2021-05-27, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Nej , ser du .. de underlagen som rätten tar ställning till är just , Nej jag vill inte sälja , men Ebba hon bara tjatade och tjatade och tjatade - sa Esbjörn. Jag såg det själv på TV. . och det är manipulation.

Efter detta har Esbjörn fått en uppsjö av just underlag .. för han kommer ju fortsättningsvis få detta dokumenterat.
via Ebbas advokater. Ju mer Ebba tror att hon vinner , blir hon äldre och svagare mentalt.
Hur var det nu med svar på mina frågor om vilken åldersskillnad och varför som är godkänt enligt dig?
2021-05-27, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Mycket riktigt, och det är precis det som det näst sista stycket handlar om.
Ebba är sannolikt i detta läget inte särskilt intresserad av en förlikning. Hon har inte mycket att vinna på en sådan, så länge inte Esbjörn gör "offentlig avbön" och som någon skrev, "välsignar" Ebba igen.

Var det möjligen Henning Sjöström som myntade begreppet att en bra förlikning är en förlikning där bägge parter är lika missnöjda.

Men i detta fallet finns ingen anledning för Ebba att ingå en förlikning där hon tvingas vara missnöjd, annat än att få ett avslut på tvisten och kunna påbörja renoveringen för att få flytta in i sitt hus, vilket iofs kan ha ett mycket stort värde. Men ställt emot värdet av den offentliga uppfattningen, så kan det väga extremt lätt. En förlikning där Esbjörn är missnöjd och fortsätter kasta skit på henne utan att hon vinner några poäng lär knappast vara aktuellt för hennes del. Därför handlar en förlikning här inte bara om ekonomi. Även Esbjörn har ju sagt att det inte handlar om pengarna. Och jag tror det ligger en hel del i det. Pengar har kommit att bli ett abstrakt begrepp för Esbjörn, något han nu helt tappat greppet om och förmodligen har han inte riktigt insett hur mycket pengar allt det här egentligen handlar om. Eller jag får nog rätta mig själv där. Det har han nog iofs. Hans kognitiva förmågor är det inget större fel på. (Bara ett mindre lindrigt). Däremot så har han insett att pengar inte längre har något större värde för honom. De är något som bara flödar ut i samma takt som de möjligen kommmer in. Fogden tog sin sista del mitt under tvisten. Så Esbjörn har väl levt huvudsakligen med stöd av andra på olika sätt och vis och bara haft pengar till det mest väsentliga. Han skulle kunna fått en guldkant på tillvaron med husförsäljningen med så gick det i stöpet och han har nog lite gett upp det hela och skiter i allt vad pengar heter. Han har tappet greppet och någon annan sköter hans ekonomi nu. Han ser inte till annat än vad han får i fickpengar, om han ens får några sådana. Pengar har inte längre något värde för Esbjörn, tror jag. Särskilt inte i termer av en eller två eller fyra eller 5.7 miljoner. Risken är också därför att han inte bryr sig om någon förlikning. Vad skulle han ha att vinna på det? Mer pengar? Till vem då? Han fick en handpenning på 390 000 kr som det sannolikt inte finns ett öre kvar av, och detta utan att han själv sett en krona av pengarna. Det är inte så konstigt om Esbjörn gett upp den delen. Hans "vänner" har gjort honom livegen. Pengarna han skulle få för huset har redan gått om intet, de kommer han aldrig att få se, det har han insett. Då är det bättre att löpa hela linan ut och behålla huset istället, då har han i alla fall någonting kvar. Ja, det skulle inte alls förvåna mig om det är så Esbjörn tänker.
Dina sammanfattningar och resonemang är nåt jag håller med om. Tror inte det blir nån förlikning utan Ebba vill att det ska finnas nåt som ger henne ”rätt” även i framtiden. Folks minne är trots allt dåligt och då är en dom i hennes favör viktig.

