2021-10-12, 14:55
Bannlyst
En 55-årig SD-tjänsteman har stängts av efter kopplingar till DfS efter en Expo-granskning.

https://sverigesradio.se/artikel/tjansteman-avstangd-hade-kontakt-med-hogerextrema-miljoer

Man verkar ha hittat honom i något av DfS:s medlemsmöten.

https://expo.se/2021/10/sd-tjansteman-aktiv-i-vit-makt-rorelsen

Citat:
Expos granskning visar att mannen kan knytas till den rasideologiska organisationen Det fria Sveriges, DFS, där han medverkat på ett digitalt Telegrammöte för endast DFS-medlemmar i augusti i år.

Ett intressant stycke.
Citera
2021-10-12, 15:36
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag tycker det DFS har skapat är bra. Konstiga öppettider bara med några få timmar mitt på dagen och sen att det ligger så långt ifrån.

Jag bor i en av dom större städerna, det hade vart kul med en liknande ställe som är lite som en fritidsgård för vuxna där man kan hänga med långa öppettider.

Då får du nog göra det själv! Svenskarnas Man Cave är redan upptagen.
Citera
2021-10-12, 15:36
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Vilken jävla ingen burgare. Ett gäng hopplösa avdankade ex nationalister med vänsterhjon i följe blir helt till sig i byxorna för ett gammalt konto från 2016 som om det skulle ha något med DfS att göra

Samma dårar som i åratal suttit och beskyllt DE för att vara inkompetent och slösaktig med DfS tillgångar vill nu få folk att tro att något som skapades långt innan DfS ens fans på kartan skulle vara bevis för en utstuderad plan av DE att förskingra medlemmarnas pengar med.

dANerikzon sKaPAdE FöR MÅmngA År SedAN ett KåntO pÅ BankNEN I i bELIZE fYYYfAN Nu ÄRR hAn fAst ALLTSÅ.

Är 2016 långt innan 2017? Knappast. (Dfs offentliggjordes november 2017, så att planeringen av Svegot/Dfs påbörjats 2016 eller tidigare är troligt.)
Kontot i Belize är bara pricken över i:et. Summerar man DE´s bakgrund så blir man och bör man bli vaksam när han hanterar andras pengar. Vill du fortsätta skänka pengar är det bara att fortsätta men jag tänker kritisera sålänge det finns fog för det.
Citera
2021-10-12, 15:39
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Jag tycker det DFS har skapat är bra. Konstiga öppettider bara med några få timmar mitt på dagen och sen att det ligger så långt ifrån.

Jag bor i en av dom större städerna, det hade vart kul med en liknande ställe som är lite som en fritidsgård för vuxna där man kan hänga med långa öppettider.

Ja varför är det så, den frågan bör du ställa dig själv.
Citera
2021-10-12, 16:50
Medlem
Offerviljas avatar
Det här med att en tjänsteman på Sverigedemokraternas riksdagskansli har deltagit på ett DFS-medlemsmöte gör att föreningen får väldigt mycket uppmärksamhet överallt just nu. Dan Eriksson skriver på Twitter att det ser ut att bli besöksrekord på hemsidan idag. Ett stort problem för DFS är ju att många människor inte känner till att de existerar, så det här är såklart jättepositivt för dem. Hur många nya medlemmar tror ni att DFS kommer att få tack vare det här?
Citera
2021-10-12, 17:16
Bannlyst
Citat:

Så förutom att det är för långt bort för alla att ta sig och är öppet för sällan för att någon med arbete inte kan ta sig dit, så är det en fantastisk institution.

Det är nästan som att det fanns en plan bakom det här all along...
Citera
2021-10-12, 20:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det här med att en tjänsteman på Sverigedemokraternas riksdagskansli har deltagit på ett DFS-medlemsmöte gör att föreningen får väldigt mycket uppmärksamhet överallt just nu. Dan Eriksson skriver på Twitter att det ser ut att bli besöksrekord på hemsidan idag. Ett stort problem för DFS är ju att många människor inte känner till att de existerar, så det här är såklart jättepositivt för dem. Hur många nya medlemmar tror ni att DFS kommer att få tack vare det här?

