2007-07-20, 00:04
Medlem
Ja, han jobbade där i alla fall för några veckor sen. Och vad jag tror så är det nog hans enda chans på ett jobba i denna stad.

Och angående att det jagas mycket i "norrland" så kan jag säga som en kollega till mig sa när chefen sa att det skulle bli mycket jobb i höst, "det är mycket älg som ska skjutas med".
Citera
2007-07-20, 00:09
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh4xx0r
"det är mycket älg som ska skjutas med".

Vad jag har läst av fallet trodde jag faktiskt inte grabbhalvan vågade visa sig utanför källaren? Efter de teckningarna från förundersökningen...
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Som jag förstått det så är ärendet fortfarande öppet, man väntar väl på att DNA tekniken skall förfinas så att man kan analysera det lilla spermaprova man hittade på Malins kropp.
Jag hoppas du har rätt.
Minns inte att jag läst att det var så, men jag hoppas.
Nog för indicierna kanske bara är just "indicier", men de teckningarna är inte "bara otur".
Citera
2007-07-20, 00:12
Medlem
kalabalikens avatar
Han kan alltså gå ute på gatorna som en vanlig man och har dessutom lyckats få ett jobb i bygden. Det måste vara nåt allvarligt fel på den som anställde honom.
Citera
2007-07-20, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Får man hela då? Den som diskuteras tidigare här i tråden som nån fick under sin utbildning?

Har förundersökningen används i ett åtal så är den offentlig. Du har målnumret, beställ hem den.
Du får betala självkostnadspris, men är du intresserad kan det säkert vara värt det.
Citera
2007-07-20, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Han kan alltså gå ute på gatorna som en vanlig man och har dessutom lyckats få ett jobb i bygden. Det måste vara nåt allvarligt fel på den som anställde honom.

vet inte om det var så att han hade ett jobb på fabriken innan han blev åtalad eller fick det efter. Hade han det innan tror jag inte att dom skulle sparka han, han blev ju trots allt friad.

Men som jag fattade det så kan han gå runt i Husum utan problem. Men som jag har fattat det så tror den stora delen av dom som jobbar på fabriken samt dom som bor i Husum att det var Olof som mördade Malin.
Citera
2007-07-21, 01:27
Medlem
Tydligen så har polisen varit och hämtat hans bil på grund av
en 77 årig kvinnas försvinnande i husum..
Kanske de kan få fast svinet den här gången...
Citera
2007-07-21, 01:43
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holma
Tydligen så har polisen varit och hämtat hans bil på grund av
en 77 årig kvinnas försvinnande i husum..
Kanske de kan få fast svinet den här gången...

Åh fan! Ja, Malin gick längs en landsväg innan hon försvann. Och nu denna Kerstin som gått vid en landsväg.
http://allehanda.se/avdelning/ornskoldsvik/10302

Det vore ju konstigt om denna Olof inte mördade igen, eftersom han verkar ha något fel i huvudet.
Citera
2007-07-23, 11:43
Medlem
Nu har de hittat kvinnan död i skogen i alla fall.

Citat:
Hon kommer nu att undersökas och obduceras på rättsmedicin i Umeå. I nuläget tyder mycket på att Kerstin dött en naturlig död.

- Det finns inga andra misstankar, säger Leif Sundin.

http://allehanda.se/avdelning/ornskoldsvik/10388
Citera
2007-07-24, 00:07
Medlem
Nästan lite synd att det verkar ha varit en naturlig död, man hade ju gärna velat se svinet Olof åka fast.
Citera
2007-07-29, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machoman

Jag snappade sedermera att Malin skulle vara lite efterbliven - är detta sant?????

Det vet jag inte med någon säkerhet MEN mina föräldrar sa att Malin gav intryck av att vara "lite lättledd", en tid innan mordet hade mina föräldrar nämligen träffat Malin och hennes mamma eller familj vid en utlandsvistelse och kände igen henne när hennes bild blåstes upp i massmedia efter mordet. Morsan var lite skakad av det där.
Citera
2007-07-29, 23:59
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodychoke
Det vet jag inte med någon säkerhet MEN mina föräldrar sa att Malin gav intryck av att vara "lite lättledd", en tid innan mordet hade mina föräldrar nämligen träffat Malin och hennes mamma eller familj vid en utlandsvistelse och kände igen henne när hennes bild blåstes upp i massmedia efter mordet. Morsan var lite skakad av det där.

Som alla andra tonårstjejer i det här landet då! Lättledd var ordet.
Citera
2007-08-05, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wh4xx0r
vet inte om det var så att han hade ett jobb på fabriken innan han blev åtalad eller fick det efter. Hade han det innan tror jag inte att dom skulle sparka han, han blev ju trots allt friad.

Men som jag fattade det så kan han gå runt i Husum utan problem. Men som jag har fattat det så tror den stora delen av dom som jobbar på fabriken samt dom som bor i Husum att det var Olof som mördade Malin.

Han hade inte jobb på fabriken innan han blev åtalad/friad, isåfall hade han möjligtvis sommarjobb där som alla andra ungdommar i husum.
Han har bara ett sommarjobb där nu också, jobbar där varje sommar i princip.
Har jobbat med honom en sommar.
"Känner" även hans tvilling-systrar. Det måste vara/varit en tuff tid för dom.

Han ÄR konstig, inte alla hemma om man säger så. Datanörd så det skriker om det, brukar sitta på "Husum-LAN" med ungdommar i typ 13-17 års åldern eller så. Läskigt..

Nått mer ni vill veta? Förmodligen kan jag svara på det mesta.

...och jag har inte träffat någon i Husum som INTE tror att det här han, förutom hans familj då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in