Ang åklagare så har deras aktivism visats förr, tex Hedin mm, så där är det mer ett osäkert kort. Trots allt verkar det som att hennes uttalande var det som öppnade mångas ögon, ergo rimligt att uttala sig.
2021-05-27, 09:04
Medlem
Citat:
En annan sak som var mycket intressant att läsa var de brev som Ebbas ombud skrivit till Binninge, där det framgår att det var Binninge som inte ville att mötet med Esbjörn skulle hållas, och att Binninge försökte avstyra det i flera brev redan dagarna innan.

Det väcker ännu en gång tankarna kring att det är någon i Esbjörns direkta närhet som fått honom att avstå mötet. Esbjörn vände på klacken när det blev något problem med identiteten kring den person som skulle närvara tillsammans med Esbjörn på mötet. Identiteten på denna person skulle fastställas. Det borde varit världens enklaste sak om personen varit där. Då säger man bara vem man är.
Jag har hela tiden varit av uppfattningen att den personen inte var där, att Esbjörn efterfrågade den personen, samt att det då uppstod frågor om vem den personen var, eftersom Ebba och Ebbas ombud inte fått besked om att ytterligare en person skulle närvara.

När denna person då inte dök upp, när Ebba och ombudet inte kände till detta, och började undra vem det var. Surnade Esbjörn och gick.

Mot bakgrund av att Binninge inte ville att mötet skulle ske, så kan inte jag låta bli att tänka att Esbjörn ville ha någon med sig och det visste Binninge och ledsagaren, och om ledsagaren inte dök upp så skulle inte Esbjörn ta mötet alldeles ensam, mot Ebba och Ebbas ombud. Inget konstigt alls med det.

Så, man kan spekulera i att även det faktum att Esbjörns ledsagare inte dök upp, om det nu var så, var helt planerat i syfte att skjuta mötet i sank.

Därtll ser vi i breven hur Ebbas ombud upprepade gånger försöker få till möten och det bekräftas att Binninge inte vill ha möten, att han tycker att det är meningslöst.

Mot bakgrund av allt som sagts och skrivits i media, så är detta smått sprängstoff, eftersom det tydligt visar att Esbjörn och Esbjörns ombud aktivt motverkat möten och medling. I direkt strid med de lögner Binninge spridit i media om raka motsatsen. Ännu en gång kan vi beslå Esbjörn och Binninge med lögner. Eller i alla fall Binninge. Esbjörn har ju flera gånger varit tydlig med att han vägrat diskutera lösningar.

Ännu fler pluspoäng till Ebba i denna soppa!

Mötet som inte blev av.
Jag har fått den uppfattningen att det var någon av tanterna i hans omgivning som var med.
Någon som var EMOT hans försäljning av huset.
Esb ville sälja huset men hade sällskap av någon som INTE ville det.
En i påtryckningsgruppen: villärvaesbjörntanten, fulmaktstanter eller?
(att inte presentera sig på mötet är så låååååågt = trash)

Att vilja sälja och få pengarna och få lite guldkant på tillvaron, trodde nog att han skulle kunna glassa omkring med en sedelbunt i fickan och fortfarande bo och äta hos sina kompisar på odalgården.

Upptäckten att försäljning skulle innebära total persona non grata hos sina "kompisar" och det skulle stå två sidor inne på mötte och han skulle stå i mitten. Tacka fasingen för att han la benen på ryggen och sprang därifrån.

Var är Esb i dag? Hur mår han?
Oavsett hans ålder så hade ett sånt här uppvaknande av polare som försöker få en senilförklarad slagit hårt mot ens världsbild.
2021-05-27, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Nej , ser du .. de underlagen som rätten tar ställning till är just , Nej jag vill inte sälja , men Ebba hon bara tjatade och tjatade och tjatade - sa Esbjörn. Jag såg det själv på TV. . och det är manipulation.

