2021-10-18, 21:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det ser sannerligen ut som det är den där Ålandskvinnan som är orsaken till att SE pekades ut som skäligen misstänkt av senaste PU. TP använde sig av hennes uppgifter och PU i sin tur vilseleddes av TP.

Nja. Ålandskvinnan är snarare grunden till det grupparbete Linder och Häggström genomförde för att peka ut SE. Jag kommer att redovisa för detta med länkar och en enkel förklaring i kommande inlägg.

Jag förstår att TP som tror att en källa är PHs PM och en annan källa är Sven Anér ,som rapar upp PHs PM en andra gång och att en ytterligare källa är proletären, som skriver av Phs PM för tredje gången. Att gå på folkhögskola kan tydligen stiga en människa åt huvudet som det tyvärr gjort med TP.

Att förstå att PH på Skandia och Nils Linder har grupparbetat om att skriva PHs PM och Linders dokument kommer jag att förklara i ett kommande inlägg. Det kommer att finnas länkar både till Linders dokument och till PHs PM i inlägget...

Det vi alla nu ska försöka greppa är att alla idéer som Ålandskvinnan redovisar finns i TPs bok utom EAP. TP var inne på konspiration också när det gällde SE men tvingades backa även på den.

SÄPO och PU hävdar dock att det fanns WT och bevakning mot OP så här är Ålandskvinnan ett bättre sanningsvittne än självaste TP!

KP har lite svårt att hålla reda på detta också och tycker att SÄPO inte var delaktiga i åtminstone KPs "lösning" av mordet på OP.

Jag kommer att återkomma till hur Linder och Häggström på Skandia grupparbetade för att peka ut SE även om han var helt oskyldig.

Även om varken Linder eller Häggström någonsin under över 30 år återkom till just detta SE-tema. Man kan liksom bara inse en gång att man blivit luggad ordentligt av en kvinna på Åland och sedan släppa det hela som en död sten. 30 tysta år från både Häggström och Linder som tystnade märkbart talar sitt tydliga "språk"!
Citera
2021-10-18, 22:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det ser sannerligen ut som det är den där Ålandskvinnan som är orsaken till att SE pekades ut som skäligen misstänkt av senaste PU. TP använde sig av hennes uppgifter och PU i sin tur vilseleddes av TP.
Ja, den där Ålandskvinnan är ju faktiskt riktigt skum. Å ena sidan verkar hon alltså vara mycket tidigt ute (kanske allra först) med teorin om att SE som gärningsman försöker kamouflera sig som ett vittne, och bl.a. då just genom att exponera sig i TV i april. Å andra sidan verkar hon sedan dra en riktig jävla rövarhistoria om att hon skall ha träffat SE och hans fru (och en liten flicka?) på Åland av alla ställen.
Citera
2021-10-19, 01:17
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Tack för den mästrande tonen. Att det är rundgång i tråden beror nog mycket på att inget nytt framkommit efter att TP skrev av proletärens artiklar som byggde på uppgifter från den fantasirika Åländskan och grupparbetet mellan Nils Linder och Pär H på Skandia.

Inget av värde kom fram på KPs presskonferens och inget när alla kunde begära ut dokument. Det finns liksom inget mer att diskutera än Åländskans teori att SE "brände sitt utseende i pressen" och sen är det inte mycket mer att diskutera.

Inte ens polisen som förhörde SE med Linders dokument under näsan tyckte att han orkade slutföra förhöret och Linder själv återkom aldrig till detta irrskott när han gick i pension...

TP hittade dock Häggsröms PM och nu vet vi hur fel det blev.

Intressant att ingen av TP:s fanboys förstått att han är trea på bollen efter Olle Minell och Lars Larsson.

Men med Filter-Hitler i ryggen så räckte kalkerandet till en Guldspade…😀
Citera
2021-10-19, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ditt inlägg funkar minst lika bra åt andra hållet.

Man undrar vad som driver vissa er till att peka ut en oskyldig och sedan börja gnälla när teorierna ifrågasätts.
Pekar man ut en statsministermördare så ska det så klart tålas att granskas!
Vilket det uppenbart inte gör.

Jag vet inte vad du anser utgör ett utpekande. Pekar man ut någon om man spekulerar om en potentiell GM i en flashback-tråd? Om så är fallet så antar jag att du jobbar lika hårt mot alla andra spekulationer om andra GMs i andra trådar. Eller syftar du på KPs utpekande? Då får jag påpeka igen att ingen här har något med KP att göra.
Citera
2021-10-19, 01:29
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokplatta
Jag tror du har rätt. Ett av vittnena beskrev det väl som att ”tre personer som såg ut att småprata med varandra” eller liknande? SE blev avsnäst och sen gick det jäkligt fort. Oplanerat och slumpmässigt, så dåligt att det blev genialt när han dessutom hade så djävulskt tur under flykten.

