Citat:
Ursprungligen postat av
Cyron
Däckrester är väl det enda polisen sagt något om, på vägbanan innan sladden.
Ljudet sägs komma från nån kamera i närheten, nån här i tråden har förstärkt ljudet och räknat tiden mellan diverse.
Jag tycker att de två första smällarna låter som när man kör över mätkablar(riktigt ord?) som ligger här och var när trafiken, eller vad det nu är, ska mätas.
Varför däcken skulle sprängas vet jag inte, men yttre påverkan tar jag för givet. Om de haft snipers i ryggen eller om det legat något på vägbanan kan jag varken säga bu eller bä om med det underlag som finns här.
Edit: Däcken exploderar inte samtidigt. Hörs tydligt att det är två smällar - eller om det kanske är en smäll och sedan eko. Men jag tror på ett fram och ett bak.
Mitt påstående om samtidigt ur sannolikhetsbedömning kan nog vara rimlig tycker jag om det skulle smällt inom 1 sekund…
Om vi funderar på att köra på nåt och ifall det är det vi hör…
Med en hjulbas på ganska precis 3 meter och en fart av Max tillåtna 120 så blir det en tid mellan ljuden av ca 0,09 sek. Låter det som två smällar med 0,1 sek mellanrum i ljudfilen?
Med påstådda 160 så blir det ännu kortare tid.
Jag har inte kollat men det kanske finns nån som kan se ifall det är typ 2 smällar och isåfall med vilken tid emellan…