2021-10-19, 14:56
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tredjestatsmakten
En person anses ha avtjänat sitt straff när denne frigivits villkorligt och när övervakningen från Frivården upphör. I fallet med Ricard Nilsson så är han villkorligt frigiven och inte längre under Frivårdens övervakning. Han har alltså samma rättigheter och friheter som alla andra medborgare.

Så länge han sköter sig, ja. Nilssons straff är inte avtjänat tillfullo eftersom han är villkorligt frigiven, prövotiden är 10 år, även om han inte står under direkt övervakning. Hans uppdykande och agerande på Bulletins bolagsstämma ger varningssignaler; förtäckta hot går helt i linje med hans persona och befinner sig utan tvivel i kriminella tassemarker. Jannik har troligen glappat och Nilsson följer med på stämman och tar över rodret. Uppfattar Nilsson som en utmärkt representant för ”The Dark triade” = psykopat/narcissistisk/machiavellisk i en ”skön” blandning.
https://m.youtube.com/watch?v=MEr4YB1Z84A
Villkorlig frigivning
Citat:
Under prövotiden ska den villkorligt frigivna vara skötsam, t.ex. genom att avhålla sig från att begå nya brott, och försöka att försörja sig.
https://www.domarbloggen.se/villkorlig-frigivning/
Senast redigerad av Passepartout 2021-10-19 kl. 15:07.
Citera
2021-10-19, 15:08
Medlem
Undrar hur länge Gudmundsson stannar kvar.
Jag delar visserligen inte hans åsikter, men han får ändå anses vara relativt sansad. i alla fall när han är nykter.
Han kan omöjligt gilla den här utvecklingen.
Fast som sagt var; money talks.
Citera
2021-10-19, 15:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Den nye VD:n bör vara bränd också. Släpa med sig en psykopat som rådgivare. Tycks finnas hur många adhd:are som helst som poppar runt i mediasverige. Skulle ta båten tillbaka till Åland och lägga sig i finsk samhällsdebatt istället.

Den nye VD:n har faktiskt varit politiker (liberal) på Åland och sommarpratat i radion där. Han har också varit inlagd på den slutna psykvården:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jannik_Svensson
Citera
2021-10-19, 15:58
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Det handlar ju bara om PR. Vilket visar hur lågt Bulletin är redo att gå för att få uppmärksamhet och läsare.

Bulletin är knappast en seriös publikation. Det är en sida bestående av kvinnor och invandrare - och nu även en trippelmördare.

Nej, fy fan vad besviken man är.
Får Norrskensflamman att framstå som en svensk NY Times.
Citera
2021-10-19, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sverigesbanker
Hur har han utbildat sig till civilekonom i fängelset? Den utbildningen finns ju ej på distans.

Jag har granskat Ricard Nilsson en gång i tiden och kunde då konstatera att han uppbär titel civilekonom. Det går att läsa kurser till en examen som kan tillgodoräknas för medlemskap i Civilekonomernas förbund.
Citera
2021-10-19, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Alla dina inlägg handlar om Ricard Nilsson i olika trådar.
Du verkar gilla honom, det är du helt ensam om.
Varken grundarna Tino Sanandaji eller Paulina Neuding deltog på
stämman, trots att Sanandaji valdes till ny styrelseordförande för Bulletin.
Däremot hade bägge sina juridiska ombud på plats.
Paulina Neuding, varför är hon representerad på stämman?
Hon är tillbaka på SvD, är inte det obekvämt för SvD tror ni, med allt skit som hänt senaste tiden på Bulletin?

Jag avskyr hans brott. Och jag har inget till övers åt honom rent personligt, men däremot kan jag ställa mig utanför och bedöma en situation objektivt, utan fördomar och i enlighet med lagstiftningen. Har träffat Ricard Nilsson vid ett tillfälle genom mitt jobb och kan konstatera att han då var korrekt, professionell och kunnig inom det han anlitats för.
Citera
2021-10-19, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Så länge han sköter sig, ja. Nilssons straff är inte avtjänat tillfullo eftersom han är villkorligt frigiven, prövotiden är 10 år, även om han inte står under direkt övervakning. Hans uppdykande och agerande på Bulletins bolagsstämma ger varningssignaler; förtäckta hot går helt i linje med hans persona och befinner sig utan tvivel i kriminella tassemarker. Jannik har troligen glappat och Nilsson följer med på stämman och tar över rodret. Uppfattar Nilsson som en utmärkt representant för ”The Dark triade” = psykopat/narcissistisk/machiavellisk i en ”skön” blandning.
https://m.youtube.com/watch?v=MEr4YB1Z84A
Villkorlig frigivning

https://www.domarbloggen.se/villkorlig-frigivning/

Alla ska väl avhålla sig från att begå brott, inte bara de med prövotid???
Citera
2021-10-19, 16:46
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Jag avskyr hans brott. Och jag har inget till övers åt honom rent personligt, men däremot kan jag ställa mig utanför och bedöma en situation objektivt, utan fördomar och i enlighet med lagstiftningen. Har träffat Ricard Nilsson vid ett tillfälle genom mitt jobb och kan konstatera att han då var korrekt, professionell och kunnig inom det han anlitats för.
Du bedömer inte objektivt, du spammar exakt samma inlägg i flera olika trådar samtidigt.
Det är att gå över till att bli propagandaminister åt trippelmördaren.
Citera
2021-10-19, 16:57
Medlem
valleros avatar
Jag var klart intresserad av Bulletin när projektet lanserades. Jag hade (då) förtroende för TS och de hade rekryterat många vassa pennor. Målsättningen verkade rimlig.
Men det tog inte ens ett par veckor för att inse att något var fel. Allvarligt fel. Siten var anmärkningsvärt dåligt byggd och ful.
De hade varken nyhetsredaktion eller några andra redaktioner (kultur, finans, sport etc.)

