kl. 07:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in