Men varför han skulle gå runt med vapen, det undrar jag. Just den grejen får mig att tveka på SE som GM.

SE hade inget vapen att gå runt med.

SE kom ut på gatan alldeles för sent för att ens höra båda skotten på avstånd.

Än mindre ha tid att tilltala Palme och bli avsnäst och då i vredesmod dra sin obefintliga cowboy-revolver och skjuta Palme i ryggen (!) eftersom Palme ultrasnabbt vände ryggen till under deras replikskifte…😀

Fru Palme sa inget om samtalet med SE efteråt.

I stället pekade hon ut Christer Anderssons dubbelgångare i TR.
Citera
2021-10-19, 01:36
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Såg när jag bläddrade efter "Åland" att TP hade en intressant formulering angående utstämplingstiden, han skrev "… stämplade ut 23.19 eller stämplade in, till brottsplatsen". Ja det är nog så man ska se det.

Ja, han stämplade ut mellan 23.19.00 och 23.19.59 och gick därefter genom en dörr och sen tuggade han med vakterna om livet, jobb och semester i några minuter.

Sen gick han ut och hörde möjligen det andra skottet.
Citera
2021-10-19, 01:46
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirigin
Jag har lite kalla fakta till dig. Inga förhörsuppgifter kan anses utgöra obeskrivlig fakta. Särskilt inte sådana som har tre månaders tidsmässigt avstånd från mordet. Förstår man inte det så förstår man inte mycket. Om man tror att HOs "några minuter" innebär ett alibi är man tyvärr ett hopplöst fall av enögdhet.

Tror du att det du tillför något nytt? Det du fetade har varit uppe till diskussion säkert tio gånger under trådens livstid.

Du är en person som ändå inte tycks förstå.

SE kom ut på Sveavägen alldeles för sent för att ”få syn” på Palme och sen mörda honom med en obefintlig revolver.
Citera
2021-10-19, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Kan ge dig något att fundera på. SE säger väl aldrig att språngmarschen är orsaken till "förväxlingen"? Även som GM kan språngmarschen ha ett syfte ni inte tänkt på.

Även om han inte säger det rakt ut är det exakt vad han menar. Du väljer ofta en ganska kreativ tolkning av SEs utsagor. Ex: Att springa efter mördaren gör man om man springer efter polisen. Och liknande. Ibland tror jag att du skulle tjäna på att gräva skyttegraven ett steg längre bak. T.ex. så är en naturligare förklaring att folk helt enkelt missförstått, när de säger att han sagt att han sprungit efter mördaren. Ditt försvar är att han säger att han sprungit efter mördaren. Och att han gör det för att han med den utsagan per definition inte ljuger. Det är minst sagt långsökt. Angåemde förväxlingen så är det väldigt tydligt att han menar att vittnet sett språnmarcjen och då trott att SE är GM. Men bara för att han inte säger detta ordagrant rakt ut så väljer du att tolka det på ett annat sätt. Där är ett rimligare försvar att SE skarvar ihop storyn för att ge stöd åt sin uppfattning av vad som är rätt och fel signalement.
Citera
2021-10-19, 01:49
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Han har kopierat ålandskvinnan och LL. Fascinerande.

Och Olle Minell.

Vilken sopa.
Citera
2021-10-19, 01:54
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Det var TP:s eleganta omdöpning av tiden till instämplingstid (till brottsplatsen) som var min poäng den här gången.

Grymt poäng.

Förutom att SE stämplar in åt helvete för sent eftersom han stod och pratade ett antal minuter efteråt.

Kalkerar/skriver TP något elefant om det?
Citera
2021-10-19, 05:49
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklasgl87
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/garningsmannaprofilen-sa-ratt-hade-fbi

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/amerikansk-expert-pa-politiska-mord-skandiamannen-kan-ha-kant-skam

Hahaha.

Inget stämmer förutom allmänna saker som riöl stor del går att applicera på nästan alla svenska män.

Egentligen är det en klockren beskrivning av CA.
Citera
2021-10-19, 06:00
Medlem
Man kan vända och vrida på det mesta. Hur kan SE ha sådan tur att han stämplar ut lagom för att springa på Palme? Tja, hur kan han ha sådan otur att han kommer några sekunder för sent och inte ser gärningsmannen? Hur kan det vara orimligt att vara på mordplatsen 2321.20-2321.30 men rimligt 23.22.00?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in