2021-10-07, 02:08
Medlem
Har panikångest till och från och har en fråga till er som haft liknande besvär. Hur känns det att ta en benzo då? alltså går ångesten över och man hamnar på ett normalläge eller blir man även lite ”bäng” typ. Och hur snabbt tar det för den att kicka in? 5 / 10 min?
Citera
2021-10-07, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimshaddy
Har panikångest till och från och har en fråga till er som haft liknande besvär. Hur känns det att ta en benzo då? alltså går ångesten över och man hamnar på ett normalläge eller blir man även lite ”bäng” typ. Och hur snabbt tar det för den att kicka in? 5 / 10 min?
Det beror helt och hållet på vilken benzo du tar och i vilken dos. Stesolid och Xanor slår ju på relativt snabbt medans det tar längre tid för tex Sobril (ca 1 timme för mig) eller Iktorivil (ca 2 timmar för mej).

Första gången jag tog en Bensodiazepin så var det Sobril 10 mg och jag blev rätt bäng eller ja berusad men den hjälpte dåligt mot ångesten.

Nu äter jag Iktorivil 4 mg per dygn och har aldrig blivit flummig på dem, bara ångestfri och normal.

Xanor spelar dock i en helt annan liga. Jag har den vid behov men tar den väldigt sällan och då enbart 0.25 mg. Enligt mig är det den bästa Bensodiazepinen som finns mot panikångest då den slår på snabbt och du får en härlig ångestdämpande effekt samt eufori.

Det är därför den är så farlig för du kommer att känna ett psykologiskt sug efter mer om du har en beroendepersonlighet.

Dessutom skjuter toleransen i höjden snabbt och de som vet säger att det är den värsta benzon att avgift sig ifrån. Hanteras den ansvarsfullt och på rätt sätt så är det dock den ultimata panikångestdödaren enligt mig.
Citera
2021-10-10, 15:57
Medlem
Xanyos avatar
Någon som har erfarenheter av 1 mg Alprazolam tehran darou? Något krut i dom?
Citera
2021-10-11, 17:11
Medlem
Popetoterors avatar
<hej
Vad jag förstått så är inte Ksalol 1 mg Galenica beograd inte lackade, så därför slår de till snabbare.
Har själv jämfört med klocka.
Citera
2021-10-11, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slimshaddy
15-30 min beroende på tillverkare och sådär.
Citera
2021-10-11, 17:17
Medlem
Popetoterors avatar
Hej
Har du någon fundering att sluta med Xanor etc.?
Har ätit dessa preparat många år, men slutat, det tar ganska många år att sluta till du känner dig fri.
Citera
2021-10-11, 17:22
Medlem
Popetoterors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
Någon som har erfarenheter av 1 mg Alprazolam tehran darou? Något krut i dom?

Alprazolam 1mg Tehran Darou is used to treat anxiety disorders and panic disorder (sudden, unexpected attacks of extreme fear and worry about these attacks) .
Citera
2021-10-11, 20:06
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror
Alprazolam 1mg Tehran Darou is used to treat anxiety disorders and panic disorder (sudden, unexpected attacks of extreme fear and worry about these attacks) .

Med andra ord dom borde vara som vilken annan alprazolam som helst som hjälper vid panikångest. Köper och testar iallafall sen får vi se.
Citera
2021-10-13, 04:51
Medlem
Thibideauxs avatar
Citat:
Med andra ord dom borde vara som vilken annan alprazolam som helst som hjälper vid panikångest. Köper och testar iallafall sen får vi se.

Återkom gärna med recension. De ser intressanta ut för priset. Även diazepamen från Iran såg lite intressant ut. Vore kul med något nytt som faktiskt funkar för en gångs skull fo helvede.
Citera
2021-10-13, 05:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thibideaux
Återkom gärna med recension. De ser intressanta ut för priset. Även diazepamen från Iran såg lite intressant ut. Vore kul med något nytt som faktiskt funkar för en gångs skull fo helvede.
Rekommenderar Aristo, spanska från apotek. Rätt billiga.
Citera
2021-10-13, 09:40
Medlem
Popetoterors avatar
Citat:

Ksalol är som sagt inte lackade , därför smakar de ganska dåligt.
såg i en tråd att de kom från Polen etc som jag tvivlar på men kan ha fel.
Varför Ksalol smakar illa är vad jag tror är att de faller sönder , har några kartor och vissa piller smular sönder av sig själva.
Självklart så fungerar det eftersom det är ju bara pressat pulver.
Sen har jag hört att tabletter blir gamla, det är inte sant, bekräftas av ett antal läkare.
Men till baka till frågan Ksalol är mer potenta än än Xanor, möjligtvis som en gissning bindemedlen.
Har sett att vissa säger att Ksalol ligger mellan 5-10 mg, det anser jag fel eftersom jag ätit de sen 2012
men nu slutat.
Och jag kan säga så här...sluta röka är svårt, men inte i närheten, så alla ni som trippar på Xanor...sluta nu
Det kommer ta minst år, sen tänker några att ta Imovane, sprit etc...blir bara värre.
Önskar er alla väl
Citera
2021-10-13, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror
Ksalol är som sagt inte lackade , därför smakar de ganska dåligt.
såg i en tråd att de kom från Polen etc som jag tvivlar på men kan ha fel.
Varför Ksalol smakar illa är vad jag tror är att de faller sönder , har några kartor och vissa piller smular sönder av sig själva.
Självklart så fungerar det eftersom det är ju bara pressat pulver.
Sen har jag hört att tabletter blir gamla, det är inte sant, bekräftas av ett antal läkare.
Men till baka till frågan Ksalol är mer potenta än än Xanor, möjligtvis som en gissning bindemedlen.
Har sett att vissa säger att Ksalol ligger mellan 5-10 mg, det anser jag fel eftersom jag ätit de sen 2012
men nu slutat.
Och jag kan säga så här...sluta röka är svårt, men inte i närheten, så alla ni som trippar på Xanor...sluta nu
Det kommer ta minst år, sen tänker några att ta Imovane, sprit etc...blir bara värre.
Önskar er alla väl
5-10 mg? Aldrig. De få gånger jag testat senaste åren har de känts som 0.5 mg, vissa 1 mg, en del i princip verkningslösa. Så ojämna alltså. Ta det försiktigt hörrni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in