2021-10-12, 16:44
Medlem
Låt säga att du har jobb (vilket inte många av er har) sedan säljer man bostaden, duschar och rakar på gymmet. Sover i bilen, tunnelbanan eller i någons trappuppgång
Går till jobbet varje dag. Ni skaffar er ett trangiakök så ni kan koka ris och steka ägg på till lunch.

Jag har själv somnat på en tunnelbana en gång (vaknade upp på samma sittplats i morgonruschen)

Hur mycket pengar kan man tjäna?
Citera
2021-10-12, 16:47
Medlem
elgecys avatar
De flesta jobbar för att spara till bostad eller generellt kunna leva bra. Får jag fråga vad du potentiellt spar pengar till?
Citera
2021-10-12, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
De flesta jobbar för att spara till bostad eller generellt kunna leva bra. Får jag fråga vad du potentiellt spar pengar till?

för att gå off-grid. aldrig behöva se en människa igen. leva i en stuga i skogen typ.
Citera
2021-10-12, 16:49
Medlem
proconsuls avatar
Du menar spara, inte tjäna. Och du sparar vad det skulle kostat dig att ha en bostad. Fler frågor?
Citera
2021-10-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Du menar spara, inte tjäna. Och du sparar vad det skulle kostat dig att ha en bostad. Fler frågor?

Det kostar mig 4800 för en fyrrummare i centrala stockholm. Bostadsrätt. Är ute efter lite matematik vad det kostar att vara bostadslös. (den är betalad för sedan 90-talet om ni undrar varför jag bor så "billigt")
Senast redigerad av tendielord 2021-10-12 kl. 16:54.
Citera
2021-10-12, 16:56
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tendielord
Det kostar mig 4800 för en fyrrummare i centrala stockholm. Bostadsrätt. Är ute efter lite matematik vad det kostar att vara bostadslös. (den är betalad för sedan 90-talet om ni undrar varför jag bor så "billigt")

Alltså sparar du 4800.
Citera
2021-10-12, 16:57
Bannlyst
Finns många miljardärer man hör inget om eller hur de började håva in pengar.

Så varför inte starta någonstans utan att fråga?
Citera
2021-10-12, 16:58
Bannlyst
Citat:
Det kostar ingenting att vara bostadslös. Du sparar ju in 4800kr varje månad om det var din undran. Du verkar ju vara helt tappad om du inte kan räkna på det
Citera
2021-10-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Alltså sparar du 4800.

så det kostar 0 att vara bostadslös? Trodde bostadslösa betalade en massa andra saker, hur tvättar man kläder, hur mycket kostar bilen? Vilken mat äter man, vart får man parkera (sova, kostnad) teleabonemang, surf på mobilen. vad kostar gymmet. osv.
Citera
2021-10-12, 17:00
Medlem
Citat:
Billigt för att bo i en gammal lägenhet?
Jag bor för halva den kostnaden i ett hus.
Citera
2021-10-12, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Billigt för att bo i en gammal lägenhet?
Jag bor för halva den kostnaden i ett hus.

Den blev renoverad redan för 2 månader sedan. Grattis. ditt hus är väl värderat 400k. medan min lägenhet 5miljoner.

Hur som helst vill jag flytta. Leva resten av mitt liv utan att behöva umgås med människor utom min partner. fiska, egen potatis, osv. ALDRIG behöva se en människa igen om jag inte vill.
Senast redigerad av tendielord 2021-10-12 kl. 17:05.
Citera
2021-10-12, 17:04
Medlem
Citat:
Den blev renoverad redan för 2 månader sedan. Grattis. ditt hus är väl värderat 400k. medan min lägenhet 5miljoner.
Blir det billigare om den är värd mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in