2021-10-11, 10:54
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Du den räkningen har du redan betalat vid det här laget....ja om inte du nu också likt JB är nolltaxerare skyll inte på Binninge för det - blev han tvungen till då han annars hade behövt betala ett skadestånd han inte var moraliskt skyldig till - men sånt fattar du dig väl inte på - självkänsla heter det! Så korkat att du inte tänkte efter innan du postade detta....eller hur

Med tanke på hur han agerade i Assangefallet, är jag inte förvånad över hans fuckup här.
Att han sen har en drös med egna kuksugare som inte ens läser inlagorna påvisar hur illa det är:
https://ibb.co/FxyYH67

Jag ser fram emot de nya utredningar som pågår i hans tidigare inblandningar gällande Assange, men det blir ot i denna tråd.
2021-10-11, 10:56
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Gnäll nu inte på att Johann Binninge lärde Esbjörn ett å annat om fastighetsaffärer ja så mycket så Ebba tog till storsläggan på Facebook vilket visade sig att JB behärskade bättre. Ni har så grovt underskattat Binninge...eller hmf....det rör sig nog faktiskt om avundsjuka för hur han har lyckats så bra fastän han försatts i en så taskig sits, men den ska vi också fixa snart nog.

En del av er borde riktigt ordentligt för hur ni burit er åt mot honom. Ni skulle se vilket fint handskrivet brev som Esbjörn skrivit till honom och som jag har bild på i min telefon.

Det du Veridictores som kacklade så högt om att ett drinkglas kunde också du minsann lägga upp. Du om någon borde be Johann så jävla mycket om ursäkt för alla de okvädningsord du rabblat upp likt en muslim som sitter å räknar radbandskulor - helt vettlöst och så även om JB skulle ha varit skyldig till det han är dömd för. Så där bär man sig bara INTE åt

Du kan nog säga nästan vad som helst, men Binninge är och förblir någon jag aldrig skulle anlita vid en fastighetsaffär. Han har inte lyckats med uppdraget alls, för Esbjörn blev av med fastigheten och på vägen dit, under det år som gick, så har han visat hur juridiskt inkompetent han är. Hans enda vapen är medial utpressning med hjälp av lögner och skitsnack. Det kanske funkar på en sådan som Ebba, men mot en vanlig privatperson kan han inte ta till media, utan får slåss i domstolen eller vid förlikningsbordet.

Binninge kanske är trevlig som vän, vad vet jag, men bara för att man är vän, betyder det inte att man är det bästa verktyget för att lösa en situation.

Angående Binninges sits, så har han definitivt satt sig i den alldeles själv. Det är inte Ebbas fel att han för femton år sedan begick flera brott som han blev dömd för.
2021-10-11, 10:56
Medlem
Ebba fick sitt hus, men det kostade hennes parti en riksdagsplats.
2021-10-11, 10:57
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du är förmodligen barn till ett luder. De som kommer att stå med skammen efter detta är Bolin och Binninge som skapade en tvist utan att klara av den i slutändan. Den som går segrande ur detta med äran i behåll är Ebba Busch. Den som viker ner sig i sista sekunden före en rättegång har erkänt sin skuld.

Jag är definitivt inte en KD väljare och kommer aldrig att bli, men jag kommer alltid att respektera en politiker som står pall när det stormar. Det är sådana vi behöver fler av.

Majkgård blev blåst på en fastighet, Binninges bravader är allmänt kända och Esbjörn syskonbarn får det lätt att fördela ett arv som består av kontanter.

Slutet gott allting gott.

Fördela ett arv blir lätt för Esbjörns syskonbarn?
Esbjörn har 10-15år på sig att skriva nya testamenten, han lever ännu.
Esbjörn har 10-15år på sig att låta pengarna ”rinner så lätt mellan fingrarna”.
Esbjörn har fortfarande kvar MPL med generalfullmakten.
Esbjörn har fortfarande sitt rum på kursgården som ägs av Majkgård.
Esbjörn har mist kontakten med sin närmaste släkting Matz med familj.

