Citat:
Ursprungligen postat av
taenok
Så vi kan ersätta alla foliehattsprocedurer som testfaser för vaccin och bara testa dom på dig istället?
Mår du bra så är det grönt ljus.
Citat:
Ursprungligen postat av
Knux
Allt behöver inte vara svart eller vitt.
Det är inte vilket vaccin som helst vi diskuterar om här. Vi pratar om världens mest testade vaccin med störst forskning på i världshistorien.
Du får det att låta som att det är helt obeprövat och det skrämmer mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
portarossa
De saknar tester över lång tid så jag förstår inte hur du kan få dom till att vara "mest testade". Snarare enda vaccinen som är godkända som inte har testats över längre tid, vilket gör dom till de minst testade vaccinen, utifrån ett kvalitativt perspektiv.
Du har rätt i att vaccinerna inte är testade över lång tid. Men det du behöver tänka på, är att samma sak gäller viruset. Med tiden kan det visa sig att viruset har oangenäma effekter på hälsan som man inte var kända från början.
Vaccinmotståndarna tror sig undvika långsiktiga risker genom att tacka nej till vaccinet. Men dom lurar sig själva. Istället för riskerna med vaccinet, så utsätter sig vaccinmotståndarna för riskerna med viruset.
Jag blir provocerad när vaccinmotståndarna säger:
"
Jag vill inte riskera långsiktiga biverkningar med vaccinet, när sjukdomen har en dödlighet på 0,5%."
Inser vaccinmotståndarna inte motsägelsen i detta resonemang?
Ännu mer provokativt är att vaccinmotståndarna anser sig vara smarta. Vaccinmotståndarna anser att alla andra är får som följer fårflocken. Men vaccinmotståndarna sväljer okritiskt alla budskap som sprids i den egna fårflocken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Skillnaden är att man inte kan välja bort viruset. Vi alla utsätts för det förr eller senare.
Jag räknar med att jag kan få viruset när som helst. Men eftersom jag har tagit vaccin, så är mitt immunförsvar förberett på mötet med viruset.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Vaccinen är däremot fullt möjliga att välja bort.
Ja, det står dig fritt att välja bort vaccinet. Det som du inte kan välja bort, är riskerna. Såvida du tacker nej till ett vaccin, så tackar du samtidigt ja till att riskerna med att möta viruset utan ett immunförsvar som är förberett.
Vaccinmotståndarnas kampanjer mot vaccinerna bygger på att det är jätteviktigt att gardera sig mot okända långsiktiga risker; när det gäller vaccinet. Beträffande viruset, så har vaccinmotståndarna den rakt motsatta ståndpunkten.