2021-10-11, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Enligt avtalet?
Nej, de skall knappast vara där samtidigt.

Min fråga.
Tror du att Esbjörn kommer få härja runt i huset på egen hand?
Hur skulle man kunna lösa det så att man uppfyller avtalet att Esbjörn ska få tillgång till huset, utan att han utgör en säkerhetsrisk?
2021-10-11, 20:18
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Klart det hade varit. Men hur skulle man kunna lösa det utan att det var en säkerhetsrisk?
Efter det att Ebba flyttat in, får han inte tillgång till huset.
Easy Peasy Japanesey.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-10-11 kl. 20:22.
2021-10-11, 20:19
Bannlyst
Citat:
Man ger inte honom tillgång till huset.
Easy Peasy Japanesey.
Då uppfyller man inte avtalet.
2021-10-11, 20:21
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Det hemligstämplade avtalet?
Vilken del av det, uppfyller man inte?
2021-10-11, 20:24
Bannlyst
Citat:
Det hemligstämplade avtalet?
Vilken del av det, uppfyller man inte?
Gissa tre gånger ärthjärna.
Sen kan du försöka svara på min fråga.
2021-10-11, 20:28
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Hur skulle man kunna lösa det så att man uppfyller avtalet att Esbjörn ska få tillgång till huset, utan att han utgör en säkerhetsrisk?

Du skall nog ställa frågan till SÄPO.
Tror dock inte att de kommer att svara på frågan utan de kommer bara att titta på dig som en idiot.
2021-10-11, 20:29
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Redovisa gärna innehållet i avtalet 🙄
2021-10-11, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Du skall nog ställa frågan till SÄPO.
Tror dock inte att de kommer att svara på frågan utan de kommer bara att titta på dig som en idiot.
Om jag förstår dig rätt så tänker du dig att SÄPO skulle behöva bli involverad för att Esbjörn skulle få tillgång till huset?
2021-10-11, 20:33
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Gissa tre gånger ärthjärna.
Sen kan du försöka svara på min fråga.
Finns bara en del, som är hemligstämplad.
Esbjörns dispositionsrätt.
Vilken del av det hemligstämplade avtalet av Esbjörns dispositionsrätt, menar du inte uppfylls?
Jag har ingen eftersom jag inte har tillgång till det.
2021-10-11, 20:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Efter det att Ebba flyttat in, får han inte tillgång till huset.
Easy Peasy Japanesey.

Jag tror att den lösning som efterfrågas är den som Jeanne Calment fick för sin lägenhet av en advokat som tänkte tjäna fett med pengar på lägenheten, oturligt nog för honom övelevde Jeanne Calment både honom och nästan hans fru

Citat:
Jeanne Calment levde hela sitt liv i Arles i Frankrike och överlevde både sin dotter och sitt enda barnbarn. Eftersom hennes man var en rik affärsinnehavare levde hon ett bekvämt liv och odlade hobbyer som tennis, cykling, simning, rullskridskoåkning, piano och opera. Hennes dotter Yvonne, född 1898, dog 1934 och hennes man dog 1942.[5]

År 1965, vid 90 års ålder och utan arvingar, skrev Calment ett kontrakt att sälja sin lägenhet till advokaten André-François Raffray. Denne var då 47 år gammal och accepterade att betala henne en summa av 2 500 franc i veckan så länge hon levde, ett vanligt arrangemang i Frankrike som ibland kallas omvänt hypotek. Efter att Raffray dog av cancer vid 77 års ålder 1995, fick hans änka fortsätta betala tills Calment dog 1997. Till slut hade familjen Raffray betalat motsvarande mer än 1,3 miljoner kronor, vilket var mer än dubbelt mot vad lägenheten var värd.[1]

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jeanne_Calment

Dvs. Ebba Busch får lagfarten mot att E*björn får leva i/med huset tills han dör, jag hoppas innerligt att de inte har gjort en sådan korkad lösning.
Senast redigerad av Reimer 2021-10-11 kl. 20:42.
2021-10-11, 20:45
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tror att den lösning som efterfrågas är den som Jeanne Calment fick för sin lägenhet av en advokat som tänkte tjäna fett med pengar på lägenheten, oturligt nog för honom övelevde Jeanne Calment både honom och nästan hans fru

Jeanne Calment levde hela sitt liv i Arles i Frankrike och överlevde både sin dotter och sitt enda barnbarn. Eftersom hennes man var en rik affärsinnehavare levde hon ett bekvämt liv och odlade hobbyer som tennis, cykling, simning, rullskridskoåkning, piano och opera. Hennes dotter Yvonne, född 1898, dog 1934 och hennes man dog 1942.[5]

År 1965, vid 90 års ålder och utan arvingar, skrev Calment ett kontrakt att sälja sin lägenhet till advokaten André-François Raffray. Denne var då 47 år gammal och accepterade att betala henne en summa av 2 500 franc i veckan så länge hon levde, ett vanligt arrangemang i Frankrike som ibland kallas omvänt hypotek. Efter att Raffray dog av cancer vid 77 års ålder 1995, fick hans änka fortsätta betala tills Calment dog 1997. Till slut hade familjen Raffray betalat motsvarande mer än 1,3 miljoner kronor, vilket var mer än dubbelt mot vad lägenheten var värd.[1]

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jeanne_Calment

Dvs. Ebba Busch får lagfarten mot att E*björn får leva i/med huset tills han dör, jag hoppas innerligt att de inte har gjort en sådan korkad lösning.
Hm.
Har svårt att se att hon skulle kunna vara så korkad, hon har ju även fått hjälp av sin advokat.
Esbjörn kan utan problem leva tio år till, hade varit bättre att ta rättegången som skulle börjat om två veckor och fått huset denna månad.
Jag tror att avtalet ger en begränsad tillgång i tid och rum;
Han kommer inte få klampa in i huset efter det att dess renovering påbörjats.
Han kommer inte få dyka upp objuden när hon eller barnen är där.
Tror mer på teorin, om att kunna vanka omkring på tomten på egen hand, när Ebba inte är på plats.
Kanske besöka huset nu, under någon vecka eller två.
2021-10-11, 20:47
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Om jag förstår dig rätt så tänker du dig att SÄPO skulle behöva bli involverad för att Esbjörn skulle få tillgång till huset?

Du skall nog ställa frågan till SÄPO som har hand om personskyddet för riksdagsledamöterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in