Citat:
Ursprungligen postat av
Pirigin
Även om han inte säger det rakt ut är det exakt vad han menar. Du väljer ofta en ganska kreativ tolkning av SEs utsagor. Ex: Att springa efter mördaren gör man om man springer efter polisen. Och liknande. Ibland tror jag att du skulle tjäna på att gräva skyttegraven ett steg längre bak. T.ex. så är en naturligare förklaring att folk helt enkelt missförstått, när de säger att han sagt att han sprungit efter mördaren. Ditt försvar är att han säger att han sprungit efter mördaren. Och att han gör det för att han med den utsagan per definition inte ljuger. Det är minst sagt långsökt. Angåemde förväxlingen så är det väldigt tydligt att han menar att vittnet sett språnmarcjen och då trott att SE är GM. Men bara för att han inte säger detta ordagrant rakt ut så väljer du att tolka det på ett annat sätt. Där är ett rimligare försvar att SE skarvar ihop storyn för att ge stöd åt sin uppfattning av vad som är rätt och fel signalement.
Ja du tycker det är underförstått. Men det är fortfarande en tolkning. Jag tycker bara att det kanske kunde vara intressant för SEkten att spekulera vidare. Det är väl inte omöjligt att språngmarschen kan ha en annan betydelse? Jag väljer inte att tolka det på annat sätt, jag väljer att inte nöja mig med första bästa slutsats, se om det finns andra möjligheter. Jag kan ge dig ett exempel. Språngmarschen innebär även att han måste ta sig tillbaka ut från gränden. Vad skulle GM SE kunna ha för intresse av det? Jo tänk om han tog kortaste vägen tillbaka av någon anledning och faktiskt kom till mordplatsen för att ge upp just på högra sidan barackerna.
Är det fel att fundera ut alla möjligheter? Varför har SEkten så svårt att kliva från TP?
Ja, om du tänker ett steg till när jag säger "att springa efter polisen innebär att man springer efter mördaren" så förstår du säkert att jag menar att några få av alla de hundratals SE berättat fel kan ha missuppfattat. Just av den enledning att man springer efter mördaren om man springer efter polisen. Underförstått....