2021-10-11, 18:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
I polisförhöret angående trädfällningen, pratar han om revisor i Uppsala (eller var det Västerås?) och en advokatfirma i Örebro.
Misstänker att Majkgård snabbt slängde fram ett papper och förklarade att detta är en fullmakt, som din revisor behöver, för att kunna hjälpa dig med din ekonomi.

Hmm, det var väl revisorn som kom från Örebro om jag inte missminner mig, han hade ju inte ens koll på att det var anmält. (trädfällningen)

Undrar hur nöjd Majkgård är nu, blåst på fastigheten trots sina ansträngningar.
2021-10-11, 18:34
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ehh. Svara på frågan!
Vad för dig att tro att de ska vara där samtidigt?

Om du läser mina inlägg lika dåligt som du läser avtalet så förstår jag att du inte förstår skillnaden på hus och fastighet.

Jag har aldrig påstått att de skall vara där samtidigt.
Problemet är att Esbjörn är en säkerhetsrisk oberoende om han är där själv eller tillsammans med Ebba, troligtvis så är risken större när han är själv då han borde vara medveten om sina fysiska tillkortakommanden.
2021-10-11, 18:40
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, det var väl revisorn som kom från Örebro om jag inte missminner mig, han hade ju inte ens koll på att det var anmält. (trädfällningen)

Undrar hur nöjd Majkgård är nu, blåst på fastigheten trots sina ansträngningar.
Kan givetvis ha fel men vill minnas att jag reagerade på att "Revisorn", hade samma bostadsort som Monica Pernroth Lüllmaa.
Nu har jag för mig att hon bor i Uppsala, men är lite osäker.
Edit; Uppsala är det.

Majkgård är nog inte nöjd, vilket inte bådar gott för Esbjörns fortsatta boende på Odalgården.

Nej jag minns fel står inget om någon revisor från Uppsala i förhöret, möjligtvis en i Örebro.
https://www.docdroid.net/k0ccf68/scan-pdf#page=17
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-10-11 kl. 19:18.
2021-10-11, 18:40
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Som sagt:
"Esbjörn Bolin ges en viss tidsbegränsad dispositionsrätt till fastigheten enligt särskild träffad överenskommelse mellan parterna, vilken parterna är överens om är sekretessbelagd."

Fastigheten består av hus och tomt.

Det finns en uppgiven begränsning i tid.
Finner du någon annan uppgiven begränsning?

Du får inte utgå ifrån att andra tänker så kort som dig själv.
Vår fastighet är på 6 hektar. Fastigheten består av bostadshus, stall, skog, hagar etc. Tillgång till stallet betyder inte tillgång till huset t ex, men det är SAMMA fastighet.

VILKEN del av fastigheten har har rätt att beträda förtäljer inte historien och är alltså sekretessbelagd.

Det står bland annat i denna artikel:
Enligt en hemlig del av avtalet får Esbjörn Bolin nyttja en del av fastigheten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/47RqxR/hemliga-moten-och-avtal--sa-gjorde-busch-och-bolin-upp

Det kan handla om precis vad som helst. Det handlar dock inte om HELA fastigheten, så mycket kan vi konstatera, och det är även tidsbegränsat. Det är den enda fakta vi har att tillgå.

Du måste väl inse själv att det är ganska orimligt att anta att han kan klampa in och ut ur huset som han vill? Sanningen ligger nog närmare det jag nämnde tidigare Tex:
* Besöka nåt husdjurs grav
* meta vid stranden
* Sitta på sin gamla ljugarbänk
* Tömma sina uthus
* Besöka några träd han planterat
2021-10-11, 18:50
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Vänsterpartiet var ett kommunistparti, så att de blir sammankopplade med just kommunism och dess härjningar är inte märkligt.

SD har aldrig varit ett nazistparti, även om vissa företrädare kommer därifrån. Stor skillnad. Att vilja kleta nazism på SD är ett hån mot alla nazisternas offer.

Kristersson fixade väl en lägenhet som han inte hade rätt till. Bor han i hus nu?
SD grundades av nassar.
När Åkesson blev ordförande, eftyer det, har de jobbat för att få bort nasiststämpeln.
Var de står nu har jag ingen koll på, men partistarten skedde med nassar.

