2021-10-07, 00:54
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag upprepar att jag anser att Ebbas ombud inte har handlat enligt god advokatsed om det är så att hon nekat en överenskommen ledsagare tillträde till mötet.

Vad som går att läsa sig till i media, så framgår det inte alls huruvida ledsagaren var på plats eller inte. Det framgår att Esbjörn var på plats och att det var en diskussion om identiteten på ledsagaren i fråga.

Har du ett hål i hela huvudet?
Den s.k. ledsagaren och Esbjörn kom tillsammans i samma bil, åkte därifrån tillsammans i samma bil!
2021-10-07, 01:06
Medlem
Esbjörn anlände till mötet ensam, och han lämnade igen, ensam, innan mötet startat.
Anledningen till att han lämnade, var just att han var ensam. Hans ledsagare, som hans så kallade ombud skulle ha ordnat, fanns inte på plats.

Det har i efterhand framkommit att den person som skulle ha ledsagat Esbjörn, ganska självklart, var samma person som har fått generalfullmakten och som skulle ha utsetts till hans gode man, men som aldrig blev hans gode man, eftersom det visade sig att Esbjörn inte alls behöver någon god man. Allt det där var bara ännu ett exempel på alla lögner, bedrägerier och rökridåer som Esbjörns så kallade ombud sprider omkring sig.
2021-10-07, 01:40
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Den s.k. ledsagaren och Esbjörn kom tillsammans i samma bil, åkte därifrån tillsammans i samma bil!

Var framgår det i media eller inlämnade bilagor?

Vad gäller hål i mitt huvud så finns det ett antal större hål, för ögon, näsa och öron. Vore det inte bättre att argumentera med fakta, istället för personangrepp?
2021-10-07, 02:19
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tjejen är alltså Em* Dobrun* (* = a), dotter till vaktmästaren på Odalgåden? Samma tjej som bevittnade Esbjörn Bolins generalfullmakt till Pernroth Lüllmaa. En till av stackarna som sitter i klorna på Majkgård och följer änkespindelns minsta order.

Odalgården är verkligen ett näste av guds nåde som regeras med järnhand av högsta hönset Majkgård. Hon till och med skickade en överrock på Bolin så han inte skulle börja pladdra med Ebba Busch och hennes ombud. Han blev förmodligen tillsagd att se till att hon skulle finnas inom hörhåll hela tiden.

Varför skulle man välja vaktmästarens dotter som ledsagare till Esbjörn?

Vore det inte bättre om Majkgård eller MPL följde med, de har ju trots allt varit med planeringen av smutskastningen och borde ha personliga intressen i detta.
2021-10-07, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Hur i helvete får du till det utifrån min text?
Ja du, du må väl för tusan se att jag inte har nåt svar på det om det nu skulle vara så att Ebba inte sa nåt till sin advokat om det arrangemanget. Det var en undring jag tillade för att överhuvudtaget få till något slags vettigt utifrån advokatens märkliga beteende. Ebba trodde väl kanske att det inte var nåt att gå i taket för som nu advokaten ändå gjorde.
Ja vad skulle det ha hjälpt? Ebbas advokat hade ju bestämt sig! Varför bad inte advokaten att få tala med ombudet?
Länka gärna källan till det påståendet. Ja varför tror du att han gick för, om inte för att Ebbas advokat nekade henne tillträde?

Ganska simpelt hur jag fick det från din text, för du skrev det. Ledsagaren vill inte berätta vem hon var..
Att Busch och ombudet skulle gjort en överenskommelse utan hennes advokat känt till låter som en trådsanning.
Det kan ha ha hjälpt om advokaten och ombudet prata med varandra. Om nu ledsagare prata med ombudet, så kunde han bett om få prata med advokaten.

Mina påstående kommer från expressen, dina kommer från dig själv. Du kan börja länka dina påståenden.

Igen esb valde gå när man höll på att prata med ledsagaren. Du säger ledsagaren blev nekad utan bevis.
2021-10-07, 06:05
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Äntligen kom du fram, men utan dina av mig gjorda inlägg som skulle beslå mig med lögn. Jag får väl tacka dig då för din barmhärtighet för detta att inte ha dragit fram dem som du hotade med

Hur kommer det sig att du misstror detta att han skulle deltaga via Teams. Det är väl bekräftat från båda sidor eller? Han var inte inne men hade bokat tid för det.
Fast lögnen var ju att du påstod att han satt i mötet i en timme och väntade men det tog du ju tillbaka sen när jag bad om printscreen över själva mötet. Då hade du plötsligt hört fel eller missuppfattat. Mitt problem med dina utsagor är att du påstår att det är faktum, snarare än egen åsikt/spekulation. Du vill så gärna säga att du vet att följeslagaren blev avvisad, du försöker få det att låta som fakta. Det är det INTE det är en spekulation.
2021-10-07, 06:10
Medlem
Ebba kommer aldrig komma ur det här politiskt även om hon har rätt. Ebba borde ha omdöme nog att tysta ned och dra sig ur affären..huset är ju ett ruckel dessutom...
2021-10-07, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Men det säger i sig inget om att det faktist var på mötet tillsammans...
Ledsagaren ägnade väl en kvart åt parkera och lägga pengar på bilen varvid esbjörn knatade upp på kontoret och det hela gick på röven innan de ens börjat. Han gick igen och hittade sin ledsagare på väg mot det inställd mötet och de åkte hem.
Titta - de samåkte på båda hållen men de var inte båda på mötet.
2021-10-07, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Politikbyrån levererar:
- Endast Ebbas trognaste och lojalaste väljare accepterar hennes framfart.
- Ebba har begått ett grovt brott.
- Tondövt av KDs partistyrelse att acceptera det.
- Ebba menade att husaffären gått rätt och riktigt till, men sen visade det sig att hon hade fel.

Tycker att de fattar det hela riktigt bra.

"men sen visade det sig att hon hade fel." Åfan, är rättegången redan klar, det har jag missat helt, hur gick det? dåligt för Ebba gissar jag, eftersom sektledaren för BPFC säger att hon hade fel.....
2021-10-07, 07:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
"men sen visade det sig att hon hade fel." Åfan, är rättegången redan klar, det har jag missat helt, hur gick det? dåligt för Ebba gissar jag, eftersom sektledaren för BPFC säger att hon hade fel.....
Du har i din enögdhet missat att den här historien redan haft sina rättsliga utfall och konsekvenser?
2021-10-07, 07:44
Medlem
Citat:
Ptja, läs protokollen så framkommer det tydligt att både försäljning och uthyrning diskuterades.
Således har uppgiften betydligt mycket mer relevans ochgrund än tex den om att Majkgård är sektledare för en Marielund-sekt.

Vilket vad jag förstått är en utsaga från din idol Binninge, en lögn i mängden....
2021-10-07, 07:50
Medlem
Citat:
Du har i din enögdhet missat att den här historien redan haft sina rättsliga utfall och konsekvenser?

Då kanske det är på sin plats att berätta att det rättsliga utfall du troligtvis syftar på, inte har något att göra huruvida om husaffären gått rätt och riktigt till eller inte....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in