Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-05, 15:31
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay_Easton
Jo det är ju med typ 99 procents säkerhet att det var han som gjorde det.

Blev Husums invånarna förvånade när han blev arresterad, eller misstänkte dom att han var skyldig redan innan polisen tog honom?

I ett sånt litet samhälle går det rykten väldigt fort. Och de flesta hade fått höra/trodde att det var honom ganska tidigt.
Citera
2007-08-13, 20:59
  #134
Medlem
Hittade precis denna tråden, är själv från övik och har gått grundskola i husum. Visst tänker jag på rätt Olof om ja säger att de var han som alltid annordnade lan i en källare mellan skolan och fabriken i husum? och som hade haft en moped, tror det var en honda i 13 år eller något som han trimmat varje år och skröt så mycket om? Var själv på några av dom lanen, måste vara 5-6 år sen nu, var han misstänkt redan då? det märktes inget på honom eller någon annan där då vad jag kan minnas. tror till och med han hjälpte till att koppla in min dator på nätverket där?

Skicka gärna pm om tvillingsystrarna är, skulle vara intressant, vet säkert vilka de är.
Citera
2007-08-13, 21:06
  #135
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myzkoo
Hittade precis denna tråden, är själv från övik och har gått grundskola i husum. Visst tänker jag på rätt Olof om ja säger att de var han som alltid annordnade lan i en källare mellan skolan och fabriken i husum? och som hade haft en moped, tror det var en honda i 13 år eller något som han trimmat varje år och skröt så mycket om? Var själv på några av dom lanen, måste vara 5-6 år sen nu, var han misstänkt redan då? det märktes inget på honom eller någon annan där då vad jag kan minnas. tror till och med han hjälpte till att koppla in min dator på nätverket där?

Skicka gärna pm om tvillingsystrarna är, skulle vara intressant, vet säkert vilka de är.

Han friades 1998, men ja, han är väl fortfarande "misstänkt" av alla. Men jag har ingen aning om det är rätt person du tänker på.
Citera
2007-08-16, 19:25
  #136
Medlem
Någon borde ju springa och ta en bild på Olof, sen slänga upp den här på FB. Detta var en obehaglig historia, måste ju ha varit han som mördade Malin.

Hittade dom inte fibrer från Malins kläder i hans bil?

Finns ju så väldigt många grejer som pekar mot honom, det är väldigt konstigt att dom släppte honom.
Citera
2007-10-25, 11:36
  #137
Medlem
Dom ska tydligen ta upp fallet på Efterlyst ikväll. Stog även lite om mordet på Expressen:

http://www.expressen.se/nyheter/1.89...ulle-gora-allt
http://www.expressen.se/nyheter/1.89...rdare-gar-fria
Citera
2007-10-25, 21:57
  #138
Medlem
Dom intervjuade farsan på Efterlyst, både Hasse Aro och G.W verkade ganska rörda av vad Malin's fader sa. Man kan ju hoppas att någon jävla bonde ringer och och berättar något som kan få Olof fälld för mordet.
Citera
2007-10-27, 20:12
  #139
Medlem
sannes avatar
Fallet betecknas som polisiärt uppklarat. Polisen vet vem som gjorde det, men har inte bevis för att väcka åtal/fälla.

Man lär sig något nytt varje dag, hade ingen aning om att det existerade en term för det!
Citera
2007-10-27, 20:15
  #140
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osterberg

Hittade dom inte fibrer från Malins kläder i hans bil?


Det starkaste beviset för hans skuld var blå fibrer som hittades i O:s källare. Dessutom var den tejpen Malin var bunden med överensstämmande med tejp som hittades hemma hos O.
Jag fick uppfattningen att en del av försvarets strategi var att få HD att tänka på den eventuella händelsen att O flyttat på kroppen efter Malins död, och att det inte behövde betyda att han dödade henne. Nån mer sm tänkte något på det?

Någon som vet något om psykologen som gjorde ett förhör med O och som till viss del saboterade bevisningen i HD?

Det är så tragiskt när dåligt polisarbete gör att en mördare (så uppenbar) går fri på detta vis. Iof är ju poliser också mänskliga, och kan begå misstag. Men tragiskt när det påverkar så många så starkt.
Citera
2007-10-27, 20:27
  #141
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Det starkaste beviset för hans skuld var blå fibrer som hittades i O:s källare. Dessutom var den tejpen Malin var bunden med överensstämmande med tejp som hittades hemma hos O.
Jag fick uppfattningen att en del av försvarets strategi var att få HD att tänka på den eventuella händelsen att O flyttat på kroppen efter Malins död, och att det inte behövde betyda att han dödade henne. Nån mer sm tänkte något på det?

Någon som vet något om psykologen som gjorde ett förhör med O och som till viss del saboterade bevisningen i HD?

Det är så tragiskt när dåligt polisarbete gör att en mördare (så uppenbar) går fri på detta vis. Iof är ju poliser också mänskliga, och kan begå misstag. Men tragiskt när det påverkar så många så starkt.

HD? Fallet har inte varit uppe i HD.
Citera
2007-10-27, 21:22
  #142
Medlem
om jag inte minns fel var det samma psykolog som fått quicken att komma ihåg alla mord även de mird quicken har erkänt där ofren visat sig vara vid god hälsa
Citera
2007-10-28, 08:53
  #143
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
HD? Fallet har inte varit uppe i HD.

Va? Fallet prövades ju i Tingsrätten som fällde O, sen blev han frikänd i senare domstol. Det måste väl vara HD? Eller heter det annorlunda "däruppe"?
Citera
2007-10-28, 09:02
  #144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Det starkaste beviset för hans skuld var blå fibrer som hittades i O:s källare. Dessutom var den tejpen Malin var bunden med överensstämmande med tejp som hittades hemma hos O.
Jag fick uppfattningen att en del av försvarets strategi var att få HD att tänka på den eventuella händelsen att O flyttat på kroppen efter Malins död, och att det inte behövde betyda att han dödade henne. Nån mer sm tänkte något på det?

För oss vanliga lekmän inom området så borde ju de bevisen som fanns, bla fibrer från offrets tröja som hittades i den misstänktes bostad, det faktum att 2 olika tejpsorter användes för att binda upp offret och bägge sorter fanns hos den misstänkte, de olika dockor och teckningar med snarlika skador och bindningar som offret, varit mer än nog för att få honom fälld

Men som du säger så har jag för mig att jag läst någonstans att de antydde ett par gånger för mycket att den misstänkte mycket väl kunde ha hittat en död kropp och då utfört dessa handlingar och därmed inte gjort sig skyldig till något annat än brott mot griftefriden såvitt jag vet, dock så är det ju då lite underligt att han inte ens dömdes för det.

Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Va? Fallet prövades ju i Tingsrätten som fällde O, sen blev han frikänd i senare domstol. Det måste väl vara HD? Eller heter det annorlunda "däruppe"?

Efter Tingsrätten så tas ett fall upp i Hovrätten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback