2021-10-15, 22:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det finns inte objektivt stöd för är att SE kopierat mördarens signalement från nyheterna och ljuger om att han sett en person i gränden. Finns noll stöd för det.

Och det beror på att signalementet han uppger stämmer 100% på en person vi vet fanns i gränden.

Känner du dig inte ensam i tråden i den här frågan? Anledningen till att vi inte "tar till" oss det du säger är att det inte är vettigt eller objektivt för fem öre. Vi förstår vad du säger, det är inte speciellt avancerat, vi håller bara inte med dig.
Visst kan det säkert finnas något intressant i det här som ni ofta återkommer till, men samtidigt blir det ju ganska mycket upprepningar eftersom ni hela tiden återanvänder samma gamla bekanta "argument" från Gunnar Walls hemsida. Om det nu är så att ni har exakt samma uppfattning som Wall i alla frågor, vore det då inte enklare att ni helt enkelt länkar till motsvarande text på hans hemsida. Och alternativt, om ni nu mot förmodan skulle ha någon annan uppfattning än Wall i någon specifik fråga, så kan ni väl då försöka lyfta fram och tydliggöra just detta. I något inlägg som i så fall nog skulle kunna vara betydligt mer intressant och kanske t.o.m. konstruktivt.
Senast redigerad av Draifos 2021-10-15 kl. 23:13.
Citera
2021-10-15, 23:38
Medlem
När man pratat om en konspiration mot OP brukar en del med all rätt säga att en konspiration brukar läcka särskilt med tanke på belöningen på 50 miljoner kr.

Om man då tänker sig SE som ensam gm skulle han verkligen kunna hålla käften om att han utförde mordet när han sitter med en grogg och några vänner en fredagskväll .
Skulle inte någon "vän" då tänka , det skulle sitta fint med 50 miljoner, då kan jag säga adjö till min chef och leva gott.
Citera
2021-10-15, 23:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
När man pratat om en konspiration mot OP brukar en del med all rätt säga att en konspiration brukar läcka särskilt med tanke på belöningen på 50 miljoner kr.

Om man då tänker sig SE som ensam gm skulle han verkligen kunna hålla käften om att han utförde mordet när han sitter med en grogg och några vänner en fredagskväll .
Skulle inte någon "vän" då tänka , det skulle sitta fint med 50 miljoner, då kan jag säga adjö till min chef och leva gott.
Nja, jag undrar om man verkligen skulle få 50 miljoner bara för att man sade "det var han". Det skall väl kunna bevisas också.
Senast redigerad av Draifos 2021-10-15 kl. 23:44.
Citera
2021-10-15, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, jag undrar om man verkligen skulle få 50 miljoner bara för att man sade "det var han". Det skall väl kunna bevisas också.

Naturligtvis inte, men om han hade pratat vid munnen kunde han naturligtvis berättat intressanta uppgifter som man kunde förmedlat till polisen.
Om polisen börjat undersöka det hela redan något/ några år efter händelsen hade ju utredningsmöjligheterna varit betydligt bättre

Då hade man ju kunnat förhöra SE , göra husrannsakan, förhöra väktarna och arbetskamrater mm.
Citera
2021-10-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Det var precis under dessa dagar som sydafrikanska agenter var i stan, då de bevakat/infiltrerat en ANC-kongress.

Sydafrika agenter mördade meningsmotståndarna över hela världen, de sprängde ANC-kontoret i Stockholm senare samma år.

Palme var särskilt hatad. Svenska nazister inom polisen åkte regelbundet på semester/studiebesök till SA.

Mördaren struntade i eventuella vittnen.

Han mördade Palme och försvann spårlöst.

Att som KP peka ut en vilsen grafiker nästan 35 år senare är bisarrt.

Men Felix H och Filter fyller sina plånböcker.
Jag känner till att sydafrikaner var i Stockholm vid denna tidpunkt.Millenium författaren Stieg Larsson drev ju denna tes vill jag minnas och jag tror att det rent av var han som avslöjade att dessa sydafrikaner var på plats i Sverige.

Emellertid så hävdar jag fortfarande att i princip ingenting tyder på ett professionellt utfört mord , bl.a av de skäl jag angav i tidigare inlägg.
Citera
2021-10-16, 00:12
Medlem
Citat:

Fast fick han inte berätta om mordet på sitt sätt fast som vittne....

Så kanske han ändå liksom fick berätta av sig ?
Citera
2021-10-16, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Tråkigt liv du måste ha när du bara köper in dig på en osannolik teori och sen kräver bevis på att den inte stämmer…😀

SE är mer oskyldig än KP eftersom han har alibi och saknar motiv och vapen.

Vad gjorde den koleriske Filter-Hitler mordnatten? Vad gjorde Babian-Mördaren?

Bevisa att dessa två stolpskott är oskyldiga!
Det är möjligt att mitt liv ar aningen tråkigt understundom.
Jag har aldrig krävt några bevis på något,det är vissa av er förnekare som gör detta.

