2021-10-11, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825

Eller var det Esb som ville ha pengarna tillslut
Säkert mjölkade han av henne något rättmätig mille till, jodå!
Men det minnes och hedervärda var att han drog ut den kriminella och ljugande Partiledaren i ljuset till allmän beskådan.
Senast redigerad av 90510 2021-10-11 kl. 10:13.
2021-10-11, 10:14
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag var inte delaktig i tvisten. Så jag har inte förlorat något hus. Så nej jag tar varken till överordnade eller känner mig besviken för egen del. Ebba kommer hur som helst att brinna i helvetet. För hon har aggregat klart omoraliskt och hon fortsätter att för det. Så hon kommer att brinna i helvetet oavsett vad.

För övrigt är politikerbyrån och partiledare debatten två olika program. Att hon fick högre betyg än Annie Är på grund av att folk i allmänhet är idiotier.

Jag känner mig stolt över att stått https upp mot en omoralisk partiledare och att jag haft ork att vara en motpol till alla dumheter som skrivets i denna tråd av Ebbas alldeles egna troll.

Jag har en viss förståelse för att du är upprörd, du har lagt så oerhört mycket tid i denna tråden, över 1850 inlägg och så slutar den så här med att Ebba flyttar in i huset.

Nu ges det bara betyg efter partiledaredebatten och att kalla befolkning för idioter hjälper inte. Vi lever trots allt i en demokrati.
2021-10-11, 10:23
Bannlyst
Det är lite kul att Bjäbbabisterna i tråden som inte lyckades dechiffrera att Ebbas tilltag att grovt förtala Esbjörns ombud för att vinna fördelar i fastighetsbråket, skulle leda till repressalier för henne, nu även får se sig som förlorare när varken skadestånd betalas ut eller juridiska kostnader ersätts för Ebba. Högst sannolikt är snarast att Ebba fick lägga till pengar för huset, annars hade hon inte vinnlagt sig om att hålla avtalet hemligt.

Vad blev det då av ersättning för fördröjning av inflyttning, betalning av juridiska kostnader, alla skadestånd som Bjäbbabisterna utlovat? Vad blev det av rättegången som de var säkra skulle bli av, eftersom denna skulle rentvå den heliga? Det bidde inte ens en tummetott - det bidde ingenting. Det blev rejält ökade kostnader för huset som hon redan köpt.

Vad hon däremot vann, var att hon slapp stå inför skranket och lyssna till hur illa de som är mer än dubbelt så gamla som henne själv, läxa upp hennes omoraliska och oanständiga beteende när hon pressade och manipulerade en kognitivt, syn- och hörselfunktionsnedsatt ensam åldring med tinnitus. Det är inte svårt att förstå att hon var beredd att betala en stor summa pengar för att slippa det, precis som när hon duckade för att stå inför skranket för det grova förtalet som ledde till böter, villkorlig dom istället för fängelse, skadestånd och registrering i brottsregistret.

Ebba har således antagit ett transantlantiskt förfarande för att slippa undan rättegångar - hon viker ner sig och öppnar plånboken istället.

Det jag dock tror hon missar att hon kommer att gå till historien som en sådan - en ful manipulatör som viker ner sig när det börjar brännas. Bättre eftermäle kan man väl ha efter att bara ha köpt ett hus..? :/
Senast redigerad av Krmkr 2021-10-11 kl. 10:28.
2021-10-11, 10:28
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Att Binninge är en vinnare i det här, har väl få förnekat. Han har varit ombud för Esbjörn från början och det är nog många timmar han har debiterat som Esbjörn får betala. Aldrig att Binninge jobbat pro bono med det här, fast egentligen borde Binninge betala Esbjörn istället, för så klantigt han har skött det.