Efter detta har Esbjörn fått en uppsjö av just underlag .. för han kommer ju fortsättningsvis få detta dokumenterat.
via Ebbas advokater. Ju mer Ebba tror att hon vinner , blir hon äldre och svagare mentalt.

Manipulation är det som Esb utsatts för efter att försäljningen blev känd av pensionatstanten som brukade ärva äldre barnlösa män och hon ville ha granntomten att infoga i sitt lilla revir.
2021-05-27, 09:12
Medlem
Q6s avatar
Citat:
En annan sak som var mycket intressant att läsa var de brev som Ebbas ombud skrivit till Binninge, där det framgår att det var Binninge som inte ville att mötet med Esbjörn skulle hållas, och att Binninge försökte avstyra det i flera brev redan dagarna innan.

Det väcker ännu en gång tankarna kring att det är någon i Esbjörns direkta närhet som fått honom att avstå mötet. Esbjörn vände på klacken när det blev något problem med identiteten kring den person som skulle närvara tillsammans med Esbjörn på mötet. Identiteten på denna person skulle fastställas. Det borde varit världens enklaste sak om personen varit där. Då säger man bara vem man är.
Jag har hela tiden varit av uppfattningen att den personen inte var där, att Esbjörn efterfrågade den personen, samt att det då uppstod frågor om vem den personen var, eftersom Ebba och Ebbas ombud inte fått besked om att ytterligare en person skulle närvara.

När denna person då inte dök upp, när Ebba och ombudet inte kände till detta, och började undra vem det var. Surnade Esbjörn och gick.

Mot bakgrund av att Binninge inte ville att mötet skulle ske, så kan inte jag låta bli att tänka att Esbjörn ville ha någon med sig och det visste Binninge och ledsagaren, och om ledsagaren inte dök upp så skulle inte Esbjörn ta mötet alldeles ensam, mot Ebba och Ebbas ombud. Inget konstigt alls med det.

Så, man kan spekulera i att även det faktum att Esbjörns ledsagare inte dök upp, om det nu var så, var helt planerat i syfte att skjuta mötet i sank.

Därtll ser vi i breven hur Ebbas ombud upprepade gånger försöker få till möten och det bekräftas att Binninge inte vill ha möten, att han tycker att det är meningslöst.

Mot bakgrund av allt som sagts och skrivits i media, så är detta smått sprängstoff, eftersom det tydligt visar att Esbjörn och Esbjörns ombud aktivt motverkat möten och medling. I direkt strid med de lögner Binninge spridit i media om raka motsatsen. Ännu en gång kan vi beslå Esbjörn och Binninge med lögner. Eller i alla fall Binninge. Esbjörn har ju flera gånger varit tydlig med att han vägrat diskutera lösningar.

Ännu fler pluspoäng till Ebba i denna soppa!

Har du eller någon annan länkar till dessa brev?
2021-05-27, 09:25
Medlem
Reimers avatar
Här kommer resten av de aktbilagor som Katrin Björklund lämnade in igår i sitt svaromål på E*björns advokaters inlaga, man får ju bara ladda upp x antal gånger per dygn .om man inte är betalande medlem på docdroid.

https://docdro.id/X5Xypw6

https://docdro.id/UlUTXTW

https://docdro.id/WotMlxj

Nu är det bara att vänta på förhandling eller förlikning och som fler redan skrivit så tror jag att det blir förhandling just för att Ebba Busch vill visa att det inte är hon som fulat sig i den här affären.
2021-05-27, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Här kommer resten av de aktbilagor som Katrin Björklund lämnade in igår i sitt svaromål på E*björns advokaters inlaga, man får ju bara ladda upp x antal gånger per dygn .om man inte är betalande medlem på docdroid.

Nu är det bara att vänta på förhandling eller förlikning och som fler redan skrivit så tror jag att det blir förhandling just för att Ebba Busch vill visa att det inte är hon som fulat sig i den här affären.
Tackar, då vet vi att Ebba Busch upprepade gånger önskat få till ett möte antingen för att diskutera ett hävande eller för att gå vidare med affären, men Esbjörn och hans ombud har vägrat medverka till att få dessa möten genomförda.

