2021-10-14, 04:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Skrällarnas kväll i Indian Wells. Medvedev hade 6-4 4-1 och två break upp på Dimitrov, men bulgaren lyckades vända på steken med fint tålamod från baslinjen i kombination med att ryssen plötsligt inte kunde serva längre.

Schwartzman manövrerade ut Ruud med 6-3 6-3 (har 5-2 i inbördes nu), kroniskt ojämne Basilashvili slog Khachanov, Hurkacz krossade Karatsev med 6-3 6-1 och Taylor Swift slog Sinner. Att i form varande britten Norrie skulle slå Paul var väl mer väntat.

Ja, skrällarna haglade. Tur för oss att Sinner torskade, det betyder att det är stora chanser att han dyker upp i Stockholm.
Citera
2021-10-14, 12:14
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Skrällarnas kväll i Indian Wells. Medvedev hade 6-4 4-1 och två break upp på Dimitrov, men bulgaren lyckades vända på steken med fint tålamod från baslinjen i kombination med att ryssen plötsligt inte kunde serva längre.

Schwartzman manövrerade ut Ruud med 6-3 6-3 (har 5-2 i inbördes nu), kroniskt ojämne Basilashvili slog Khachanov, Hurkacz krossade Karatsev med 6-3 6-1 och Taylor Swift slog Sinner. Att i form varande britten Norrie skulle slå Paul var väl mer väntat.

Bra sammanfattning! Oddsen ser bra ut för den ödmjuke jätten från Polen 🇵🇱. Tar han sin andra masterstitel nu? Ska någon stoppa honom är det nog Zverev, men jag sätter min peng på Hurkacz.
Citera
2021-10-14, 18:49
Medlem
Citat:

Såg inte Medvedevs match i natt men tänker på hans match mot Nadal för ca 1-2 år sedan han ägde matchen totalt men helt plötsligt kunde han varken serva eller slå till bollen, han tittade till synes bedjande på sin bänk men inget hjälpte den gången
Citera
2021-10-14, 19:20
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Såg inte Medvedevs match i natt men tänker på hans match mot Nadal för ca 1-2 år sedan han ägde matchen totalt men helt plötsligt kunde han varken serva eller slå till bollen, han tittade till synes bedjande på sin bänk men inget hjälpte den gången

Hmm... Medvedev är ju väldigt spontan och känslosam och lätt att tycka om - enligt mig, åtminstone - men skulle kanske behöva jobba lite med det mentala. För jag tror inte att han var skadad på nåt sätt, han hade matchen i sin hand men plötsligt så klickade serven fullständigt och han var nere på 30 % förstaservar vilket säkert satte myror i huvudet och påverkade resten av spelet också.
Citera
2021-10-14, 20:25
Medlem
Schwartzmann har vaknat på fel sida. 3-0 till Chuck Norrie.
Citera
2021-10-14, 20:44
Medlem
ingetbranicks avatar
Jisses, 6-0 till Norrie på 32 minuter. Men Schwartzman är inte typen som ger upp, det kommer nog att bli en helt annan match nu.
Citera
2021-10-14, 22:53
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Schwartzmann har vaknat på fel sida. 3-0 till Chuck Norrie.

Nej, det var verkligen inte Schwartzmans dag. 6-0 6-2 till britten som spelade sin tionde kvartsfinal för i år. Lite lustigt förresten att 6-0 6-2 var exakt samma siffror som Norrie förlorade finalen i San Diego med för ett par veckor sen, mot Casper Ruud - samme Ruud som Schwartzman enkelt manövrerade ut i går i raka set. Jaja, även tennisbollen är rund ...
Citera
2021-10-15, 00:53
Avslutad
Tursunov tränar alltså bönan Kontaveit.

Har vi några andra exempel på forna ATP-spelare som tränar WTA-tjejer?

Connors teamade upp lite med Sharapova, har jag för mig, men det höll väl ungefär 20 minuter. Nån annan? Känns som det skulle kunna vara rätt skoj. ( )

(Ok, Darren Cahill, men på nåt sätt känns han som han aldrig var så mycket att hänga i julgran som spelare, trots två titlar och en högsta ranking på 22. Brad Gilbert kanske också?)
Senast redigerad av fryskyl 2021-10-15 kl. 00:56.
Citera
2021-10-15, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Tursunov tränar alltså bönan Kontaveit.

Har vi några andra exempel på forna ATP-spelare som tränar WTA-tjejer?

Connors teamade upp lite med Sharapova, har jag för mig, men det höll väl ungefär 20 minuter. Nån annan? Känns som det skulle kunna vara rätt skoj. ( )

(Ok, Darren Cahill, men på nåt sätt känns han som han aldrig var så mycket att hänga i julgran som spelare, trots två titlar och en högsta ranking på 22. Brad Gilbert kanske också?)
Thomas Johansson tränade väl Wozniacki ett tag
Citera
2021-10-15, 21:34
Medlem
Danskan bytte väl tränare ungefär liks ofta dom trosor
Citera
2021-10-15, 21:38
Medlem
Polacken har ett gediget spel Karatsev bjöd på alldeles för mycket för att det skulle bli match
Citera
2021-10-16, 05:28
Bannlyst
Jahopp, semifinalerna alltså:

Grigor Dimitrov (23)
Cameron Norrie (21)

Taylor Fritz (31)
Nikoloz Basilashvili (29)

Det lär inte vara några problem att få tag på biljetter inför dagens matcher med den lineupen. Men publiken har ju svikit hela veckan, aldrig sett så lite folk på läktarna.

Dimitrov visar form igen, Mr jojo. Nu är han klar för Stockholm Open också, så vi säger väl välkommen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in