2021-10-13, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Den här teorin har jag funderat på ett tag. Det kan vara ett beställningsjobb där människosmugglare är inblandad.
Trace the money flow skulle jag vilja säga.
Min tanke var inte att han sålt henne utan påvisa hur lätt det är att komma in i länder som tex många gör via människosmuggling.
Citera
2021-10-13, 19:28
Medlem
J”nas Ericis”n Nihlst”rp
” O
Citera
2021-10-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Polisen säger inte mycket om tiderna.
Enligt familjen så åkte de i väg ca. 18.
Sista signalen från hennes mobil kommer mellan 19 - 21 från Oxie vid väg 101.
Efter midnatt sonen anmäler henne försvunnen.
Två timmar senare griper man honom.
Då tänker jag, åkte vid kl 18 en fredag till Oxie,framme efter 20 min eller mer, ett par på kvällspromenad möter dom innan mörkret, säg ca kl 19-19,30. Mannen kanske åker hem runt ca kl 20. Är med barnen tills han lämnar över dom till soc som det sägs han gjorde, kan kl ha blivit runt 22-23 tiden och grips kl 02,10. Finns inte mycket tid att köra några längre sträckor. Har det hänt henne något finns hon i närheten. Är hon på flykt tror jag hon gömmer sig i Sverige, Danmark eller Norge. Men Polen är ett starkt alternativ också. Vid mobiltömningarna kommer det komma fram mycket, även datorer om det är gjort beslag på dom.
Citera
2021-10-13, 19:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Ringa till vem och varför?
a) Till vem som. För att berätta vad som hänt och varför hon inte åkte med hem.
b) Till någon hon litade på till 100% som kunde skjutsa henne vidare till ett gömställe/tillhandahålla ett dylikt. Med allmänna kommunikationsmedel kunde hon lätt bli igenkänd.
Citera
2021-10-13, 19:55
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Då tänker jag, åkte vid kl 18 en fredag till Oxie,framme efter 20 min eller mer, ett par på kvällspromenad möter dom innan mörkret, säg ca kl 19-19,30. Mannen kanske åker hem runt ca kl 20. Är med barnen tills han lämnar över dom till soc som det sägs han gjorde, kan kl ha blivit runt 22-23 tiden och grips kl 02,10. Finns inte mycket tid att köra några längre sträckor. Har det hänt henne något finns hon i närheten. Är hon på flykt tror jag hon gömmer sig i Sverige, Danmark eller Norge. Men Polen är ett starkt alternativ också. Vid mobiltömningarna kommer det komma fram mycket, även datorer om det är gjort beslag på dom.

*Enligt din beräkning då tog det 1,5 timme som han var borta. Enligt vad som skrevs tog det "en längre stund".
* Det är inte säkert att det äldre paret träffade just de. Mannen sa "de kunde vara de".
*Vi vet inte om han stannade med barnen eller han avlämnade bara sonen.

Vi vet att:
* efter midnatt 14-årige sonen anmälde mamma försvunnen. Gjorde han det från soc?
* polisen åker till lägenheten men den är tom
*2 h efter anmälan polisen griper mannen

Varför 14-årige pojke anmälde mamman försvunnen och inte en 49 årig karl?
Varför kör han barnen till soc?
Hur har väskan hamnat i Ystad?

Väskan är det mest mystiska enligt mig.
Citera
2021-10-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Ja, det ligger något i den teorin det är inte alls uteslutet att f.d. maken har sålt henne.
När de gick från bilen, där barnet satt kvar så var det kanske bara för att i princip överlämna henne till någon annan. Man bör nog efterlysa henne internationellt.
Man undrar ju hur dom pratade i bilen innan dom gick iväg och varför dom gick. Det måste ju sonen ha hört. Och vad sade dom till sonen att dom skulle göra? Får man förhöra sonen om den saken eller vill dom inte oroa honom. Kommer inte ihåg hur gammal han är. Han måste ju veta på ett ungefär hur länge dom var borta. Vart lämnades han av pappan? Är det mormor som har barnen nu? Eller någon annan tillfällig familj.
Citera
2021-10-13, 19:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
I teorin är ju nästan allt möjligt men när det kommer till brott bör man ju tänka lite Occams rakkniv. En kvinna lämnar sin man, har skyddade uppgifter samt sökt om kontaktförbud = mannen skadar eller dödar kvinnan. Är ju inte ovanligt direkt.

Hon har inte lämnat honom, dom är fortfarande gifta och är skrivna på samma adress.

Om hon ville ha kontaktförbud så klingar det väl rätt illa att träffa sin make?
Citera
2021-10-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon har inte lämnat honom, dom är fortfarande gifta och är skrivna på samma adress.

Om hon ville ha kontaktförbud så klingar det väl rätt illa att träffa sin make?
Hon fick ju inte kontaktförbud så då kanske hon blev tvungen att träffa honom. Blev väl tvungen att öppn dörren iallafall. Man vet ju hellre ingenting om vad för humör den mannen har.
Citera
2021-10-13, 20:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Ja, det ligger något i den teorin det är inte alls uteslutet att f.d. maken har sålt henne.
När de gick från bilen, där barnet satt kvar så var det kanske bara för att i princip överlämna henne till någon annan. Man bör nog efterlysa henne internationellt.

Vadå? Du och en skribent till spekulerar i om maken har sålt henne? Till vem skulle det då vara? En internationell traffickingliga? Arabiska slavhandlare?

Är det inte mer troligt att hon blivit kidnappad av utomjordingar?

Maken är dessutom inte en fd. make, paret är fortfarande gifta.
Citera
2021-10-13, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx

Säg att man har ett par timmar på sig och med bil man kan man hinna säg runt 60km på en timme, i slumpartad riktning. På en timme då har den som ska söka igenom den ytan runt 11000 km2 att leta igenom. Sen är det väl utefter vägar och annat som är troligt och inte mitt i en skog men det är en hel del o leta igenom oavsett... Sen finns det väl fler genvägar för att få ner den ytan mer om man har koll på vad som är vanligast att folk gör i liknande situationer om det är så illa att hon inte lever,,,,
Citera
2021-10-13, 20:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hon fick ju inte kontaktförbud så då kanske hon blev tvungen att träffa honom. Blev väl tvungen att öppn dörren iallafall. Man vet ju hellre ingenting om vad för humör den mannen har.

Han kanske inte har något humör alls? Det är kanske istället hon som stod för humöret? Vi vet ingenting om det där parets respektive humör.

Det låter dessutom konstig om hon först vill ha kontaktförbud men sen träffar hon sin egen make som inte hon vill ha någon kontakt med?
Citera
2021-10-13, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vadå? Du och en skribent till spekulerar i om maken har sålt henne? Till vem skulle det då vara? En internationell traffickingliga? Arabiska slavhandlare?

Är det inte mer troligt att hon blivit kidnappad av utomjordingar?

Maken är dessutom inte en fd. make, paret är fortfarande gifta.
Det är bra att du håller dig till fakta att de är fortfarande gifta.
Apropå människosmuggling är det mexikanska maffian som i stort sett har hand om marknaden.
Han behöver inte sålt henne utan snarare betalat för att bli av med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in