Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Om du har missat vad Esbjörn själv sagt i media och vad tex Matz berättat, föreslår jag att du uppdaterar dig på det.
I vilket fall som helst ska Ebba vara tacksam om hon bara kommer lite blötskodd ur det här. Helt torrskodd är ju redan försent med tanke på att hon failade stort när hon försökte ge sig på Esbjörns ombud genom att göra sig till brottsling för att vinna fördelar i tvisten. Det stod henne dyrt.
I media ja i media kan man säga vad som helst
Vad som gäller är det man bevisligen sagt i domstolen.
Uppdaterad är jag ända från då tråden skapades.
Har läst medias vinklade reportage och läst tråden.
Föreslår att du lyssnar på ljudupptagningen från MUF.
Så du inte missat vad som sagts i verkligheten.
Ja Matz ja varför är inte han kallad som vittne?
Han har haft kontakt med både Esbjörn och Ebba innan försäljningen.
Han är den enda som visste om affären och vad Esbjörn sagt då.
Varför är inte Esbjörns närmaste som visste om allt kallad?
Jo det som media förmedlat om Matz besök överensstämde
inte med sanningen.
Inget stämmer i medias reportage att Matz körde Esbjörn dit och Esbjörn blev chockad ”vad har dom gjort jag har ju sålt en skogstomt” sen en gråtande Esbjörn över skövlingen
Media missade att grannen var där och i domstol ska vittna om de faktiska omständigheterna.
Matz och hans son kom ensamma med bil och släp till sommarstugan för att hämta mopederna.
Sen kom grannen förbi och pratade lite med Matz som inte sa något negativt om försäljningen.
Senare anslöt även Esbjörn som själv tog sig till sommarstugan, grannen pratade även med honom.
Grannen ska vittna om detta i domstol, att han pratade med båda och att ingen ”ånger” fanns.
Sen vet vi ju att Esbjörn faktiskt gett tillstånd till röjningen och att han själv deltog vid röjningen.