Esbjörn är ingen vinnare. Istället för att få 3,9 miljoner för fastigheten (minus vinstskatt), så har han dragit på sig en massa ombudskostnader och det har kostat både tid och dåligt rykte. Kanske också försämrade relationer med sina nära och kära. Om Ebba betalade något extra, så var det nog inte tillräckligt för att täcka upp de ökade utgifterna. Han blev dessutom av med fastigheten fast den inte skulle säljas. Så hur exakt är han en vinnare?
Du har så helt fel även du i dina spekulationer - om du bara visste. Ni som underskattat Binninge så fruktansvärt visar bara nu hur jävla fel ni haft.

Du har iaf varit sparsam med okvädningsorden och heder till dig för det eller har jag fel. Kanske du aldrig har sagt nåt om det han är oskyldigt dömd för och om iaf inte överdrivit. Om du skulle få problem i någon juridisk fråga så kan jag varmt rekommendera honom vilket ju denna affär med all tydlighet visar är en toppenrekommendation.
2021-10-11, 10:30
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
......Det jag dock tror hon missar att hon kommer att gå till historien som en sådan - en ful manipulatör som viker ner sig när det börjar brännas. Bättre eftermäle kan man väl ha..?

Hon har redan fixat till sitt eftermäle på ett sätt som gangnar ENBART Esbjörn:

För att tillgodose önskemål som framförts av Esbjörn Bolin har parterna överenskommit om att han ges en viss tidsbegränsad dispositionsrätt”

Han får alltså skrota omkring i huset/tomten under okänd tid efter denna förlikning
Källa: https://www.svd.se/ebba-busch-tar-over-det-omtvistade-huset

Det intressanta är att Expressen valde att mörka denna punkt 4 i avtalet i sin artikel. Bevis: https://ibb.co/FxyYH67
[i]
Citat:
SvD: ”Domen innebär i korthet att min klient fastställs ha bättre rätt till fastigheterna enligt det avtal som undertecknades i augusti förra året. För att tillgodose önskemål som framförts av Esbjörn Bolin har parterna överenskommit om att han ges en viss tidsbegränsad dispositionsrätt”, fortätter hon, och avslutar med att parterna är överens om att överenskommelsen ska omfattas av sekretess.

Citat:
Expressen: Förlikningen, som träffades i i fredags, betyder att Ebba Busch har ”bättre rätt” till fastigheten. Esbjörn Bohlin ska överlämna det köpebrev så att hon kan söka lagfart för fastigheten. Lagfartsansökan ligger i dag vilande hos Lantmäteriet.
”Esbjörn Bolin och Ebba Busch har i dag som ovan träffat en överenskommelse som skall stadsfästas i dom”, står det ordagrant i en handling som Expressen tagit del av.

Det yttersta beviset på vilken skitstövel som Brännström är !
Senast redigerad av vittne-x 2021-10-11 kl. 10:45.
2021-10-11, 10:31
Medlem
Reimers avatar
Ebba Busch slantar upp resterande av köpeskillingen och får huset exakt som hon ville från början, hur fan någon kan hävda att E*björn har vunnit är fan obegripligt.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/har-ar-dokumentet-som-avslojar-uppgorelsen-/

Citat:
Av förlikningsavtalet framgår att Ebba Busch ska betala resterande 3 510 000 kronor av köpeskillingen inom fem dagar efter att Uppsala tingsrätt utfärdat den formella domen.
2021-10-11, 10:31
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Ebba Busch visar bara det jag alltid tyckt om kristna. Hycklare av guds nåde därför gick jag ur kyrkan för många år sedan och det ångrar jag inte en sekund .
2021-10-11, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen
Jag tror att Ebba vill ha en förlikning i första hand. Att krossa Esbjörn i rätten kan uppfattas som hjärtlöst. Förlikning är säkrare, billigare och snabbare. Man vet man vad man får. Dessutom kan man förhandla om sekretess vid förlikning. Både Katrin och Ebbas väninna har uttalat att de tror på förlikning. Blir det inte förlikning så beror det snarare på att Esbjörn & Co, envist fasthåller sin ståndpunkt, så som rättshaverister gör.

Vad var det jag sa.
2021-10-11, 10:36
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Om du har missat vad Esbjörn själv sagt i media och vad tex Matz berättat, föreslår jag att du uppdaterar dig på det.

