• 1
  • 2
2003-12-13, 03:21
Bannlyst
Den första Highlanderfilmen var en klassiker, om än något kass ärligt talat. Resterande filmer mår jag fysiskt illa av bara att tänka på, men det är en sak som jag inte riktigt har förstått.

Jag har inte sett hela 2:an, har bara sett ytterst lite av den, och får kväljningskänslor av det lilla skiten jag sett, men tydligen så är Sean Connery med i den, och de slåss mot en massa andra odödliga fånar.

Problemet är 2 saker; 1) Sean Connery dog i 1:an. Är det någon som vet hur fan de har löst det kruxet, eller har de bara skitit i att förklara hur han dök upp från de döda?
2) Enligt den första filmen så är Christopher Lambert den sista av alla odödliga fånar i slutet av filmen efter att ha dödat den näst siste odödlige, därav hela "there can be only one"-tramset. Riktigt HUR passar de "nya" odödliga i de senare filmerna in i den ekvationen? Förklaras det någonstans, eller är även det något som de hoppades att ingen skulle lägga märke till?

Som sagt, det är inga filmer som skulle få någon Oscar av mig, men jag kan inte sluta att reta mig på det där, och undra hur det går till. Dock så tänker jag inte genomlida filmerna för att eventuellt få svar på frågorna.

Någon som vet?
Citera
2003-12-31, 22:51
Bannlyst
1) Sean återvände som "vålnad", ungeför som joda i star wars, jus de fårs luuk, jus de fårs...

2) Cristoffer är från en annan planet, liksom de andra odödliga, och ungefär som stålmannen så ger det superkrafter av någon anledning. Han skickades till jorden för att han och de andra odödliga var stygga pojkar. Nu i tvåan så kommer det fler, och de ska döda cristoffer.
Citera
2007-02-22, 13:04
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
Den första Highlanderfilmen var en klassiker, om än något kass ärligt talat. Resterande filmer mår jag fysiskt illa av bara att tänka på, men det är en sak som jag inte riktigt har förstått.

Jag har inte sett hela 2:an, har bara sett ytterst lite av den, och får kväljningskänslor av det lilla skiten jag sett, men tydligen så är Sean Connery med i den, och de slåss mot en massa andra odödliga fånar.

Jag har ALLT med Highlander utom 2 st avsnitt av tv-serien, som är omöjliga att ladda ner. Har sett filmerna 1-3, håller på att kolla på endgame (4:an) och har nyss tankat highlander-the source (premiär september 2007)

Kan skriva att ettan är en klassiker, mycket bra rulle, dock konstigt att Lambert som är fransman får spela skotte och att Connery som är tvättäkta skotte får spela spanjor !! Första filmen är tung, en topprulle som gick på bio här hemma.

2:an då?? Jo, den heter "The quickening" kom 1991 och har en rätt krånglig handling, påminner lite om Total recall från samma år. Specialeffekterna är godtagbara, finns ganska många förträffliga actionscener, Michael Ironside spelar skurken...det säger allt. Filmen är något ojämn, men blir aldrig långtråkig, men en aningen fånig ibland. Virginia Madsen har rollen som den snygga tjejen.

3:an "The sorcerer" från 1994: Långt ifrån samma kvalitetsfilm som ettan och på gränsen till B-rulle, Mario van Peebles har skurkrollen, men spelar över å det grövsta. Filmen har lite av en Terminator-kopia över sig, inspelad i Montreal fast det ska föreställa New York.

4:an "Endgame" (2000) Både Lambert och nye Highlander från tv-serien: Adrian Paul spelar med, dessutom några till från tv-serien "Methos" & "Dawson" b.la. Har sett ca 50min än så länge, filmen känns tjatig, ändå mycket fajting med karatescener osv. Ett skäl till att se rullen är ändå att wrestlingstjärnan "Edge" har en liten roll

5:an The source (2007) har tankat men ej hunnit kolla...Lambert har tydligen tröttnat på konceptet för han finns inte med, filmen är inspelad i Litauen..förväntar mig inget nyskapande den här gången heller.
Citera
2007-02-22, 13:07
Medlem
Capones avatar
Tvåan utspelar väl sig före ettan, eller minns jag fel? Tvåan är f.ö. en av de sämsta filmer jag sett, alla kategorier.
Citera
2007-02-22, 13:16
Medlem
stRs avatar
Jag är hemskt ledsen att behöva säga det här men tråden är 3 år gammal och både trådskaparen och det enda svaret på 3 år är bannade. Nåväl, You go girl!
Citera
2007-02-24, 21:59
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Highlander-the Source

Citat:
Ursprungligen postat av stR
Jag är hemskt ledsen att behöva säga det här men tråden är 3 år gammal och både trådskaparen och det enda svaret på 3 år är bannade. Nåväl, You go girl!

Jag är hemskt ledsen att behöva säga det här men ditt inlägg tillförde inte ett skit angående highlander-filmerna.

Har sett 15 min av Highlander 5-the source. Filmen handlar om vartifrån de odödliga kommer, filmen känns fräsch och modern, snabba klipp och mycket action, fast handlingen känns återigen rörig, filmen påminner lite om Stargate i början.
Citera
2007-02-24, 23:28
Medlem
PhatPhils avatar
Länk, torrent, the source?
Snälla?

Edit: glöm det, var inte direkt svår att hitta!!
Citera
2007-02-27, 21:27
Medlem
Basse Lerghagens avatar
efter 50 min börjar handlingen i "the source" bli tunn...nej, det här är en b rulle..är inte lika impad nu.
Citera
2007-02-27, 21:56
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basse Lerghagen
efter 50 min börjar handlingen i "the source" bli tunn...nej, det här är en b rulle..är inte lika impad nu.

Jag tittade i fem minuter, sedan kastade jag den, när inte Lambert var med förstod jag att det skulle bli pannkaka, han är ju en b-skådis och säger han nej så måste det vara uselt.
Citera
2007-02-28, 17:27
Medlem
Ninsos avatar
Citat:

Trist att du har hyllat den i typ 20 olika trådar redan... Kanske skulle kollat klart på skiten innan du yttrar dig om hur bra den är?

Det ser dåligt ut för din cred det här...
Citera
2007-03-03, 00:35
Medlem
PhatPhils avatar
Citat:
HAHAHAHAHAHAHAHA
Vad hände med årets film Basse?
Underbart!
Citera
2007-03-05, 12:14
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Efter 72 min och 7 sekunder av Highlander 5 "The source" är kalkonstämpeln ett faktum, det konstiga är att de sabbade en ny BMW X5 i filmen, hur hade de råd med det? kanske var det trickfilmat? Iaf är detta en lam rulle, den började bra, kändes som en premium-film den första halvtimmen, nu har t.om. jag :en inbiten Highlander-konnesör tappat intresset, ska iaf se klart filmen, så att jag kan säga att jag sett hela "pentalogin" Highlander nr 1-5, annars är the source t.o.m. sämre än vissa avsnitt av tv-serien, blir spännande o se om den nya "Highlander-The journey continues" kan toppa detta fiasko. Adrian Paul verkar ha fastnat i b-filmsträsket, synd, för han har potential för mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in