2021-09-29, 00:16
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Precis, sålänge man har 70-90% så behöver man inte mer än 0.5-1g på en helkväll/natt, man får inte i sig flera gram av bra kvalite och skrev det tidigare i tråden.

Exakt. Man typ vill inte ta mer förens den själv säger till att det kanske är dags haha

Sen att man utan problem kan sluta för kvällen och lägga sig nöjd, vakna nöjd är en nivå för sig och anledningen till att det världen över är så dyrt.

Verkar som många idag som kränger skiten missat poängen med koks. Man betalar 4ggr mer än för tjack av flera anledningar.
Citera
2021-09-29, 00:20
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeChapo
Fick ett prov i måndags på lite kola, stenarna ni ser på bilden hackade jag upp...
Behövde ta 0,1 linor. Riktigt starka saker!

https://imgur.com/a/oTcpF82

Bra färg på den. Vitt utan den där glänsiga ytan som numera går att få till så det ser ut som riktiga fish scale eller flakes.

Numera ska ni gå efter koks som är vitt och matt, inte glänsigt. Eller ren pulver bara, väldigt ovanligt med bara puder idag. Alla försöker pressa sina egna bankade grejer och få det se ut som de brutit det direkt från en bricka 🙄
Citera
2021-09-29, 00:25
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Georgejung2003
TIZA kola är av lugnare variant och förekommer oftast ifrån Bolivia/Peru, ruset är lugnt och extremt euforiskt. Har aldrig känt mig så speedad OCH lugn samtidigt, på ett bra sätt alltså. Samt att ruset stegrar sakta men säkert uppåt medans Colombia kola kickar omgående, kan tycka att TIZA kola känns lyxigare i ruset och dyrare än colombianska grejer

Discokola/käftsmällskokain är kokain som förekommer från Colombia och ruset kickar igång nästan omgående med riktigt partyhumör samt eufori!

Tror det har med tillverkningen att göra att kola beter sig på olika sätt beroende på vilken del av världen den tillverkas

Discokolan är bankad med levamisole, nån cs och även benzo oftast. Eller nån annan supermix. Det där är bajskola

Har ej med tillverkning att göra det sista du skrev. Det är två olika plantor nämligen (Erythroxylum novogranatense) i colombia och (Erythroxylum coca) i bolivia (finns även en annan i Peru) samma huvuddrog kokain men med annan uppsättning/mängd ratio av alkaloider.

Edit: Ungefär som Cannabis Sativa och Cannabis Indica
Senast redigerad av RonnyKålman 2021-09-29 kl. 00:40.
Citera
2021-09-29, 00:59
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Bra färg på den. Vitt utan den där glänsiga ytan som numera går att få till så det ser ut som riktiga fish scale eller flakes.

Numera ska ni gå efter koks som är vitt och matt, inte glänsigt. Eller ren pulver bara, väldigt ovanligt med bara puder idag. Alla försöker pressa sina egna bankade grejer och få det se ut som de brutit det direkt från en bricka 🙄
Omg
Riktigt bra kola glänser och är oljigt. Gnider man lite mot fingrarna ska allt försvinna och bli som lotion nästan. Ska ha "waves" om den är pressad för att underlätta import.

Pharma kokain är matt puder såklart. Men sånt finns ej då allt tillverkas i Sydamerika i olagliga labb med fotogen o andra lösningsmedelel med medium renhet.
Citat:
Discokolan är bankad med levamisole, nån cs och även benzo oftast. Eller nån annan supermix. Det där är bajskola

Har ej med tillverkning att göra det sista du skrev. Det är två olika plantor nämligen (Erythroxylum novogranatense) i colombia och (Erythroxylum coca) i bolivia (finns även en annan i Peru) samma huvuddrog kokain men med annan uppsättning/mängd ratio av alkaloider.

Edit: Ungefär som Cannabis Sativa och Cannabis Indica
Benzo? Knappast.
Benzocaine/procaine kanske. Men inte benzo

Den renaste kolan jag haft med labb uppmätt till 76% via Janoshik var precis så som jag förklara ovan. Resterande var sulfatsalt o diverse spårämnen från syntes.
Kokade jag 1.0g till fribas (crack) så fick jag tillbaka 0.70-0.80g beroende på mängd natriumkarbonat.

Kokain har även hög löslighet i vatten. Slängde jag i en gubbe i 2mL kallt vatten så löste ALLT upp sig på 4 sekunder.
Citera
2021-09-29, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Omg
Riktigt bra kola glänser och är oljigt. Gnider man lite mot fingrarna ska allt försvinna och bli som lotion nästan. Ska ha "waves" om den är pressad för att underlätta import.

