2021-10-16, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Är väl i tvåan solen har slutat fungera eller om de sprängt den (minns inte). Fyfan vilken rövsmet till film.
Din felaktiga minnesbild av filmens handling är nästan mer underhållande än filmen i sig.

Det du minns fel finns förvisso med i båda versionerna av filmen, men undra om det var Theatrical eller Renegade-versionen du såg.
Citera
2021-10-16, 21:17
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Din felaktiga minnesbild av filmens handling är nästan mer underhållande än filmen i sig.

Det du minns fel finns förvisso med i båda versionerna av filmen, men undra om det var Theatrical eller Renegade-versionen du såg.

Nu ska vi inte vara såna hade ju nästan full pott.

"In the future, Highlander Connor MacLeod must prevent the destruction of Earth under an anti-ozone shield."
Citera
2021-10-16, 21:17
Medlem
IcyHearts avatar
Rolig tråd för jag tänkte precis på denna film häromdan!

Jag står och velar mellan om jag ska se om den igen eller ej. Är lite rädd att ”magin” från barndomen försvinner, om man ser om den och den inte är lika bra som man minns den… 🤔

Så som jag minns den var det en fantastisk klassiker, spännande, dramatisk, unik…
Citera
2021-10-17, 12:07
Medlem
Musikvideon till Princes Of The Universe är rätt fräck med Freddie och Lambert i en fight.
Citera
2021-10-21, 12:28
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Rolig tråd för jag tänkte precis på denna film häromdan!

Jag står och velar mellan om jag ska se om den igen eller ej. Är lite rädd att ”magin” från barndomen försvinner, om man ser om den och den inte är lika bra som man minns den… 🤔

Så som jag minns den var det en fantastisk klassiker, spännande, dramatisk, unik…

Ettan är nog värd att se om, om än lite corny - Sean Connerys klädsel och helt felaktiga dialekt stör lite, men den är fortfarande bra i mina ögon.

Sedan finns det inga fler filmer. Det finns bara en Highlander.
Citera
2021-10-28, 16:24
Bannlyst
Man kan köpa in sig på rättigheterna och göra en svensk version.

År 900 föds det någon viking på Birka. Han dödas av ester till barbarer som skövlar staden. Dagen därpå vaknar han dock till liv och blir förskjuten. Vitsen är att exakt kopiera början på första Highlander. Strunt detsamma.

Sedan upplever han Digerdöden 1350 och det svenska stormaktsväldet. I slaget vid Lutzen stupar han 5 gånger på 30 minuter. Han är där med en kompis som också är en av de odödliga. Han dör också flera gånger i samma slag.

Som odödlig försöker han mörda Hitler fast misslyckas. På 60-talet är han byggnadsarbetare i miljonprogrammet. Här har han ihop det med en snygg svensk blondin som dock blir mördad av en tredje odödlig.

Någonting sådant. Det vill till att svensk filmproduktion inte förstör hela skiten. Givetvis är det en massa återblickar samt hur han återvänder till Birka som turist i modern tid.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2021-10-28 kl. 16:26.
Citera
2023-08-01, 09:07
Medlem
Vilken är den bästa scenen i Highlander? För mig är det när Ramirez kommer med hästen och hoppar över Connor och hans fästmö och presenterar sig själv.
Citera
2023-09-01, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seraphaw
Behöver vi verkligen fler remakes?
Kanske det lättaste sättet att med så lite kreativitet som möjligt tjäna mest pengar.
Illa att läsa detta nu såhär 14 år senare och remakes fortfarande är en jättestor grej..

Nu blev jag iaf sugen på att se om ettan.
Senast redigerad av dundersnyting 2023-09-01 kl. 13:56.
Citera
2023-10-26, 11:52
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Vilken är den bästa scenen i Highlander? För mig är det när Ramirez kommer med hästen och hoppar över Connor och hans fästmö och presenterar sig själv.

Det måste väl vara när Kurgan är i kyrkan och släcker ljus och beter sig.
Eller när han halshugger Ramirez.

Hur som helst.

Är det inte dags för en remake av denna nu?
Henry Cavill som Connor
Jason Momoa som the Kurgan? (tänk Khaal Drogo fast mörkare typ)
Julia Stiles som Connors tjej.
Ramirez kommer jag inte på vem som skulle spela.
Citera
2023-10-29, 16:15
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Är det inte dags för en remake av denna nu?
När man talar om trollen...

Deadline (Lionsgate Moving Forward With Henry Cavill & Chad Stahelski ‘Highlander’ Reboot As Action-Fantasy Pic Heads To AFM To Enliven A Strike-Hit Market):
For the first time, Lionsgate will be launching sales at the AFM on their long-gestating fantasy reboot which has Henry Cavill aboard to star as the eponymous Scottish swordsman and John Wick filmmaker Chad Stahelski set to direct.

We hear this will be a big-budget proposition, north of $100M. Stahelski himself has previously talked about it as akin to John Wick with swords. The team is eyeing a 2024 start.
Citera
2023-10-31, 15:46
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
När man talar om trollen...

Deadline (Lionsgate Moving Forward With Henry Cavill & Chad Stahelski ‘Highlander’ Reboot As Action-Fantasy Pic Heads To AFM To Enliven A Strike-Hit Market):
For the first time, Lionsgate will be launching sales at the AFM on their long-gestating fantasy reboot which has Henry Cavill aboard to star as the eponymous Scottish swordsman and John Wick filmmaker Chad Stahelski set to direct.

We hear this will be a big-budget proposition, north of $100M. Stahelski himself has previously talked about it as akin to John Wick with swords. The team is eyeing a 2024 start.

Oh jävlar vad mäktigt!
Coolt att det var Henry Cavill också, vilket sammanträffande.
Han känns ganska given dock, med tanke på hans tidigare roller och att han rör sig lite i fantasy och nörd kretsarna eller hur man ska uttrycka det.

Ser fram emot detta.
Citera
2025-02-24, 20:56
Medlem
Ingen som vet hur det går med nyinspelningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in