2021-10-14, 00:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag drar samma slutsatser som du här.

Bestämt sig hade han redan; frågan var bara när, nu när mordplanen hade misslyckats ett par dagar tidigare.
Vad som är konstigt är att hon fortsätter se S:s FTF:er som sina egna, ex MRSS så sent som i mars månad. Hur länge hade hon tänkt fortsätta fusket. - Och gällde det bara L:s cacher?
För hon var ju på S om att skriva in honom med i "Lyssna till livet."

Det finns gott om ageranden och yttranden från hennes sida som inte kan sägas vara annat än moraliskt förkastliga. Finns antagligen ett berg av undertryckt ilska här.
Ingen utomstående har reagerat på att S och H inte passade för varandra; tvärtom så finns vittnesmål på att de var väldigt lika.
Att vilja fuska och skriva in honom på "Lyssna till livet" 8 maj visar på ren provokation - för att det faller direkt tillbaka på bråket med LW:

HD hade som krav att även SDs fuskloggar skulle raderas. När LW frågar vilka hon menar har hon inget svar.

Hur hade HD tänkt sig resten? Skulle SD ha skrivit en falsk digital logg från sitt konto? De har ju redan splittat, hon skriver ju på sitt Haxkonto.

LW hade gått bananas om hon upptäckt att SD aldrig varit på plats vid hennes wig.

Frågan "Vill du bli inskriven i Lenas wig" ser jag som en ren påminnelse till SD - om hela situationen med LW.

"Tänk så annorlunda livet skulle kunna se ut under andra förutsättningar" är så dubbelbottnat och insinuant som det bara kan bli.

Hon slänger ur sig förfrågan helt apropå när diskussionen kokat ner i att SD dragit upp att han anklagas för sin otrohet.

Här är HD rejält skarp och påtalar att bollen ligger hos honom hur deras relation ska utvecklas. I förhör säger han att hon kan bli väldigt chefig ang vissa saker då diskussionen kommer på tal.

Han reagerar infantilt med att inte vilja åka till USA, medan hon förutsätter att de ska planera.

Identiskt samma reaktion som ses efter han lämnat LW borta i Vivallaskogen. Han skriver till HD på natten att han inte får igenom esta, önskar henne trevlig resa.

Ihop med hennes kryptiska hälsning till SD på LWs wig luktar det här riktigt illa - och är det som främst får mig att fundera på om hon är drivande/ställer krav - ihop med hennes för övrigt känslokalla attityd när hon hoppas hon är död vid försvinnandet och loggar om efter mordet.

Vilket jag tror att FhL tittar på likaväl i förhör då de pressar på rätt friskt med frågor kring denna dialog.
Citera
2021-10-14, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jo, de är skyldiga till undanröjande av bevis, samt att vara korkade. Det kan inte vara så svårt att begripa att städning hos en mordmisstänkt kort efter att grannfrun han pippat har hittats ihjälslagen inte är lämpligt. Att det är otroligt dumt, på gränsen till så dumt att man kan ana medhjälp.

Eller så gjorde de städningen i full vetskap om vad de gjorde. Dvs att hjälpa en mördare komma undan.

Det var inte bara LWs cache HD fuskade med, det var alla cacher SD loggat.
HD var och är manisk och besatt av geocaching. Så till den grad att barnen ofta lämnas hemma för att hon ska cache.
Detta då en mördare går lös i kvarteret.
Hon till och med sjukskriver sig för att kunna resa runt och jaga burkar.
HD är gränslös, både i sin geocache mani och i sitt hat mot LW.
Hon ser så sprudlande glad ut numera, nästan så att jag tror att hon myser av att numera ta cacher som Stefan och Lena aldrig kommer ta, det går inte eftersom de är döda.
Stackars HD som mirakulöst blivit fri från sin psykiska ohälsa
Citera
2021-10-14, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att vilja fuska och skriva in honom på "Lyssna till livet" 8 maj visar på ren provokation - för att det faller direkt tillbaka på bråket med LW:

HD hade som krav att även SDs fuskloggar skulle raderas. När LW frågar vilka hon menar har hon inget svar.

Hur hade HD tänkt sig resten? Skulle SD ha skrivit en falsk digital logg från sitt konto? De har ju redan splittat, hon skriver ju på sitt Haxkonto.

LW hade gått bananas om hon upptäckt att SD aldrig varit på plats vid hennes wig.

Frågan "Vill du bli inskriven i Lenas wig" ser jag som en ren påminnelse till SD - om hela situationen med LW.

"Tänk så annorlunda livet skulle kunna se ut under andra förutsättningar" är så dubbelbottnat och insinuant som det bara kan bli.

Hon slänger ur sig förfrågan helt apropå när diskussionen kokat ner i att SD dragit upp att han anklagas för sin otrohet.

Här är HD rejält skarp och påtalar att bollen ligger hos honom hur deras relation ska utvecklas. I förhör säger han att hon kan bli väldigt chefig ang vissa saker då diskussionen kommer på tal.

Han reagerar infantilt med att inte vilja åka till USA, medan hon förutsätter att de ska planera.

Identiskt samma reaktion som ses efter han lämnat LW borta i Vivallaskogen. Han skriver till HD på natten att han inte får igenom esta, önskar henne trevlig resa.

Ihop med hennes kryptiska hälsning till SD på LWs wig luktar det här riktigt illa - och är det som främst får mig att fundera på om hon är drivande/ställer krav - ihop med hennes för övrigt känslokalla attityd när hon hoppas hon är död vid försvinnandet och loggar om efter mordet.