Pharma kokain är matt puder såklart. Men sånt finns ej då allt tillverkas i Sydamerika i olagliga labb med fotogen o andra lösningsmedelel med medium renhet.

Benzo? Knappast.
Benzocaine/procaine kanske. Men inte benzo

Den renaste kolan jag haft med labb uppmätt till 76% via Janoshik var precis så som jag förklara ovan. Resterande var sulfatsalt o diverse spårämnen från syntes.
Kokade jag 1.0g till fribas (crack) så fick jag tillbaka 0.70-0.80g beroende på mängd natriumkarbonat.

Kokain har även hög löslighet i vatten. Slängde jag i en gubbe i 2mL kallt vatten så löste ALLT upp sig på 4 sekunder.

Det är ett bra sätt att kolla sin kola på (att lägga det i vatten), som sagt det ska lösa sig direkt.
Citera
2021-09-30, 14:45
Medlem
Känns lite som att alla på gatan säljer discoladd och att FS också är fullt av det. Som någon nämnde här går pulsen åt helvete och det är absolut inte skönt. Förstör hela ruset ju.

Tiza är svårt o få tag på men hittar man någon med tizaladd ska man be honom att aldrig byta kran lol.
Citera
2021-09-30, 14:52
Medlem
Tizaladd brukar (ba enligt erfarenhet nu) vara pullver, matt-aktigt (off white- nästan smågult), glänser inte alls, luktar knappt något (doft känns när man drar lina dock), man kan ta mycket av det utan problem (inga hjärtklappningar osv), man somnar lätt efter en session, smälter mellan fingrarna (löses upp i vatten snabbt), smakar inte bajs i halsen såsom utbankat skit gör, VÄLDIGT len i näsan o gör inte ens 1% ont när man drar lina… detta är fåtal men viktiga sätt man kan veta utan något testkit.

Med andra ord, tizaladd är kokset alla i sverige egentligen vill ha medan discoladdet är det laddet man lurar fyllon med
Citera
2021-10-11, 05:24
Medlem
Citat:
Bra färg på den. Vitt utan den där glänsiga
Trodde det var tvärtom?

Han jag köper av påstår att det ska glänsa som diamanter och han köper samma till sig själv och han har brukat i många år och har bra kontakter.
Citera
2021-10-11, 06:50
Medlem
Flusons avatar
Har frågat förut om jag inte missminner mig, men fick aldrig något svar på min fråga. Prövar igen så kära ladd entusiaster:
Låt säga att jag gör crack på ett gram fin fint kokain. Hur mycket crack kokain får jag egentligen ut på ynka ett gram?Om det ens går dvs, man kanske behöver mera för att det ska vara värt det.
Och vad kostar egentligen crack i Sverige?

En "kompis" jag diskuterat detta med, att visst vore det ändå lite skoj att prova röka crack, kom tillslut för ett tag sen med ett ladd han lyckats göra till fribas så han.
"Gött att få röka lite crack!" Tänkte jag då. Men efter att ha rökt hans crack så blev jag lite besviken för jag blev ju inte alls lika tweakad som bling bling i bumfights eller som dom i "Cops" som sprätter med armar och ben helt skeva..
Han hävdade nämligen att en 0,2a crack i Sverige skulle gå på 500-600kr .. aldrig tänkte jag..

Hur fel (eller rätt) har egentligen min "vän"?
Citera
2021-10-11, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Trodde det var tvärtom?

Han jag köper av påstår att det ska glänsa som diamanter och han köper samma till sig själv och han har brukat i många år och har bra kontakter.

Det ska glittra men om det som köps på gatan glittrar är det bara för det är blandat med "Boric Acid" eller nått liknande.
Citera
2021-10-12, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Det ska glittra men om det som köps på gatan glittrar är det bara för det är blandat med "Boric Acid" eller nått liknande.
Ok. Men det är bra kvalitet men det kanske inte har med det att göra men när han visar upp det han köpt tar han fram sin mobil och sätter på ficklampan och blir helt hysterisk när han visar upp det för oss "titta vad det glittrar"!!! och sedan när han tar själv går han upp i varv och blir helt galen ha ha ha
Citera
2021-10-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Ok. Men det är bra kvalitet men det kanske inte har med det att göra men när han visar upp det han köpt tar han fram sin mobil och sätter på ficklampan och blir helt hysterisk när han visar upp det för oss "titta vad det glittrar"!!! och sedan när han tar själv går han upp i varv och blir helt galen ha ha ha

Köper man inte större mängder är det inte så vanligt med bra kvalité, men finns bra på flugan.

Men det ska glittra när du lyser på det men som sagt det är vanligt med "boric acid" och annat skit i gatukokain för det ska glittra även om det bara innehåller 20-30%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in