Jag förstod direkt att projektet inte skulle kunna bära sig ekonomiskt när de flesta av de mer profilerade skribenterna desperat lämnade det sjunkande skeppet.
Sedan så har jag bara sporadiskt följt utvecklingen. Det största problemet verkar helt klart vara Tino Sanandaji.
Det är en sak att sakna publicistisk erfarenhet - är man duktig och smart så kan man delegera. Men TS agerade som en idiot. Och gör det fortfarande.

Han är snarstucken, raljerande, går in med (oftast aggressiv ibland gråtmild) polemik på sociala medier samt verkar ha noll koll på rekrytering (t.ex den här pensionerade woke-redaktören från NYT som knappt kan peka ut Sverige på en karta).

Tino hade tydligen just New York Times som en förebild. Dvs han förstår inte ens vad NYT står för politiskt!
Om Bulletin klarar sig ett år till så måste finansiärerna antingen ha väldigt djupa fickor eller vara dumma i huvudet. Förmodligen båda. Och jag var som sagt väldigt positivt inställd till Bulletin.
Citera
2021-10-19, 17:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ärligt talat, ser man vad han har sagt/skrivit tidigare när han medverkat i media (och skrivit på Flashback) så älskar RN, precis som många psykopater, att stå i centrum. Jag tror inte att han skulle gilla att bli "undangömd" på någon liten plats, utan ser det nog som självklart att han ska vara i centrum. Att RN verkar helt plötsligt börjat tala på mötet - utan att direkt ha varit tilltalad - och gått ut i en harang om att han minsann ska granska verksamheten tyder på det, speciellt om han "bara" varit där spontant inbjuden som ombud.

Oavsett vad man anser om Wallners anställning på DN så kan man konstatera att han haft en väldigt låg profil i ett ämne som ligger väldigt långt borta från samhällsfrågor och hans brott att göra.

Jag har inte följt något av vad RN skrivit eller poddat så kan inte säga mycket om hans stil så att säga. Men men hur menar du, spontant eller inte, ett ombuds uppgift är väl bland annat att för talan för den han företräder? (d. v. s. att han besvarar fråga ställd till Svensson är i sig inte konstigt om han var där i egenskap av ombud, sedan är det väl fullt möjligt att VD har befogenhet att ge uppdrag att granska kontrakt etc och detta utan att fråga Tino. Men det är väl högst oklart över den egentliga orsaken till att RN var där och vad som överenskommit mellan Svensson och RN och vad Tino Sandanji i detalj känner till om detta.
Citera
2021-10-19, 17:15
Medlem
Citat:
Jag har granskat Ricard Nilsson en gång i tiden och kunde då konstatera att han uppbär titel civilekonom. Det går att läsa kurser till en examen som kan tillgodoräknas för medlemskap i Civilekonomernas förbund.

Ja, jag tvivlar ej på att han faktiskt är civilekonom. Bara mest nyfiken på hur det gick till då det, som jag tidigare påpekade, ej finns något lärosäte som erbjuder civilekonomprogrammet på distans.

Att alla kurser som krävs för en sådan examen finns på distans så man ändå kan få till en civilekonom-examen är något jag får fördjupa mig i. Det hade passat mig att kunna lägga kvällar och helger på det.
Citera
2021-10-19, 17:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Utifrån mitt granskande arbete som journalist så kan jag konstatera att Ricard Nilsson är välutbildad, han är affärsjurist, civilekonom, journalist, fil. mag. psykologi, fil. mag. sociologi med mera.

Hans brott är avskyvärt, men han är frigiven och jag kan tycka att det är bättre att han arbetar och tar tillvara på den kompetens och utbildningar han har och lever ett laglydigt liv.

I Bulletins fall så är det väl smart att ta in någon som kan granska alla skit. Varför inte en före detta kriminell? Då lär väl alla vara sanningsenliga vid utfrågningar.

Bakgrund till Ricard Nilsson:

Han är född i Kristianstad, mor från Asien, far från Sverige (de träffades när bägge var i FN-tjänst). Dömd för trippelmord 1999, avtjänade 20 år. Utbildat sig mycket, över 1200 högskolepoäng och 9 universitetsexamina. Har tidigare jobbat för Magasinet Paragraf (www.magasinetparagraf.se). Numera arbetar han bland annat som affärsjurist. Enligt vad jag fått fram så har han skyddade personuppgifter. Ricard Nilsson verkar vara en driven och målmedveten person.

Lol. Varför tror du att människor är sanningsenliga om en dömd mördare frågar om något? Det är väl som utsagor som lämnas under tortyr, de tenderar inte att nödvändigt vara sanna utan ett svar som utfrågaren kan tänkas vara tillfreds med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in