Vilket jag tror att FhL tittar på likaväl i förhör då de pressar på rätt friskt med frågor kring denna dialog.

Jag tror att HD var nyfiken på hur mycket kontakt SD hade med LW vid tiden inför resan.

Kanske var frågan den 8:e, om hon skulle skriva in SD på LW:s wig, ett sätt att försöka ta reda på hur kontakten såg ut. Hade SD svarat "ja tack" till fusket så var det ett bevis för HD att de inte hade så mycket kontakt (LW visste inte vad SD var/hade för sig).

Jag inte främmande för att det var HD som var "huvapersonen" som uppträdde mysko vid 22-tiden på mordkvällen. Ute på lite spaning för att se om SD befann sig hemma hos LW innan deras resa till USA.

Ställa en rak fråga till SD vid den tiden var inte aktuellt eftersom han ljög nonstop ang sina kontakter med LW.
Citera
2021-10-14, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hon ser så sprudlande glad ut numera, nästan så att jag tror att hon myser av att numera ta cacher som Stefan och Lena aldrig kommer ta, det går inte eftersom de är döda.
Stackars HD som mirakulöst blivit fri från sin psykiska ohälsa

Varför skulle det vara "stackars HD" om hon nu blivit fri från sin psykiska ohälsa?

Vad är det som säger att hon är fri från den? Det är väl ingen som vet hur hon mår idag (förutom hon själv och närstående så klart).
Citera
2021-10-14, 08:24
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

HD förslog att skriva in SD på wig:en för att hon visste/anade att han varit där året innan? Han hade inte loggat ännu för att dölja för henne? Hans svar till HD om cachens 2-minuterspauser tycker jag antyder om att han halvt bekräftar att han varit där.

SD har i efterhand och efter mordet loggat *datum 26 juni 2017.

När det gäller inloggningar på hans geokonto sen han dött är det väl HD som överför hans travelbugs som hon anser är hennes nu.

Efter SD:s självmord plockade någon/några bort loggar för honom och HD. Det försvann lite i trådens diskussioner. Jag vet inte om någon grävde om saken, men flera i tråden upptäckte att antal loggningar plötsligt var lägre.

Tillägg: LW har lagt ut foton för WIg:en som är tagna 26 maj 2017. Min teori är att SD var med henne då, fast han i juni-18 loggar och låtsas att han tagit turen ensam 26 juni året innan och skriver "TFTC. Mer senare troligen". Ovanligt få ord för att vara SD.
Senast redigerad av Asynjan 2021-10-14 kl. 08:42.
Citera
2021-10-14, 08:47
Avslutad
Jag lyssnar på podme dokumentären. Så mycket som är bortglömt, som inte tagits med.
En sak, Stefan är den första som lägger märke till att Lena slutat svara, skickar ett meddelande till henne
- Hepp, du kom inte in mer

Kom in från vad?
Har inte reflekterat över det tidigare.
Citera
2021-10-14, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag tror att HD var nyfiken på hur mycket kontakt SD hade med LW vid tiden inför resan.

Kanske var frågan den 8:e, om hon skulle skriva in SD på LW:s wig, ett sätt att försöka ta reda på hur kontakten såg ut. Hade SD svarat "ja tack" till fusket så var det ett bevis för HD att de inte hade så mycket kontakt (LW visste inte vad SD var/hade för sig).

Jag inte främmande för att det var HD som var "huvapersonen" som uppträdde mysko vid 22-tiden på mordkvällen. Ute på lite spaning för att se om SD befann sig hemma hos LW innan deras resa till USA.

Ställa en rak fråga till SD vid den tiden var inte aktuellt eftersom han ljög nonstop ang sina kontakter med LW.

HD har nog smugit på SD mer än en gång. Konstigt vore det annars om hon under hela 6 års tid aldrig har begripit att SD och Lena träffades.
Citera
2021-10-14, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag lyssnar på podme dokumentären. Så mycket som är bortglömt, som inte tagits med.
En sak, Stefan är den första som lägger märke till att Lena slutat svara, skickar ett meddelande till henne
- Hepp, du kom inte in mer

Kom in från vad?
Har inte reflekterat över det tidigare.

Intressant. Minns inte själv att den exakta ordalydelsen var just så.
(Kan han annars ha menat "kom in i samtalet"?)
Senast redigerad av zilvereko 2021-10-14 kl. 09:02.
Citera
2021-10-14, 09:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
HD har nog smugit på SD mer än en gång. Konstigt vore det annars om hon under hela 6 års tid aldrig har begripit att SD och Lena träffades.
Det var väl därför hon valde att bosätta sig så hon kunde se över till Lenas bostad
Citera
2021-10-14, 09:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Intressant. Minns inte själv att den exakta ordalydelsen var just så.
(Kan han annars ha menat "kom in i samtalet"?)
Det bara slog mig, du kom inte in mer, in från bullerplanket, är min tolkning.
Citera
2021-10-14, 09:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Så kan det givetvis vara.
Själv har jag hela tiden trott att det syftar på att hon inte kom in i samtalet/chatten (eller vad det nu var).
Men, allt är möjligt i denna värld av dubbelbottnade och tvetydiga meddelanden.
Citera
2021-10-14, 09:31
Medlem
Citat:

Du har säkert rätt i det. Tämligen avslöjande i så fall. SD måste i sin egotripp ha trott att han var oövervinnerlig.

Tråkigt nog är han inte ensam om att ha så höga tankar om sig själv. Ute i samhället finns det flera sådana.

Har själv träffat minst en sådan på mycket nära håll...man får vara glad att man fortfarande lever
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in