Jag vet inte hur många men garanterat några i alla fall.
Citera
2021-10-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Så förutom att det är för långt bort för alla att ta sig och är öppet för sällan för att någon med arbete inte kan ta sig dit, så är det en fantastisk institution.

Det är nästan som att det fanns en plan bakom det här all along...

Det är du som påstår att den är fantastisk men ironiskt. Att den ligger långt bort har jag en viss förståelse för. Öppettiderna däremot förstår jag inte.

Det här lär iksom inget mer annorlunda än vad S har genom ABF och folket hus.
Jag har varit på besök hos diverse invandrare föreningar i Sverige. Kyrkan har samma jippo för svenskar utomlands.

Jag fattar du hatar nationalister men hur kunde inte tycka det här positivt eller vill du att dom ska starta ett nytt NMR?
Citera
2021-10-12, 23:30
Bannlyst
Citat:
Det är du som påstår att den är fantastisk men ironiskt. Att den ligger långt bort har jag en viss förståelse för. Öppettiderna däremot förstår jag inte.

Det här lär iksom inget mer annorlunda än vad S har genom ABF och folket hus.
Jag har varit på besök hos diverse invandrare föreningar i Sverige. Kyrkan har samma jippo för svenskar utomlands.

Jag fattar du hatar nationalister men hur kunde inte tycka det här positivt eller vill du att dom ska starta ett nytt NMR?
De vill ha en egen klubbstuga där de kan leka redaktion utan att bli störda. Dan kan ta med familjen ut dit på sommaren och dricka öl på altanen utan att massa jobbiga medlemmar kommer och stör honom, samtidigt som de kan motivera medlemmar att betala för kalaset, eftersom det ju är allas hus! Och du är alltid välkommen på tisdagar och torsdagar mellan 10 och 14!

ABF har sina kurser, vanligrvis på kvällstid, just eftersom arbetare ska kunna komma dit och lära sig saker på sin fria tid. Det vore helt idiotiskt av ABF om deras kurser bara hölls på arbetstid, eftersom... Trumvirvel.... Människor arbetar på arbetstid! Folkets hus får du hyra själv. Vill du hyra folkets hus en onsdag klockan 11:30, så är det fritt fram.

Det här har varit lite av den kritik jag har framfört. Nu lever nationella i Sverige efter devisen att om man lyfter någon kritik mot någon nationell, så är man svenskhatande röding. Hade du läst vad jag har skrivit tidigare, så hade du förstått att så inte är fallet. Andra nötter som Baggebo tycker att jag är en dum röding som bara tjatar om att DfS är en money grab, för att sedan säga att han tycker precis samma sak. På botten har vi IQ-fiskmås Skillnad vars skötare tydligen är ute och handlar, som tror att den som använder flest vinner.

Det stämmer i alla fall, det här inom masspsykoligin att man inte övertygar människor med argument och logik, utan det bästa är att mana till känslor. Lova människor guld och gröna skogar, så kommer de tömma kontot för dig.

Det finns två saker här i världen som är oändliga. Det ena är universum och det andra är mänsklig dumhet. Den första är jag inte säker på.
Citera
2021-10-13, 00:17
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Du kan tydligen inte din Dan. När DFS lanserades 2017 lät man meddela att det var något man alltid har velat göra och sedan länge hett önskat att få sjösätta. Eftersom det varken står några statyer någonstans eller hänger oljemålningar på hedersplats av de särskilt givmilda så har väl åtminstone de pengarna placerats på annat håll. Ligger det ens en läderbok med namnen bredvid korvrullningsmaskinen?

