2021-10-14, 11:10
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Va? Du skojar

Nej, jag har skrev att du manipulerade och blandar bort korten.
Citera
2021-10-14, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Nej, jag har skrev att du manipulerade och blandar bort korten.

Då förstår jag att du inte vill leva efter bibelns principer.

Om det uttalandet inte är negativt om min person, kan du säga samma sak till dina närmaste (som du har kring dig nu). Kan du säga till ditt barn att h*n är manipulerande? ( om du nu har barn).
Citera
2021-10-14, 11:37
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Det är emot bibelns principer, och då kan man likagärna lägga ner alltihop, om man nu inte ska följa det som står i bibeln.

Fast Bibeln består av en massa uråldriga ofta mycket symboliska texter som skrevs av helt vanliga människor för länge sedan. Världen och samhället har förändrats oerhört sedan dess, så man kan inte ta in allt som står som en absolut sanning eftersom det som står speglar det samhälle och de värderingar som rådde på den tiden, exempelvis så existerade inte demokrati överhuvudtaget. Att du verkar se det hela annorlunda och byggt på det du skriver gör att jag uppfattar dig som en bokstavstroende religiös fanatiker utan verklighetsanknytning. Och detta är inget personangrepp utan enkom baserat på vad du skriver här på Flashback.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2021-10-14 kl. 11:43.
Citera
2021-10-14, 11:40
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:

Om det uttalandet inte är negativt om min person, kan du säga samma sak till dina närmaste (som du har kring dig nu). Kan du säga till ditt barn att h*n är manipulerande? ( om du nu har barn).

Nu blandar du bort korten igen. Ja, om mitt barn smusslar och förvränger så är det inget konstigt att säga till. Men nu så försökte du igen att lura bort diskussionen, jag tycker det är du som riktar in dig på person mer än sakfråga, inte jag.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2021-10-14 kl. 11:43.
Citera
2021-10-14, 11:42
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Då förstår jag att du inte vill leva efter bibelns principer.

Så det är enligt Bibelns principer att blanda bort korten..? Najs
Citera
2021-10-14, 12:10
Medlem
Citat:
Så det är enligt Bibelns principer att blanda bort korten..? Najs

Och det här menar du inte är en förvrängning av det jag sade?
Citera
2021-10-14, 12:16
Medlem
Citat:
Ja, om mitt barn smusslar och förvränger så är det inget konstigt att säga till.

Jag tror knappast du säger det här till någon annan om ditt barn: "Han är manipulativ, lätt att man luras av hans taktik."

Speciellt inte om barnet är med och hör vad du säger. Men om du gör på det sättet och inte ser något problem med det, ja vad ska man säga.
Citera
2021-10-14, 12:33
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Jag tror knappast du säger det här till någon annan om ditt barn: "Han är manipulativ, lätt att man luras av hans taktik."

Speciellt inte om barnet är med och hör vad du säger. Men om du gör på det sättet och inte ser något problem med det, ja vad ska man säga.

Jag är inte din pappa. Sluta att blanda ihop korten.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2021-10-14 kl. 12:38.
Citera
2021-10-14, 12:35
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Och det här menar du inte är en förvrängning av det jag sade?

Jag skrev att du blandar ihop korten o då svarade du att du förstår att jag inte vill följa Bibelns principet.
Citera
2021-10-14, 12:37
Medlem
Citat:
Sluta att blanda ihop korten.

Sluta att förvränga.
Citera
2021-10-14, 12:39
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Sluta att förvränga.

Jag är inte din farsa förstår du. Du kanske inte är mogen för diskussion på FB om du önskar bli bemött som ett barn? 🤔
Senast redigerad av Beckisbarnet 2021-10-14 kl. 13:02.
Citera
2021-10-14, 16:41
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Är det en speciell teknik som de använder sig av, men som inte lika tydligt framhäver som i tex TTSP:s fall att han hela tiden undviker att svara på frågan..?

Det är en övning i att ge ett svar som verkar vara ett svar, men egentligen har man inte svarat på den egentliga frågan, ungefär så här:

En talesman för scientologikyrkan får följande fråga från en reporter:

Marc Headley hävdar att kyrkans ledare David Miscavige misshandlar medlemmar. Stämmer det?

Svaret kan då bli något i stil med:

Jag vet inte varifrån Marc Headley har fått uppfattningen om att David Miscavige misshandlar medlemmar, så jag kan inte svara för honom. David Miscavige är en hederlig person som inte har haft något som helst problem med rättvisan och har aldrig ens fått böter för vare sig fortkörning eller felparkering.

Då krävs det en riktigt uppmärksam reporter för att notera att frågan inte besvarades alls, utan istället inriktade sig på att göra uppgiftslämnaren mindre trovärdig.

Läs förresten gärna Marc Headleys bok som jag länkade till ovan i ett annat inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in