Citat:
Du kanske har för mycket förtroende för fiat valuta. Det gör de flesta, men för de som förstår, fiat valuta är bara en skandal/bedrägeri som görs av de central banken, de har makten. Men även om man har största makten i hela jorden, de ändra inte faktum. Faktum är att dagens fiat valuta är en typ av skandal/bedrägeri som de flesta person i samhälle omedvetet acceptera
T.ex. FED har producerat 500% mer USD inom 10 år efter 2008 finanskris, men vi har inte sätt någonting som ökar i pris motsvarande med 500%. Det är för att de flesta har förtroende i USD, och tror att deras värde är oförändrade hela tiden, liksom kg eller meter. Det är precis den här illusion gör det möjligt att fiat valuta skandal kan fortsätta
Men hur många år tror du att de flesta fortfarande har den här illusion? Det är många börjar vakna just nu
T.ex. FED har producerat 500% mer USD inom 10 år efter 2008 finanskris, men vi har inte sätt någonting som ökar i pris motsvarande med 500%. Det är för att de flesta har förtroende i USD, och tror att deras värde är oförändrade hela tiden, liksom kg eller meter. Det är precis den här illusion gör det möjligt att fiat valuta skandal kan fortsätta
Men hur många år tror du att de flesta fortfarande har den här illusion? Det är många börjar vakna just nu
På vilket sätt är det en bedrägeri menar du? Jag känner redan till det med guldstandarden om det är vad du syftar på.
Hade jag haft stort förtroende för fiat valutor hade jag väl investerat i dem? Jag har ju dock ett högre förtroende för sunda fastighetsinvesteringar exempelvis än krypto och det har ju även bankerna och de flesta rika.
Det negativa med börsen är ju att the FED påverkar den rätt rejält med sina beslut men samtidigt får man tänka logiskt: Kommer den amerikanska ekonomin att på riktigt lång sikt fortsätta att gå uppåt eller komma den dö ut helt? Svaret är ganska självklart för de allra flesta.
Finns ingen anledning att tro att staten skulle vilja rasera alla företag som finns medvetet, det hade ju inneburit en total systemkollaps, det skulle ju bara vara självdestruktivt.
Men jag håller med om att man inte ska hålla en massa pengar i fiat currency, det gör jag inte heller.
Däremot tror jag att de stora ekonomierna såsom USA och Kina kommer reglera krypto på något sätt om det börjar bli för framgångsrikt, de vill inte släppa kontrollen.
Men vissa verkar tro att krypto kommer bli likt en otämjbar häst. Det kommer det inte i de stora ekonomierna.
.
dina ynkliga personangrepp är bara en reflektion av din egen osäkerhet. Du kan ju inte ens föra en diskussion sakligt eller ta in vad andra har skrivit, vilket mina svar baserar sig på.
.
?