Citat:
Ursprungligen postat av
Kalmar2004
Varför drar du alltid till med "Det har bara dött x antal i åldern"?
Tror du det främst är dödsfall man vill förhindra med vaccinen i denna åldersgrupp?
Citat:
Ursprungligen postat av
MittMalmoe
Jag behöver inte tro.. det är min värdering i bedömningen om mina barn ska ta vaccinet... dvs hur farligt (läs dödsfarligt) C19 är för dem
Var fakta otydlig?
Behöver du någon som håller dig i handen och hjälper dig tolka siffrorna och sätta dem lite i perspektiv?
.. eller du skiter i fakta och skall hitta en ny vinkel för att massvaccinera barn.. till vilken nytta?
Piss Off från ungarna
Citat:
Ursprungligen postat av
Kalmar2004
Jag är inte heller övertygad om att vaccinera ner till 12 års ålder men du efterfrågade nyttan och jag besvarade din fråga.
Jag inser dock till skillnad från dig att det är fler faktorer än "KAN MAN DÖ?" som vägs in.
Risken att bli inlagd på sjukhuset i x antal dagar/veckor om vi vaccinerar eller inte.
Risken att få långvariga problem efter sjukdom och krav på medicinering under tiden om vi vaccinerar eller inte.
Risken att missa skolan under en längre tid
Risken att skolan tvingas stänga
osv
Du har identifierat det feltänk som utgör fundamentet till vaccinmotståndarnas kampanjer mot vaccinerna. När vaccinmotståndarna värderar viruset, så bryr dom sig enbart om hur många som avlider, och hur många som överlever. Vaccinmotståndarna bryr sig inte om eventuella långsiktiga effekter på hälsan. Tills man övergår till att betrakta vaccinet. Då gör vaccinmotståndarna en tvärvändning, och genast så det jätteviktigt att begrunda eventuella okända effekter på hälsan.
Vaccinmotståndarnas hela kampanj mot Covid-vaccinerna bygger på att hela tiden växla mellan maximal och minimal försiktighetsprincip.