Vissa s.k. förnekare gör inget annat än att försöka bevisa SE s oskuld så till den milda grad att man börjar fundera på vad som driver dem.
När de sedan fortsätter att misslyckas så blir vissa allt desperatare.

SE saknar alibi ni som påstår annat ljuger faktiskt sluta med det! Han befann sig vid mordplatsen ungefär samtidigt som mordet begicks.
Det är i princip uteslutet att han var ett på platsen varandes vittne , då han hade så oerhört dålig koll på vad som faktiskt hände på platsen minuterna efter mordet. Detta gör honom såklart inte per automatik till GM, men det gör honom synnerligen misstänkt.
Motivet avslöjade han ju i Skydd& Säkerhet, och vi vet att han ogillade OP och dennes politik.
OP var ett hatobjekt och samtalsämne i SEs umgängeskrets. Kanse hade man sagt att den där jävla Palme borde skjutas.
Plötsligt vad Palme där mitt framför SE.

Mer motiv än så kräver inte jag iaf.
Många mördare saknar vettiga motiv , även ett statsministermord kan ske slumpartat och vara ett impulsdåd.
Vapenfrågan är frågetecknet , det enda egentliga frågetecknet i SE teorin.

I den krets han rörde sig i fanns vapensamlare och militärer och allt möjligt så det bör inte ha varit svårt för honom att få tag i ett vapen om han ville.Jag tror inte att vapensamlaren har något alls med mordet att göra.
Citera
2021-10-16, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020

Jo definitivt han höll ju inte tyst han berättade för kollegor om hur skotten mot LP kändes, han berättade hur förloppet var i Skydd& Säkerhet o.s.v.

Han snackade om mordet med alla han mötte.
Han placerade sig i mördarens ställe i sina utsagor, återspeglade mördarens rörelser o.s.v,
Jag har svårt att tro att det inte fanns några som kände till sanningen men som valt att vara tysta av olika skäl
James W Clarke menar också att SE fick nog bekräftelse genom just att göra alla dessa saker och vittna i trätten o.s.v
Citera
2021-10-16, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020

Är det artikeln i Skydd och säkerhet du syftar på där han påstår att han sprang efter polisen och att han förbannar sig själv att han inte nämnt blå täckjacka?

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/Intervju-i-Skydd-S%C3%A4kerhet-nr-5-1992.pdf
Citera
2021-10-16, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Det är möjligt att mitt liv ar aningen tråkigt understundom.
Jag har aldrig krävt några bevis på något,det är vissa av er förnekare som gör detta.

Vissa s.k. förnekare gör inget annat än att försöka bevisa SE s oskuld så till den milda grad att man börjar fundera på vad som driver dem.
När de sedan fortsätter att misslyckas så blir vissa allt desperatare.

SE saknar alibi ni som påstår annat ljuger faktiskt sluta med det! Han befann sig vid mordplatsen ungefär samtidigt som mordet begicks.
Det är i princip uteslutet att han var ett på platsen varandes vittne , då han hade så oerhört dålig koll på vad som faktiskt hände på platsen minuterna efter mordet. Detta gör honom såklart inte per automatik till GM, men det gör honom synnerligen misstänkt.
Motivet avslöjade han ju i Skydd& Säkerhet, och vi vet att han ogillade OP och dennes politik.
OP var ett hatobjekt och samtalsämne i SEs umgängeskrets. Kanse hade man sagt att den där jävla Palme borde skjutas.
Plötsligt vad Palme där mitt framför SE.

Mer motiv än så kräver inte jag iaf.
Många mördare saknar vettiga motiv , även ett statsministermord kan ske slumpartat och vara ett impulsdåd.
Vapenfrågan är frågetecknet , det enda egentliga frågetecknet i SE teorin.

I den krets han rörde sig i fanns vapensamlare och militärer och allt möjligt så det bör inte ha varit svårt för honom att få tag i ett vapen om han ville.Jag tror inte att vapensamlaren har något alls med mordet att göra.

Problemet med dig är att du bortser från det grundläggande:

Det saknas vittnen
Det saknas teknisk bevisning
Det saknas motiv

Bara en sådan enkel sak som att det fanns ca trettio vittnen.

Ingen har pekat ut SE trots att han exponerade sig i TV och tidningar.

Borde inte LP fått någon "aha-upplevelse"?

Eller någon annan?

LL såg SE efter MOP.
Citera
2021-10-16, 00:31
Medlem
Citat:

Helt rätt.

De skulle dessutom veta att SE inte skulle kunna tystat dem.

Bra inlägg.
Citera
2021-10-16, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det konstiga är att aningslösa människor tror på fantasibygget att SE på något sätt är inblandad i mordet på OP. Det är riktigt skrämmande tycker jag.

Instämmer.

Masspsykosen kring CP säger allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in