Citat:
Ursprungligen postat av
ProGBG
Det är du som påstår att den är fantastisk men ironiskt. Att den ligger långt bort har jag en viss förståelse för. Öppettiderna däremot förstår jag inte.
Det här lär iksom inget mer annorlunda än vad S har genom ABF och folket hus.
Jag har varit på besök hos diverse invandrare föreningar i Sverige. Kyrkan har samma jippo för svenskar utomlands.
Jag fattar du hatar nationalister men hur kunde inte tycka det här positivt eller vill du att dom ska starta ett nytt NMR?
De vill ha en egen klubbstuga där de kan leka redaktion utan att bli störda. Dan kan ta med familjen ut dit på sommaren och dricka öl på altanen utan att massa jobbiga medlemmar kommer och stör honom, samtidigt som de kan motivera medlemmar att betala för kalaset, eftersom det ju är allas hus! Och du är alltid välkommen på tisdagar och torsdagar mellan 10 och 14!
ABF har sina kurser, vanligrvis på kvällstid, just eftersom arbetare ska kunna komma dit och lära sig saker på sin fria tid. Det vore helt idiotiskt av ABF om deras kurser bara hölls på arbetstid, eftersom... Trumvirvel.... Människor arbetar på arbetstid! Folkets hus får du hyra själv. Vill du hyra folkets hus en onsdag klockan 11:30, så är det fritt fram.
Det här har varit lite av den kritik jag har framfört. Nu lever nationella i Sverige efter devisen att om man lyfter någon kritik mot någon nationell, så är man svenskhatande röding. Hade du läst vad jag har skrivit tidigare, så hade du förstått att så inte är fallet. Andra nötter som Baggebo tycker att jag är en dum röding som bara tjatar om att DfS är en money grab, för att sedan säga att han tycker precis samma sak. På botten har vi IQ-fiskmås Skillnad vars skötare tydligen är ute och handlar, som tror att den som använder flest

vinner.
Det stämmer i alla fall, det här inom masspsykoligin att man inte övertygar människor med argument och logik, utan det bästa är att mana till känslor. Lova människor guld och gröna skogar, så kommer de tömma kontot för dig.
Det finns två saker här i världen som är oändliga. Det ena är universum och det andra är mänsklig dumhet. Den första är jag inte säker på.