Jag skulle gärna vilja veta hur det går för Esbjörn i fortsättningen.
2021-10-11, 10:58
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det är lite kul att Bjäbbabisterna i tråden som inte lyckades dechiffrera att Ebbas tilltag att grovt förtala Esbjörns ombud för att vinna fördelar i fastighetsbråket, skulle leda till repressalier för henne, nu även får se sig som förlorare när varken skadestånd betalas ut eller juridiska kostnader ersätts för Ebba. Högst sannolikt är snarast att Ebba fick lägga till pengar för huset, annars hade hon inte vinnlagt sig om att hålla avtalet hemligt.

Vad blev det då av ersättning för fördröjning av inflyttning, betalning av juridiska kostnader, alla skadestånd som Bjäbbabisterna utlovat? Vad blev det av rättegången som de var säkra skulle bli av, eftersom denna skulle rentvå den heliga? Det bidde inte ens en tummetott - det bidde ingenting. Det blev rejält ökade kostnader för huset som hon redan köpt.

Vad hon däremot vann, var att hon slapp stå inför skranket och lyssna till hur illa de som är mer än dubbelt så gamla som henne själv, läxa upp hennes omoraliska och oanständiga beteende när hon pressade och manipulerade en kognitivt, syn- och hörselfunktionsnedsatt ensam åldring med tinnitus. Det är inte svårt att förstå att hon var beredd att betala en stor summa pengar för att slippa det, precis som när hon duckade för att stå inför skranket för det grova förtalet som ledde till böter, villkorlig dom istället för fängelse, skadestånd och registrering i brottsregistret.

Ebba har således antagit ett transantlantiskt förfarande för att slippa undan rättegångar - hon viker ner sig och öppnar plånboken istället.

Det jag dock tror hon missar att hon kommer att gå till historien som en sådan - en ful manipulatör som viker ner sig när det börjar brännas. Bättre eftermäle kan man väl ha efter att bara ha köpt ett hus..? :/

Att förlora så stenhårt som gjorts i detta fallet är tufft för vissa. Att sedan envist påstå att det är en seger är jävlar i mig makalöst.
När det framkommer bevis, och det är inte att Aftonhoran eller någon skriver en liten artikel eller att Binninga och hans vänner påstår det, att Ebba köpt sig ur det hela kan du komma tillbaka och säga vad var det jag sa.
Esbjörn åkte dit. Pacta sunt servanda! Finns ingen förmildrande omständighet. Han har förlorat i mer än dubbel bemärkelse.
Och för den stackarn kanske det inte ens tar slut här.
2021-10-11, 11:00
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Exakt så och det värsta är ju att E*björn hade varit en välkommen gäst hos Ebba om han skött sig i affären, nu måste han få in i avtalet att han får en tidsbegränsad dispositionsrätt för att eventuellt ta bort de saker han vill ha, fy helvete vad Binninge kluddade till det, den mannen är en vandrande katastrof.

Citerar in den ekonomiska delen igen.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/har-ar-dokumentet-som-avslojar-uppgorelsen-/
Ha ha ha ni juridiska experter är så jävla avundsjuka - Binninge var med på tfn under hela 4 timmar när det begav sig - ni från juridiktråden borde buga er för honom när ni möts i rättssalar framöver. Ju mer ni nu ska försöka ringakta honom med usla kommentarer om hur värdelös han är ju mer växer han - kallas kontraproduktivitet varsågod(@)
2021-10-11, 11:01
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Tror snarare att Esbjörn har fått rätt att under sin återstående begränsade livstid får promenera i "sin skog".

Träden var/är viktiga för honom då allt började med just röjningen.
Ja så kan det med vara! Han kanske behöver känna att han kan få åka dit och minnas .

Citat:
Exakt så och det värsta är ju att E*björn hade varit en välkommen gäst hos Ebba om han skött sig i affären, nu måste han få in i avtalet att han får en tidsbegränsad dispositionsrätt för att eventuellt ta bort de saker han vill ha, fy helvete vad Binninge kluddade till det, den mannen är en vandrande katastrof.

Citerar in den ekonomiska delen igen.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/har-ar-dokumentet-som-avslojar-uppgorelsen-/
Det är inte utan att man önskar att det gick att stämma honom för sin inblandning men som jag förstått det är det svårt att göra.

