2021-10-14, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Så kan det givetvis vara.
Själv har jag hela tiden trott att det syftar på att hon inte kom in i samtalet/chatten (eller vad det nu var).
Men, allt är möjligt i denna värld av dubbelbottnade och tvetydiga meddelanden.

Det är väl ganska uppenbart att SD syftade på att LW inte svarade mer via nätet. Enl honom själv så hade han väl ingen aning om att LW var vid bullerplanket vid den tiden. Alltså en del av hans plan för att verka oskyldig.

Har också för mig att han skrev Sov Gott... (något som jag har för mig jag tänkte skulle stå i en dödsannons) i stället för typ nattis dem emellan.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-10-14 kl. 09:42.
Citera
2021-10-14, 09:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är väl ganska uppenbart att SD syftade på att LW inte svarade mer via nätet. Enl honom själv så hade han väl ingen aning om att LW var vid bullerplanket vid den tiden. Alltså en del av hans plan för att verka oskyldig.

Har också för mig att han skrev Sov Gott... (något som jag har för mig jag tänkte skulle stå i en dödsannons) i stället för typ nattis dem emellan.

Ja, just det där ”Sov gott” är i all sin oskuld riktigt ruskigt med tanke på vad som hade hänt henne.
Dubbelbottnat var ordet.
Citera
2021-10-14, 10:07
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

Den här dubbeltydigheten hos honom är så utstuderad, bara han vet vad som har hänt och det låter som att han samtidigt vill väcka en känsla av obehag hos sin omgivning.

Som när han chattar med grannen angående 14 maj:
"Jo, jag var nog som
vanligt....
Hade liksom inte ont
blod i tanken"

Och till HÅ som han stöter ihop med morgonen därpå:
"Var inte min mening att skada"

Jag tänker på det L sade, att han brukade prata tvärtom. Och det stämmer ju.
Citera
2021-10-14, 10:08
Medlem
Citat:

■ 1: ) Har också för mig att han skrev Sov Gott... (något som jag har för mig jag tänkte skulle stå i en dödsannons) i stället för typ nattis dem emellan.

■ L*na Wesstr*m bringades om livet under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Tisdagen den 15 Maj 2018.

■ Klockan 00:23:07 svarade St*fan Davidss*n på ett mail i sin mobila enhet.

■ Klockan 00:29:36 skrev St*fan Davidss*n till L*na Wesstr*m samt citat:

■ 1: ) "Hepp, du kom inte in mer. Sov gott, hörs i morrn" ... slut citat/

■ Klockan 01:13:12 St*fan Davidss*n:s mobila enhet vid Varbergamasten.

■ Klockan 05:23:46 någon loggade in på L*na Wesstr*m:s dator.

■ Klockan 05:51:04 St*fan Davidss*n skrev via Telegram till L*na Wesstr*m samt citat:

"Morrn, vad händer ? somnade ifrån igår" ... slut citat/

Mvh/JM.
Citera
2021-10-14, 10:35
Medlem
■ Dygnsväxlingen mellan Måndagen 14 Maj till Tisdagen den 15 Maj 2018.

■ Klockan 00:00:00 en Pdf öppnades i St*fan Davidss*n:s dator 💻

■ Klockan 00:02:58 St*fan Davidss*n transmitterade till L*na Wesstr*m samt
citat: "Fint" ... slut citat/

■ Klockan 00:03:08 St*fan Davidss*n transmitterade till L*na Wesstr*m samt
citat: "Blir försent" ... slut citat/

■ Klockan 00:03:14 St*fan Davidss*n transmitterade via Telegram till L*na Wesstr*m samt citat:

"Avslutat strax" ... slut citat/

■ Klockan 00:07:47 L*na Wesstr*m:s mobila enhet befann sig någonstans vid Hjalm*r Bergm*n:s väg 📱

Fråga: Vad befann sig HD från klockan 00:00:00 till klockan 00:07:54 ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-10-14 kl. 10:39.
Citera
2021-10-14, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Den här dubbeltydigheten hos honom är så utstuderad, bara han vet vad som har hänt och det låter som att han samtidigt vill väcka en känsla av obehag hos sin omgivning.

