2021-10-11, 19:43
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Så du kan inte se något sätt som det går att dela upp tiden där Esbjörn inte utgör en säkerhetsrisk?
Har jag uppfattat dig rätt att det är där du fastnar?

Så det är inte en säkerhetsrisk att Esbjörn har nyckel till Ebbas hem och kan springa där när som helst? Om han är så funktionsnedsatt som du har påstått, lär han inte ha koll på om han släpper in någon mer i Ebbas hem när hon inte är där. Det ÄR en säkerhetsrisk om någon. Han lär inte få en egen Säpo-styrka som håller koll på honom.
2021-10-11, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Så det är inte en säkerhetsrisk att Esbjörn har nyckel till Ebbas hem och kan springa där när som helst? Om han är så funktionsnedsatt som du har påstått, lär han inte ha koll på om han släpper in någon mer i Ebbas hem när hon inte är där. Det ÄR en säkerhetsrisk om någon. Han lär inte få en egen Säpo-styrka som håller koll på honom.
Klart det hade varit. Men hur skulle man kunna lösa det utan att det var en säkerhetsrisk?
2021-10-11, 19:47
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Tänk att man kan fantisera ihop så mycket för att slippa se att man är fel på det. Vad du har för fakta att tillgå om din egen fastighet är inte särskilt intressant, inte heller hur du och andra disponerar den. Däremot är det rätt intressant hur Esbjörn och Ebba delar upp tiden i huset. Där är du inte ens in närheten som det är nu, varken utifrån förlikningen eller utifrån fakta.
Mao besitter du fakta i frågan? Du har alltså tillgång till sekretessavtalet? Har brännvinsadvokaten upplyst dig? Har sållet läckt när han firat sin "vinst" med en whiskey i soffan?

Du har ingen aning, jag har har ingen aning. Du kan tro dig veta men det finns ingen fakta ute om hur det egentligen ligger till. Möjligtvis har det barnaälskande ombudet läckt lite men det är ju knappast fakta eftersom hans trovärdighet är lika med noll.
2021-10-11, 19:51
Medlem
Såg just huset i mer detalj på Rapport - helvete vilket nedgånget ruckel. Skulle inte betalat över ett öre mer än tomten är värd.
2021-10-11, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Mao besitter du fakta i frågan? Du har alltså tillgång till sekretessavtalet? Har brännvinsadvokaten upplyst dig? Har sållet läckt när han firat sin "vinst" med en whiskey i soffan?

Du har ingen aning, jag har har ingen aning. Du kan tro dig veta men det finns ingen fakta ute om hur det egentligen ligger till. Möjligtvis har det barnaälskande ombudet läckt lite men det är ju knappast fakta eftersom hans trovärdighet är lika med noll.

Det här är faktiskt inte så svårt att räkna ut på egen hand om man tänker efter lite.
Hur kan Esbjörn få tillgång till huset utan att utgöra en risk?
Vilka personer du pratar om vet jag inte vilka de är.
2021-10-11, 19:54
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Det här är faktiskt inte så svårt att räkna ut på egen hand om man tänker efter lite.
Hur kan Esbjörn få tillgång till huset utan att utgöra en risk?
Vilka personer du pratar om vet jag inte vilka de är.
Du försöker göra det till en sanning att han får tillgång till huset. DET VET DU INTE! Inte jag heller.
2021-10-11, 19:59
Bannlyst
Citat:
Du försöker göra det till en sanning att han får tillgång till huset. DET VET DU INTE! Inte jag heller.

Ok, men ponera i alla fall att han skulle få det då, att förlikningen innehåller en sådan sekretessbelagd formulering. Hur skulle det kunna ske utan att han utgjorde en säkerhetsrisk? Vässa geniknölarna och tänk efter lite.

Och du, du behöver inte skrika på mig. Hör och ser utmärkt!
2021-10-11, 20:02
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ok, men ponera i alla fall att han skulle få det då, att förlikningen innehåller en sådan sekretessbelagd formulering. Hur skulle det kunna ske utan att han utgjorde en säkerhetsrisk? Vässa geniknölarna och tänk efter lite.

Och du, du behöver inte skrika på mig. Hör och ser utmärkt!
Varför skulle jag spekulera i hur andra gör sitt jobb? Jag är övertygad om att de som är duktiga på detta lämpar sig bättre att svara på din hypotetiska fråga.
2021-10-11, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Jag såg bilder i rapport på huset och tomten.
Snacka om renoveringsobjekt .

Det kommer inte att bli gratis för Ebba att renovera det huset.
Hon kanske kan få hjälp av någon influencer med crowdfunding.
Nu fattas bara köpebrevet vidimerat,så Ebba kan söka lagfart sen är huset hennes.

e
2021-10-11, 20:05
Bannlyst
Citat:
Varför skulle jag spekulera i hur andra gör sitt jobb? Jag är övertygad om att de som är duktiga på detta lämpar sig bättre att svara på din hypotetiska fråga.
Behöver kanske inte ens ha nåt med säkerhetspersonal att göra? Se utanför boxen nu.
2021-10-11, 20:05
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Du får inte bygga nytt inom strandskyddsområdet, hela tomten är strandskyddad.
Du måste restaurera huset till ursprungligt skick, inga inglasade trädäck osv.
Du har nämligen köpt ett hus som är klassat som skyddsvärt och bevarande skyddat.
Du får inte ens riva om det inte fastställs vara i så dåligt skick att det är farligt att beträda.
Du kan inte göra det billigare, det kommer kosta dig 4mille att få hela fastigheten i skick.

Det har jag missat
Var står det någonstans?
2021-10-11, 20:14
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Alltså hur svårt kan det va?
Svara på frågan!
Vad för dig att tro att de ska vara där samtidigt?
Vem har sagt det till dig?
Enligt avtalet?
Nej, de skall knappast vara där samtidigt.

Min fråga.
Tror du att Esbjörn kommer få härja runt i huset på egen hand?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in