Det var spiken i kistan för Johann Binninges möjligheter att fortsätta som Esbjörns ombud i den kommande rättegången. Han hade offentligt framstått som den inkompetenta åsna vi i denna tråd nu vet att han är.
2021-05-27, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tackar, då vet vi att Ebba Busch upprepade gånger önskat få till ett möte antingen för att diskutera ett hävande eller för att gå vidare med affären, men Esbjörn och hans ombud har vägrat medverka till att få dessa möten genomförda.

Det var spiken i kistan för Johann Binninges möjligheter att fortsätta som Esbjörns ombud i den kommande rättegången. Han hade offentligt framstått som den inkompetenta åsna vi i denna tråd nu vet att han är.
Kikade in på Johann Binninges Facebook och kikar man i ”gilla fältet” så är de nya advokatparet lärjungar till pedofilguden
https://www.facebook.com/1406961290/posts/10227267192411393/?d=n

Esbjörn styrs alltså fortsatt av maffian från Rättshaveristorganisationen som styr det nya advokatparet. Oseriösa gangsteradvokater advokater även de alltså.
Senast redigerad av Ananias 2021-05-27 kl. 11:22.
2021-05-27, 12:12
Avslutad
Citat:

Jag tror att Ebba vill ha en förlikning i första hand. Att krossa Esbjörn i rätten kan uppfattas som hjärtlöst. Förlikning är säkrare, billigare och snabbare. Man vet man vad man får. Dessutom kan man förhandla om sekretess vid förlikning. Både Katrin och Ebbas väninna har uttalat att de tror på förlikning. Blir det inte förlikning så beror det snarare på att Esbjörn & Co, envist fasthåller sin ståndpunkt, så som rättshaverister gör.
2021-05-27, 12:28
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Du är en stjärna som fixar fram inlagor. 😁

Mycket intressant läsning vilket belyser att EB har kämpat för att få till ett möte med Esb vilket inte har lyckats pga hans tjurskallighet eller genom att detta styrs av andra.
2021-05-27, 13:03
Medlem
Citat:

Tack för detta! Du levererar fakta som vanligt.

Inlagan/bevisuppgiften med bilagor är klockren. Ingen tvekan om att dokumenten plus vittnesmålen fullt ut kommer att säkerställa EBs sak. Det borde bli en promenadseger för kärandesidan. Jag håller tummarna för att det blir en förhandling. Vittnesmålen från svarandesidan är jag trots allt mest nyfiken på. Där kan man nog förvänta sig att få skåda ren underhållning.
2021-05-27, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Du är en stjärna som fixar fram inlagor. 😁

Mycket intressant läsning vilket belyser att EB har kämpat för att få till ett möte med Esb vilket inte har lyckats pga hans tjurskallighet eller genom att detta styrs av andra.

Tror inte det finns tjurskalligeht när det gäller det här, enbart styrning av andra som han inte ens visste om skulle styra honom.

Att han har kallats springnotan tror jag är pga att han har så kallat födgeni, typ jag käkar gratis hos dig men det löser sig med at jag är ju duktig på at hjälpa till.
Att han kanske har känt sig som en nyttig fixare.

Jag tror Esb var lyckligt glad när han sålde huset och fick nya "vänner/bekanta".
Men vilken kalldusch när hans gamla "vänner" fick veta, tog avstånd, tjatade hål i huvudet på honom och
han fick känna av sitt rätta ärvde,,menar värde.

Frågan hur det kommer att gå beror på hur Esb har det i dag.
Var är han?
Bland riktiga vänner som inte vill ärva honom?
Kommer han ens våga sig till rättegången om det ska vara konfrontationer både i och utanför där rättegången ska hållas?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in