Citat:
Ursprungligen postat av
Bergakungen
Enligt skvallret i pressen har förlikningen inneburit att parterna tar sin egen del av processkostnaderna, vilket verkar rimligt.
Att det sedan skulle behöva dröja till nu innan (min misstanke) Lag Esbjörn kom fram till att saken är klar sedan länge och det är bara slutbetalningen det handlar om - det är ju bara ledsamt.
Min misstanke är att någon med realitetsinsikt (läs, en eller båda av Esbjörns riktiga advokater) har gjort ett överslag över vad det troligen skulle kosta Esbjörn om utslaget (som förväntat) blivit att Ebba fått bättre rätt.
Att då förlikas på ungefär köpesumman (dvs, Ebba betalar totalt ungefär vad som överenskommits) och plocka bort risken för ett stöddigt skadestånd till Ebba samt en räkning från Ebbas ombud kan ha varit mycket klokt.
Det intressanta i denna affär är hur Esbjörns s.k ombud fått kasta skit mot Ebba utan åtgärder, speciellt som när auktoriserade advokater tog över efter Binninges "avhopp". Jag håller dock inte helt med dig i det där med skadeståndet, eftersom risken nu är extremt stor att Esbjörn nu får betala saltade räkningar både från Binnge och de andra "advokaterna", bara att kolla in hur t.ex glappkäften Massi-Fritz saltade sina räkningar, gissar att vi ganska snart får se en annons på 1 eller 2 brf som tillhör Esbjörn, och frågan blir nu vilket åldringsboende han hamnar på, och vad Majkgård vill ha för "kost och logi" genom åren.
Att Brännvinström fick vänta med att publicera tills denna morgon på 8 tiden för att matcha sin pressläggning innan tryck, påvisar att han hade info redan under lördagen, nu ska man krama ut det sista av storyn...Och Expressen slår nog på betalfiltret inom i-2 timmar så jag länkar till ett arkiv...
https://archive.is/BDyL2