2021-10-13, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Hänvisar till all människosmuggling in i länder. En båt är stor och tänk alla lastbilar etc som kör på färjan. Varenda fordon genomsöks ej. Oftast stickkontroller bara och det är i ankommande land inte i avgående.
Den här teorin har jag funderat på ett tag. Det kan vara ett beställningsjobb där människosmugglare är inblandad.
Trace the money flow skulle jag vilja säga.
Senast redigerad av Lars48. 2021-10-13 kl. 16:42.
Citera
2021-10-13, 16:42
Medlem
Har dom sagt ngt om ungefärliga klockslag om det finns tex när var promenaden när han kom till bilen själv, när han lämnade barnet. Och hur lång tid efter det han har varit själv och haft möjlighet att göra sig av med en kropp innan polisen plockade in honom.
Senast redigerad av TveksamArvtagare 2021-10-13 kl. 16:45.
Citera
2021-10-13, 16:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Konstiga saker händer. Men känns väldigt osannolikt. Att någon random person skulle hitta och stjäla något från Sveriges mest eftersökta kvinna, som då är död, tror jag inte på.

Det finns massvis med personer som inte lusläser nyheterna eller följer den här tråden.

Dom vet definitivt inte vem den försvunna kvinnan är.

Media har inte heller skrivit så mycket om den försvunna kvinnan som du och vissa andra tror.

Hennes försvinnande är ingen riksangelägenhet. Det kommer dessutom nya nyheter hela tiden och gamla fall och händelser drunknar i flödet.

Ett par av mina hypoteser går ut på att hon kan ha begått suicid alternativt så ligger hon och trycker hos en ny pojkvän, kanske i Polen eller i Malmö?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-10-13 kl. 16:59.
Citera
2021-10-13, 16:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Paret i Malmö har helt uppenbart haft en destruktiv relation.

Du kan väl knappast hävda motsatsen?

Har det aktuella paret i Malmö varit sams och allt var frid och fröjd helt plötsligt?
Om jag vore intresserad av att diskutera destruktiva relationer hade jag valt en annan tråd.
Citera
2021-10-13, 16:55
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Hänvisar till all människosmuggling in i länder. En båt är stor och tänk alla lastbilar etc som kör på färjan. Varenda fordon genomsöks ej. Oftast stickkontroller bara och det är i ankommande land inte i avgående.

Fordon genomsöks inte alls. Varken på ena eller andra sidan. Och visst, hon skulle kunna muta nån chaffis att smuggla henne men då först var hon tvungen att komma fram till Ystad från Oxie.
Eller så har hon redan i Oxie stoppat en polsk långtradare? Och varför då dumpa väska i buskaget? Nu gömmer sig nånstans i skogen i Polen för hennes fall är lika känt där som här.
Citera
2021-10-13, 17:01
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Vad sägs om att nån hittar kroppen, vill bara ta del av innehållet i väskan, tar pengar och annat och dumpar resten när hen kör förbi bensinmacken.
OM Beata hade väskan med när hon försvann, vore det då inte mest logiskt att hon ringt/smsat någon efter att maken kört?
Citera
2021-10-13, 17:02
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamArvtagare
Har dom sagt ngt om ungefärliga klockslag om det finns tex när var promenaden när han kom till bilen själv, när han lämnade barnet. Och hur lång tid efter det han har varit själv och haft möjlighet att göra sig av med en kropp innan polisen plockade in honom.

Polisen säger inte mycket om tiderna.
Enligt familjen så åkte de i väg ca. 18.
Sista signalen från hennes mobil kommer mellan 19 - 21 från Oxie vid väg 101.
Efter midnatt sonen anmäler henne försvunnen.
Två timmar senare griper man honom.
Citera
2021-10-13, 17:23
Medlem
Intressant med alla möjliga och osannolika förslag på händelseförlopp.

Jag skulle dock tro att det bland dessa bara finns två troliga scenarion som vi kan utgå från.

Antingen har hon försvunnit eller blivit mördad av eller på uppdrag från maken.

Eller försöker hon ge igen och vill sätta dit honom genom att gå upp i rök.

Att hon skulle försvinna mystiskt och det slumpar sig att någon rånar hennes övergivna väska och skickar den till Ystad är just för osannolikt.

Tyvärr slutar ofta dessa fall med en död kvinna men visst, i detta fall kan det vara så att hon stuckit. Det som talar mot detta är misstankegraden av mannen plus att hon då lämnat alla sina barn vind för våg.
Citera
2021-10-13, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
OM Beata hade väskan med när hon försvann, vore det då inte mest logiskt att hon ringt/smsat någon efter att maken kört?
Ringa till vem och varför?
Citera
2021-10-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Den här teorin har jag funderat på ett tag. Det kan vara ett beställningsjobb där människosmugglare är inblandad.
Trace the money flow skulle jag vilja säga.
Ja, det ligger något i den teorin det är inte alls uteslutet att f.d. maken har sålt henne.
När de gick från bilen, där barnet satt kvar så var det kanske bara för att i princip överlämna henne till någon annan. Man bör nog efterlysa henne internationellt.
Citera
2021-10-13, 18:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgnam
Intressant med alla möjliga och osannolika förslag på händelseförlopp.

Jag skulle dock tro att det bland dessa bara finns två troliga scenarion som vi kan utgå från.

Antingen har hon försvunnit eller blivit mördad av eller på uppdrag från maken.

Eller försöker hon ge igen och vill sätta dit honom genom att gå upp i rök.

Att hon skulle försvinna mystiskt och det slumpar sig att någon rånar hennes övergivna väska och skickar den till Ystad är just för osannolikt.

Tyvärr slutar ofta dessa fall med en död kvinna men visst, i detta fall kan det vara så att hon stuckit. Det som talar mot detta är misstankegraden av mannen plus att hon då lämnat alla sina barn vind för våg.

Det finns mödrar som lämnar sina barn vind för våg, ofta har dom tröttnat på vardagens plikter och lider av depression. Dessa kvinnor kan sticka iväg för att vila upp sig och andas ut på okänd ort.

Vi vet inte vad den försvunna kvinnan har för historia bakom sig. Kanske har hon försvunnit tidigare men under en betydligt kortare period?

Men vad tror du på en helt annan hypotes som suicid? Kanske blev det sista mötet med maken droppen som fick bägaren att rinna över?

Vem skulle förresten mörda henne på uppdrag av maken? Han har väl ingen koppling till kriminella kretsar?
Citera
2021-10-13, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det finns mödrar som lämnar sina barn vind för våg, ofta har dom tröttnat på vardagens plikter och lider av depression. Dessa kvinnor kan sticka iväg för att vila upp sig och andas ut på okänd ort.

Vi vet inte vad den försvunna kvinnan har för historia bakom sig. Kanske har hon försvunnit tidigare men under en betydligt kortare period?

Men vad tror du på en helt annan hypotes som suicid? Kanske blev det sista mötet med maken droppen som fick bägaren att rinna över?

Vem skulle förresten mörda henne på uppdrag av maken? Han har väl ingen koppling till kriminella kretsar?

I teorin är ju nästan allt möjligt men när det kommer till brott bör man ju tänka lite Occams rakkniv. En kvinna lämnar sin man, har skyddade uppgifter samt sökt om kontaktförbud = mannen skadar eller dödar kvinnan. Är ju inte ovanligt direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in