Däremot så finns det ju en del material i denna tråd, uppgifter, förtal etc skrivit av Binninges förtrogna. Iom denna förtrogna fått binninge att bekräfta att det kommer från honom själv genom sina facebookinlägg osv, kanske han själv genom bevisen i denna tråden kunna åka dit för lite förtal och brutna sekretess uppgifter etc? Allt är ju sparat, även skärmdumpar osv. Kanske någon som frågar om dem någon dag?
2021-10-11, 11:01
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Hon är bäst värd enligt politikerbyrån.
Och det stämmer. Att det lilla livet nu får som hon vill gör mig djupt besviken.

Att det inte gått rätt till i denna affär är ställt utom all rimlig tvivel. Det gör mig ont i hjärtat att man ostraffat ska få begå sådana tveksamma affärer med äldre och sköra.

Hur Ebba kan stå i gårdagens partiledardebatt och säga att hon och inte Centern alltid står på brottsoffret sida är ett tecken på hur sjuk hon är.

Må hon få sitt straff efter döden och brinna i helvetet. För Gud lär döma henne, även om hon själv anser sig ha frikort.
Det hedrar dig att du erkänner att du är besviken till skillnad från dina meningsfränder som desperat patetiskt försöker få det till en framgång att det nu avtalats fram att Ebba har bättre rätt till fastigheten. Ynkligare än förlorare som utropar att de vunnit finns inte.
2021-10-11, 11:06
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Med tanke på hur han agerade i Assangefallet, är jag inte förvånad över hans fuckup här.
Att han sen har en drös med egna kuksugare som inte ens läser inlagorna påvisar hur illa det är:
https://ibb.co/FxyYH67

Jag ser fram emot de nya utredningar som pågår i hans tidigare inblandningar gällande Assange, men det blir ot i denna tråd.
ha ha ha - se där tröt det rejält med argumentationen. Ass ange vad är det för nåt PM:a då det är som du säger off topic?
2021-10-11, 11:10
Medlem
Citat:
Ebba Busch slantar upp resterande av köpeskillingen och får huset exakt som hon ville från början, hur fan någon kan hävda att E*björn har vunnit är fan obegripligt.

Hur någon kan få för sig att en Partiledare som förlorat sin all sin heder som vinnare är fan ännu mer ofattbart.
2021-10-11, 11:11
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Du kan nog säga nästan vad som helst, men Binninge är och förblir någon jag aldrig skulle anlita vid en fastighetsaffär. Han har inte lyckats med uppdraget alls, för Esbjörn blev av med fastigheten och på vägen dit, under det år som gick, så har han visat hur juridiskt inkompetent han är. Hans enda vapen är medial utpressning med hjälp av lögner och skitsnack. Det kanske funkar på en sådan som Ebba, men mot en vanlig privatperson kan han inte ta till media, utan får slåss i domstolen eller vid förlikningsbordet.

Binninge kanske är trevlig som vän, vad vet jag, men bara för att man är vän, betyder det inte att man är det bästa verktyget för att lösa en situation.

Angående Binninges sits, så har han definitivt satt sig i den alldeles själv. Det är inte Ebbas fel att han för femton år sedan begick flera brott som han blev dömd för.
Hur bara kan du - hade inte JB blivit kontaktad av Esbjörns vänner vem menar du då skulle ha fixat det Esbjörn blivit fråntagen - hans kära barndomshem. Fy fan nu blir jag rörd igen - skäms på dig även du. Att ni inte kan lyfta huvudet högre än just över lagbokens höjd se punkt fyra! Pengar betyder inget för en man som är 82 år gammal - fatta det!!!
2021-10-11, 11:11
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ha ha ha ni juridiska experter är så jävla avundsjuka - Binninge var med på tfn under hela 4 timmar när det begav sig - ni från juridiktråden borde buga er för honom när ni möts i rättssalar framöver. Ju mer ni nu ska försöka ringakta honom med usla kommentarer om hur värdelös han är ju mer växer han - kallas kontraproduktivitet varsågod(@)

OK, J B har varit med på telefon. Vad är det med det som gör honom så stor?
Och som påpekats så många gånger. Han är även en sexualbrottsling, dömd i både Tingsrätt och Hovrätt för sexualbrott mot barn.
Är man då inte en ganska tragisk person eller skall man högakta en sådan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in