I vilket fall som helst ska Ebba vara tacksam om hon bara kommer lite blötskodd ur det här. Helt torrskodd är ju redan försent med tanke på att hon failade stort när hon försökte ge sig på Esbjörns ombud genom att göra sig till brottsling för att vinna fördelar i tvisten. Det stod henne dyrt.

I media ja i media kan man säga vad som helst
Vad som gäller är det man bevisligen sagt i domstolen.
Uppdaterad är jag ända från då tråden skapades.
Har läst medias vinklade reportage och läst tråden.
Föreslår att du lyssnar på ljudupptagningen från MUF.
Så du inte missat vad som sagts i verkligheten.

Ja Matz ja varför är inte han kallad som vittne?
Han har haft kontakt med både Esbjörn och Ebba innan försäljningen.
Han är den enda som visste om affären och vad Esbjörn sagt då.
Varför är inte Esbjörns närmaste som visste om allt kallad?
Jo det som media förmedlat om Matz besök överensstämde inte med sanningen.

Inget stämmer i medias reportage att Matz körde Esbjörn dit och Esbjörn blev chockad ”vad har dom gjort jag har ju sålt en skogstomt” sen en gråtande Esbjörn över skövlingen
Media missade att grannen var där och i domstol ska vittna om de faktiska omständigheterna.
Matz och hans son kom ensamma med bil och släp till sommarstugan för att hämta mopederna.
Sen kom grannen förbi och pratade lite med Matz som inte sa något negativt om försäljningen.
Senare anslöt även Esbjörn som själv tog sig till sommarstugan, grannen pratade även med honom.
Grannen ska vittna om detta i domstol, att han pratade med båda och att ingen ”ånger” fanns.
Sen vet vi ju att Esbjörn faktiskt gett tillstånd till röjningen och att han själv deltog vid röjningen.
2021-10-11, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Aldrig förr i Flashbacks historia har så många inlägg rapporterats och så snabbt, ofta sekunder efter att man trckt iväg de.
Detta visar egentligen bara hur sjukt det är med religion, i detta fall säkerligen från Ebbas sektförsamling som suttit här likt höjer och vaktat.
Ja, visst ärdet många som velat lägga locket på när man petat lite på alla de tokiga konspirationsteorier som flödeat i tråden. Sekter, sekt-madamer, köpta fula neuropsykologer och journalister, släkt och närstående som konspirerar bakom Esbjörns rygg, advokater och ombud som arbetar mot sin klients vilja, har man skrapat på något av det, har man beskrivits som en okunnig hatare. Ja, det hela har varit en mycket intressant och komisk resa i primitiva vrupprocesser och osunda grupptänkanden.

Skönt att alla konsekvenser av historien visar att sådana tilltag inte leder till någonting mer än att man står som en förlorare. Om nånt har denna historia visat att fundamentalism, repressivitet och trångsynthet är dåliga kristallkulor.

Allt gott!
2021-10-11, 10:37
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Du har så helt fel även du i dina spekulationer - om du bara visste. Ni som underskattat Binninge så fruktansvärt visar bara nu hur jävla fel ni haft.

Du har iaf varit sparsam med okvädningsorden och heder till dig för det eller har jag fel. Kanske du aldrig har sagt nåt om det han är oskyldigt dömd för och om iaf inte överdrivit. Om du skulle få problem i någon juridisk fråga så kan jag varmt rekommendera honom vilket ju denna affär med all tydlighet visar är en toppenrekommendation.

Att Binninge är den stora vinnare i detta tillsammans med Esbjörn är ju fullständigt glasklart, den som inte fattar det har inte alla hästar i sitt stall.
2021-10-11, 10:38
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ebba Busch slantar upp resterande av köpeskillingen och får huset exakt som hon ville från början, hur fan någon kan hävda att E*björn har vunnit är fan obegripligt.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/har-ar-dokumentet-som-avslojar-uppgorelsen-/
Om du kikar lite i punkt 4 så ser du varför - ja sekretess

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in