Jag får alltid känslan när jag hör Dan av att han endast skrattar då han erinrar sig någon han bedragit och lurat riktigt ordentligt och lite extra finurligt. Och han skrattar förhållandevis ofta. Åt dig kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Är 2016 långt innan 2017? Knappast. (Dfs offentliggjordes november 2017, så att planeringen av Svegot/Dfs påbörjats 2016 eller tidigare är troligt.)
Kontot i Belize är bara pricken över i:et. Summerar man DE´s bakgrund så blir man och bör man bli vaksam när han hanterar andras pengar. Vill du fortsätta skänka pengar är det bara att fortsätta men jag tänker kritisera sålänge det finns fog för det.
Så er konspirationsteori går ut på att DE först skapade ett Belize konto med siktet inställt på att tömma DfS på pengar?

Den naturliga följdfrågan blir då vad det finns för bevis för att sådan transaktioner skett? Och hur denna utstuderade plan rimmar med svamlet om det påstådda ekonomiska slöseriet i Svenskarnas Hus? Jag menar, om DE nu är den illasinnade pengargrabbande krösus sork som ni påstår är det ju helt idiotisk att tiotusentals kronor av medlemmarnas pengar försvinner i ett hus istället för ner i Dan banans egen ficka. Hur förklarar ni denna motsägelse?
Citera
2021-10-13, 09:30
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag vet inte hur många men garanterat några i alla fall.
De fick under gårdagen ett gäng nya medlemmar och hade tiotusentals besökare på hemsidan:
Citat:
Vilken spännande dag det varit för Det fria Sverige. Tiotusentals besökare på hemsidan och ett gäng nya medlemmar till följd av mediauppmärksamhet där vi både baktalats och beljugits.

Det finns de som påstår att "all reklam är bra reklam" och för DFS är detta nog sant, eftersom de som är redo för budskapet om en svensk framtid behöver få veta att vi finns för att förstå att de kan bli en del av oss. De som inte är redo för budskapet är ändå inte vår målgrupp.
https://twitter.com/DetFriaSverige/status/1448018507338244099
Citera
2021-10-13, 12:31
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Så er konspirationsteori går ut på att DE först skapade ett Belize konto med siktet inställt på att tömma DfS på pengar?

Den naturliga följdfrågan blir då vad det finns för bevis för att sådan transaktioner skett? Och hur denna utstuderade plan rimmar med svamlet om det påstådda ekonomiska slöseriet i Svenskarnas Hus? Jag menar, om DE nu är den illasinnade pengargrabbande krösus sork som ni påstår är det ju helt idiotisk att tiotusentals kronor av medlemmarnas pengar försvinner i ett hus istället för ner i Dan banans egen ficka. Hur förklarar ni denna motsägelse?

Jag vet inte om du vänder dig direkt till den kommentator du citerade. Kutym är i så fall att man skriver "Er" med stor bokstav, så jag tolkar det som att du tror att det finns en kollektiv konspirationsteori som olika personer här förfäktar. Personligen tror jag inte det.

Jag kan bara tala för mig själv, förstås. Det är ju klart att DFS måste visa upp något konkret för att pengarna ska fortsätta strömma in på deras konton. Slöseriet med donationspengar på helt befängda inventarier och husrenovering är ju tecken på att de inte vet vad de ska göra av alla pengar som flödar in. Men för att det ska se ut som att pengarna investeras i "det gemensamma" huset - som DFS äger - köper de korvrullare och robotdammsugare.

Vad gäller Belize kan man ju tänka sig att det är där som överskottet dessa skojare fakturerar för sina tjänster hamnar. Korvrullarna skulle givetvis kunna bemöta anklagelserna och rentvå sig. Hittills har jag bara hört ca 5 minuters höhö och haha i en podd efter avslöjandet. Om de inte vill spela med öppna kort är det inte konstigt att folk anar ugglor i Älgarås.

Jag hoppas du förstår att detta är en diskussion, inte en rättegång, och det finns inget krav på att någon ska framlägga några konkreta bevis på någonting, så länge man kan argumentera för sin åsikt och ståndpunkt. Jag förstår att sektmedlemmar inte tål någon som helst kritik av sin sekt, men eftersom detta är ett diskussionsforum får man tåla att bli emotsagd.

Nu får kanske skojarna skattmasen efter sig, och då är det de som ska bevisa ett och annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in