Citat:
Ursprungligen postat av
papperslapp2021
Jag funderar på varför Lampers helt utelämnar "Ålandskvinnan" i sin bok. Jag funderar vidare, varför han inte nämner grand-vittnena Storhök och Korhonen, vilka många menar/tror gäller observationen av SE. Sedan funderar jag givetvis varför Lampers helt utelämnar Korhonens bestämda utpekande av SE (juni 2020 efter PK när hon för första gången får se en bild på honom). Nu läste jag förvisso boken på Storytel när den kom, redigeringar och tillägg kring allt detta kanske återfinns i den fysiska boken? Jag får inte riktigt ihop det, om Lampers på allvar ville göra den definitiva och objektiva boken om MOP och SE, varför utelämnade han detta?
https://drive.google.com/file/d/1N1hYpN3DTRwGbXpclgcrolMqUKVJfSuT/edit
* Ålandskvinnan har ju räknat ut att SE går ut i media för att omöjliggöra att han skulle kunna pekas ut av andra vittnen. Ålandskvinnan kallar detta för "ett schackdrag" från SEs sida.
* Ålandskvinnan lägger märke till att SEs vittnesmål måste vara felaktigt eftersom SE inte kan vara först på platsen. Hon konstaterar därför att SE ljuger.
* Kvinnan kan direkt knyta SE till en teckning i Expressen som är gjord efter Lisbets vittnesmål. Det vill säga keps, glasögon(?) och rock. Signalementet stämmer således in på SE!
* Hon har också konstaterat att SE gör sig av med vapnet , han ger det till sin fru och att han knäpper upp rocken och gömmer glasögonen i handledsväskan, för att förändra sitt utseende, innan han återvänder till brottsplatsen för att förvirra Polisen.
* Kvinnan har till och med rätt när det gäller SEs motiv att SE är en hängiven moderat.
* Kvinnan anar också att SE fått veta genom Walkie Talkie att LOP kommer ute på gatan. Här vet kvinnan faktiskt mer än TP själv som släppte åtminstone denna del av Ålandskvinnans synopsis.
* LP påstår att det fanns något bekant med mördarens utseende och det kopplar kvinnan till uppgiften att SE sagt att han hejat på OP på slottsbacken. Om LP var med då så måste det vara därför LP säger att mördarens utseende verkade bekant.
*Slutligen kan kvinnan också berätta att väktarna hjälper SE med utstämplingen för att ge honom alibi för mordet!
Jag tycker Ålandskvinnan har material nog för att skriva en fantasifull bok om mordet på OP!