Märk att Jimmy inte tar avstånd från den tiden.
Ursäkta OT, men SD var riktigt bruna.
2021-10-11, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Menar du att Esbjörn skulle få vara där SÄPO-bevakad utan Ebba?
Alltså hur svårt kan det va?
Svara på frågan!
Vem har sagt det till dig?
2021-10-11, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Om du läser mina inlägg lika dåligt som du läser avtalet så förstår jag att du inte förstår skillnaden på hus och fastighet.

Jag har aldrig påstått att de skall vara där samtidigt.
Problemet är att Esbjörn är en säkerhetsrisk oberoende om han är där själv eller tillsammans med Ebba, troligtvis så är risken större när han är själv då han borde vara medveten om sina fysiska tillkortakommanden.
Haha! Du tror verkligen att kännedom om benämningen fastighet är märkvärdigt va?

Jag gör ett sista försök, sen ger jag upp.

2021-10-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
SD grundades av nassar.
När Åkesson blev ordförande, eftyer det, har de jobbat för att få bort nasiststämpeln.
Var de står nu har jag ingen koll på, men partistarten skedde med nassar.

Märk att Jimmy inte tar avstånd från den tiden.
Ursäkta OT, men SD var riktigt bruna.
Who cares? Allt vi vill är att bli kvitt alla jävla blattar i detta landet. Sen är ju varenda invällare någon sorts hatare själva. Man hatar judar, shiamuslimer (och hela den röran), kristna, diverse klaner, ryssar vs ukrainare, balkanfolk mot varandra, turkkräk och kurddårar, irakier och iranier samt otaliga andra lågstående undermänniskor som inte kan fungera i ett samhälle. Bara sand och sten är vad ni kan ha omkring er. Resten bara vittrar ihop av er värdelösa attityd till livet. Men det roliga är att de stora motsättningar som finns tydligen ligger mellan etniska svenskar och resten av fredliga oskyldiga världen. Jävla kräk.
2021-10-11, 19:31
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Haha! Du tror verkligen att kännedom om benämningen fastighet är märkvärdigt va?

Jag gör ett sista försök, sen ger jag upp.

Vad är fel på dig?

Har du svårt att förstå?

Jag har aldrig påstått att de skall vara där samtidigt, det är ett påhitt ifrån din sida.

2021-10-11, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Vad är fel på dig?

Har du svårt att förstå?

Jag har aldrig påstått att de skall vara där samtidigt, det är ett påhitt ifrån din sida.

Så du kan inte se något sätt som det går att dela upp tiden där Esbjörn inte utgör en säkerhetsrisk?
Har jag uppfattat dig rätt att det är där du fastnar?
2021-10-11, 19:38
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Tänk att man kan fantisera ihop så mycket för att slippa se att man är fel på det. Vad du har för fakta att tillgå om din egen fastighet är inte särskilt intressant, inte heller hur du och andra disponerar den. Däremot är det rätt intressant hur Esbjörn och Ebba delar upp tiden i huset. Där är du inte ens in närheten som det är nu, varken utifrån förlikningen eller utifrån fakta.

Berätta gärna hur de har delat upp tiden?

Det borde du kunna göra, du som är van vid att ljuga ihop de mest fantastiska historier utan någon fakta som stödjer dem.
Senast redigerad av Q6 2021-10-11 kl. 19:41.
2021-10-11, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Berätta gärna hur de har delat upp tiden?

Det borde du kunna göra, du som är van vid att ljuga ihop de mest fantastiska historier utan någon fakta som stödjer dem.
Meningslöst att delge information till dig eftersom du inte är mottaglig för sådan utöver det du hittar i dina egna tarmfickor. Det är ju därför du konsekvent hamnat snett i den här historien.
Kolla där om du kan komma på något sätt hur Esbjörn kan dela huset med Ebba utan att utgöra en säkerhetsrisk. Det är inte så svårt att räkna ut om du tänker efter. Kom igen nu!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in