2009-09-23, 06:19
Medlem
JimGooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion
Är inte de gamla filmerna kända för just det?
I mina ögon ska effekter va en del av en film och tillföra något men i dagens filmer är effekter istället oftast överdrivna så till den milda grad att det blir både löjligt och förstör filmen, det GÅR att köra en bil snabbare än 20km/h över ett väggupp utan att den exploderar i en 40meter hög eldboll...
Senast redigerad av JimGoose 2009-09-23 kl. 06:22.
Citera
2009-09-23, 07:50
Medlem
Seraphaws avatar
Behöver vi verkligen fler remakes?
Kanske det lättaste sättet att med så lite kreativitet som möjligt tjäna mest pengar.
Citera
2009-09-23, 12:32
Bannlyst
NEJ NEJ NEJ.......eller JA! Om de återanvänder Michael Karmens fantastiska musik igen...så kanske.....
Citera
2009-09-23, 12:43
Medlem
tjock-steffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMunch
NEJ NEJ NEJ.......eller JA! Om de återanvänder Michael Karmens fantastiska musik igen...så kanske.....

Nej, det blir 'musik' av Jay-Z och Nickelback...
Citera
2009-09-24, 09:13
Medlem
Matches Malones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjock-steffe
Nej, det blir 'musik' av Jay-Z och Nickelback...

Självklart. Och coola actionsekvenser med Zack Znyder-doftande semi-slow motion, en skojig sidekick, wire-fu, datoranimerade svärd och annat nytt, fräscht och modernt.

Citera
2009-09-24, 10:09
Medlem
T-bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMunch
Det var väl ändå Queen som gjorde musiken till Highlander? Jag tror faktiskt jag har sett en video där Freddie Mercury står och låtsasfäktas med Christopher Lambert. Han är ingen Kurgan direkt.

Om de nu måste göra en ny Highlander-film så hoppas jag att de spinner vidare på originalet och samtidigt bortser helt från de bisrart dåliga uppföljarna.
Citera
2009-09-24, 17:39
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-ben
Det var väl ändå Queen som gjorde musiken till Highlander? Jag tror faktiskt jag har sett en video där Freddie Mercury står och låtsasfäktas med Christopher Lambert. Han är ingen Kurgan direkt.

Queen gjorde låtarna till Highlander, och som du mycket riktigt påpekar är Christopher Lambert med i en av deras video, Princes of the Universe.
http://www.youtube.com/watch?v=RnrXiaPVeHY

Michael Kamen gjorde dock orkestermusiken till mellanpartierna.
Citera
2010-08-11, 03:50
Moderator
Arne.Ankas avatar
The source skulle va första delen i en trilogi som lades ned pga svalt bemötande, finns det nån information om vad som skulle hända i andra och tredje filmen?
Citera
2012-07-15, 23:28
Moderator
skunkensunes avatar
Nytt datum för släpp räknas bli 2014. Ryan Reynolds är tänkt att spela huvudrollen. Som det tidigare nämnts är jag skeptisk till detta precis som de flesta remakes.

http://www.gp.se/kulturnoje/1.990179-ryan-reynolds-i-ny-highlander-
Citera
2012-07-15, 23:33
Medlem
Nämen oj ännu en remake vad förvånad man blir. Hollywood för fan så här idéfattigt har det aldrig varit i branschen som det är nu.
Citera
2012-07-15, 23:33
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Gudarna gråter...

Denna klassiker ska man fan låtar vara. RR måste göra en Oscar insats för att det ska bli nåt att titta på. Luktar fiasko långa vägar imo.
Citera
2012-07-16, 01:25
Medlem
Toomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Nytt datum för släpp räknas bli 2014. Ryan Reynolds är tänkt att spela huvudrollen. Som det tidigare nämnts är jag skeptisk till detta precis som de flesta remakes.

http://www.gp.se/kulturnoje/1.990179-ryan-reynolds-i-ny-highlander-
Neeeeeej!

Highlander är underbar som den är, varför remaka den? Och dessutom med ärke-tråkmånsen Reynolds... Känns som att den snubben bara blir castad i filmer för att han ser bra ut. En manlig Jessica Alba, typ.
Senast redigerad av Tooms 2012-07-16 kl. 01:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in