Som när han chattar med grannen angående 14 maj:
"Jo, jag var nog som
vanligt....
Hade liksom inte ont
blod i tanken"

Och till HÅ som han stöter ihop med morgonen därpå:
"Var inte min mening att skada"

Jag tänker på det L sade, att han brukade prata tvärtom. Och det stämmer ju.

Håller med Dig om vad Du skriver ovan.

Mitt svar gällde SD:s "skrivande" till LW på mordnatten. Han visste där och då att LW inte var kapabel att svara mer.
Men... han fortsatte att skriva för att visa att han hade ingen aaaning om vad som hänt där på natten bakom bullerplanket. Lite ilsken var han nog fortfarande... skrev God Natt i stället för nattis. (Likt brevet till Åkl med sitt hat som han inte kunde hålla inne med, trots bättre vetande).
Citera
2021-10-14, 11:01
Medlem
■ Förflutna, elva dagar efter det att L*na Wesstr*m hade bragts om livet bakom ett bullerplank samt sex dagar förflutna efter det att en avliden människokropp hade upptäckts bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ Tokskurandet av den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n:s golvbrunn i hans hus vid Bet*svägen 14 Bertil samt genom initiativtagaren Yodinnan HD, detta ägde rum samtidigt som den store och mäktige Páter SOA hade utnämnt sig själv till sotarmästare och toksotade St*fan Davidss*n:s skorsten.

■ Storstädningen som ägde rum under Fredagen den 25 Maj 2018 handlade om att vara St*fan Davidss*n behjälpliga med att undanröja bevis, men❗som Pàter SOA en gång uttryckte sig samt citat: "Alla kan ju begå ett misstag" ... slut citat/ ... och det behövde ju inte enbart handla om en 6-årig otrohetsaffär mellan St*fan Davidss*n och L*na Wesstr*m, det kunde ju också handla om att glömma bort att tokskura St*fan Davidss*n:s tvättmaskin och vilket så skedde vid det aktuella tillfället.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-10-14 kl. 11:05.
Citera
2021-10-14, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har länge funderat på om MVM och huvamannen kan hittas i det stora Geocaching-gänget som BO:et höll till i då BO:et var ute och jagade olika manspersoner för sex ?

Vad tror du om den teorin ?

Kan det finnas en möjlighet tror du att MVM och huvamannen är Geocachare ? i så fall måste dom ju ha känt BO:et mycket väl före mordet begicks bakom Bu-p:et.

Mvh/ @JokerMannen

Berättade din vän LW att hon var ute och jagade olika manspersoner för sex?

Om inte, varför har du en tro på att hon så gjorde?
Citera
2021-10-14, 11:42
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Berättade din vän LW att hon var ute och jagade olika manspersoner för sex?

Om inte, varför har du en tro på att hon så gjorde?

Helt otroligt vad @jokermannen svänger, Allt från karlar som satt i LWs soffa med kölapp för sex till att LW var ute och jagade karlar för sex till att vara LWs bästa vän och får förtroendet att läsa den berömda dagboken som just nu LWs väninna sitter på och av någon okänd anledning inte har lämnat in till utredarna i fallet, @jokermannen har många strängar på sin lyra.
Citera
2021-10-14, 12:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror att HD var nyfiken på hur mycket kontakt SD hade med LW vid tiden inför resan.

Kanske var frågan den 8:e, om hon skulle skriva in SD på LW:s wig, ett sätt att försöka ta reda på hur kontakten såg ut. Hade SD svarat "ja tack" till fusket så var det ett bevis för HD att de inte hade så mycket kontakt (LW visste inte vad SD var/hade för sig).

Jag inte främmande för att det var HD som var "huvapersonen" som uppträdde mysko vid 22-tiden på mordkvällen. Ute på lite spaning för att se om SD befann sig hemma hos LW innan deras resa till USA.

Ställa en rak fråga till SD vid den tiden var inte aktuellt eftersom han ljög nonstop ang sina kontakter med LW.
Det lät långsökt må jag säga.
Citera
2021-10-14, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det lät långsökt må jag säga.

Vad menar Du låter långsökt av det jag skrev?
Citera
2021-10-14, 12:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad menar Du låter långsökt av det jag skrev?
Det som berörde mitt. Inlägg som du besvarade om 8 maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in