Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Familjer som gått igenom det här tragiska delar inte sina privata utredningar officiellt på media sidor
Det är privat
Det jag ville säga är att de familjerna hade också många frågor som de fick svar på av polisen/ myndigheter
Sen skiter faktiskt jag i om du tror på det eller inte
Om du inte förstått det hela så tar jag det en gång till
Familj Arda har frågor som de skulle vilja prata med utredande poliser om men de får inga svar de bemöts bara med tysnad
Dödsfallsdatum som står i obduktionsprotokoll får de ej heller svar på
Du som vet allt kanske kan svara på varför ett datum hålls hemligt?
Jag behöver ingen redovisning om sekretteslagar
Du kan endast vönligen svara på av vilken anledning ett datum inte får komma ut?
Jodå.
Ett datum får absolut komma ut.
Det finns inget hemligt med det.
Och med 100% säkerhet så hade polisen talat om det, OM dom hade haft ett datum.
För 150:e gången...
Man kan inte med säkerhet säga vilken dag en söndersprängd kropp som har legat ute i naturen i 4 månader, har dött.
Det är omöjligt.
Det finns inte en rättsläkare i hela världen som kan fastställa med säkerhet att en rutten, sprängd person dog för 3 månader och 26 dagar.
Det är omöjligt.
Istället ställs frågan till rättsläkare att
Är det rimligt att personen dog i anslutning till försvinnandet.?
Och det kan en rättsläkare svara Ja eller Nej på, men exakt vilken dag är omöjligt
Och med 100% säkerhet är det svaret som polisen har förmedlat, men som anhöriga inte accepterar....
Tänk till lite nu.
Det funkar inte så som du ser på TV.......
(
TV - läkaren lägger handen på den döda och säger att personen varit död i 11 dagar o 21 timmar. Det funkar inte så.)
Jag har en son som är över 18, och det finns inte en chans i världen att nån läkare ger mig hans sjukjournal, att tanten på försäkringskassan skulle visa mig min sons ärenden, eller att banken skulle berätta för mig hur pojkens konton ser ut eller en rättsläkare lämna ut uppgifter om en obduktion på ett självmord.
Vissa saker får dödsbo reda på för att kunna avsluta, så som konton, leasing mm.
Men andra saker hamnar under sekretess.
Thats it.!
Med andra ord så kunde du inte plocka fram "egna" självmord-utredningar....
Dom har ju ingen sekretess enl dig.
Ägna nu Lördagen till att ringa polisen och fråga varför dom har sekretess på undersökningar vid självmord.
Så kanske du nån gång kan få det ur systemet och lära dig nåt.
//Från hon som VET ALLT.!!
HA HA HA HA... TACK.!