2021-10-13, 09:51
Medlem
Varför inte byta till en bostad med ca 1000 i månadsavgift istället?

Finns ett gäng små ettor för runt 1-1,5 mille i sthlm med den avgiften.
Citera
2021-10-13, 11:26
Medlem
Du ska ju så klart göra motstånd då det är banker och politiker som rånar unga på sin framtid. Om folk bara visste hur mycket de har förstört allas våran framtid. Det här är antimänniskor som oavkortat borde mördas.
Du ska ju inte gå med på att bo som en luffare då det är vad politikerna vill.
Citera
2021-10-13, 14:56
Medlem
Börja sälj din lilla pojkrumpa istället för att fundera på hur du kan leva på oss andra.
Citera
2021-10-13, 17:29
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
De flesta jobbar för att spara till bostad eller generellt kunna leva bra. Får jag fråga vad du potentiellt spar pengar till?
Källa på det? Dom flesta som jobbar gör det för o överleva, inte spara östermalmarn.
Citera
2021-10-13, 17:36
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Källa på det? Dom flesta som jobbar gör det för o överleva, inte spara östermalmarn.

Precis det jag menade. Betala hyra och äta. Sistnämnde förmodligen så bra man kan.
Citera
2021-10-13, 17:39
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Precis det jag menade. Betala hyra och äta. Sistnämnde förmodligen så bra man kan.
Sant. Tänk vad många det är som tror arbete, bostad o mat är vktigt utan mer det löser sig..tragiskt.
Citera
2021-10-13, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Det behöver inte alls stämma. Du får sån otrolig hävstång i och med bostadslånet.
Istället för att du har 150k på aktiemarknaden så har du bostad för en miljon. Även med mycket mindre procentökning så blir summorna större.

Det köper jag.
Men du kan göra samma på börsen med turbos om man vill.
Citera
2021-10-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerzone2000
15 timmar varje dag?

Okej. Jag är nog inte hemma så mycket.
Citera
2021-10-13, 20:48
Medlem
getbusys avatar
Nej det kommer inte gå, du kommer se ut som 100år när du är 50.Det är ett slitsamt liv att bo i en bil/trapp/tunnelbana. Totalt ovärt.
Citera
2021-10-13, 20:58
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tendielord
hatar henne inte. hon gör allt jag vill. Men många gånger vill jag vara ensam. Tror ni måste läsa på lite om asperger.

Jag blir totalt utmattad av människor, även min flickvän. Därimot vill vi inte vara ensamma även fast vi vill vara ensamma.

Din plan kommer sluta med att någon gör en orosanmälan gällande din flickvän, och i soc-rapporten kommer det stå att hon är i ett destruktivt förhållande som drivit henne till hemlöshet.
Om du är i ett förhållande där du har ett överläge, så handskas varsamt med det. Människor har känslor, behov och rättigheter oavsett om de har asperger eller inte.
Citera
2021-10-13, 21:02
Medlem
qwertyyyyyys avatar
Jag har varit hemlös många gånger inom flera år på grund av att vardagen alltid blivit förutsägbar och ostimulerande för mig. Därför bör jag jobbade levde jag alltid billigt och delade boende med andra. Sen sparade jag pengar och reste efter ett tag och sa upp boendet. Så har jag gjort många år till och från och har därför erfarenhet som hemlös.

Utomlands är det lättare p.g.a klimatet. I Sverige har vi ett sådant klimat att det är lätt på våren och sommaren och en bit in på hösten. Ungefär 6 månader om året går det i Sverige. Men på vintern är det för hårt. Värme behöver man det ger livskvalitet i livet och är värt att betala för. Andra alternativet som jag tror skulle passa dig är

1. Ta körkort och köp en skåpbil du kan sova i. Därinne kan du ha kök och dina kläder och några få saker du behöver. Sen fortsätter du på ditt jobb. Du kan bo i Sverige p våren och sommaren och på vintern kan du ställa bilen i förvaring och resa utomlands. Där är det varmare och du kan ta med dig hängmatta och sov ute varje dag. Medans du är utomlands kan du försöka utveckla något av dina intressen så blir det meningsfullt. Du kan även vara volontär på olika bondgårdar när du vill ha lite bättre standard. Då kan du jobba på någon bondgård och få mat och boende där så du spenderar inga pengar.

Du kan försöka att hitta något jobb du kan jobba med säsonger alltså sommarsäsongen då blir denna livsstil lättare.

Jag har levt så till och från men just nu känner jag att jag är i ett annat stadie i livet och är inte så intresserad av att vara hemlös eller resa längre. Men är väldigt tacksam över den tiden har fått se mycket och träffat intressanta människor. Nu har jag fått tag på lite mark och är mer intresserad av att leva enkelt där kunna odla osv.

Jag har alltid tyckt det är lite jobbigt att betala hyra. Men efter att ha varit hemlös och vet hur det känns så kan jag säga att på vintern är det värt att betala hyra på grund av att annars betalar man med sin psykiska hälsa som valuta istället.
Citera
2021-10-14, 07:15
Medlem
Nochillss avatar
När jag besökte Paris för några år sedan såg jag många som "låg och Sov" nere i någon sunkig Metro station... Fy fan!
I Stockholm har jag uppmärksammat Zigenare som ligger och sover under bar Himmel på Stureplan, sen Höst.

Det går inte att Spara några Pengar på att övernatta på ett sådant sätt, detta är bara en Tillfällig lösning.
Själv så har jag övernattat en del gånger på Tågstationer, Flygplatser och i Källarutrymmen i brist på annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in